Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53 Öljynpaine valo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niko.A
    BTCF Member
    • Mar 2023
    • 68
    • Finland

    N53 Öljynpaine valo

    E60 lci 530xi N53b30. päätti sit auto heittää yks kaks öljynpaine valon.. lähti kyllä pois kun käynnisti uudestaa mutta onko näis mitää tyypillistä paikkaa minkä takia paineet häviäis? kauppareissu jälkee ei tullut uudestaa kun kotia ajelin mutta tässä mietin että uskaltaako tällä nyt ajella miten. bimmerlinkillä seurasin paineita niin huiteli siinä 1.7-3.5 baari tietämillä koko ajan tyhjäkäynnillä tuo 1.7 ja sit kierroksilla yli 2 koko ajan. kaks koodia anto 30c1 ja 30c4. kummatkaan ei ole aktiivisia tällä hetkellä. öljyt vaihettu 15tkm sitten, tarkotus ois ens viikonloppuna ollu vaihtaa ne että lie sit siitä? pitänee yrittää jo vaihtaa nyt viikonloppuna kun kaikki tarvittava löytyy jo valmiis
  • Silmaauki
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 1913
    • Turku

    #2
    Originally posted by Niko.A View Post
    E60 lci 530xi N53b30. päätti sit auto heittää yks kaks öljynpaine valon.. lähti kyllä pois kun käynnisti uudestaa mutta onko näis mitää tyypillistä paikkaa minkä takia paineet häviäis? kauppareissu jälkee ei tullut uudestaa kun kotia ajelin mutta tässä mietin että uskaltaako tällä nyt ajella miten. bimmerlinkillä seurasin paineita niin huiteli siinä 1.7-3.5 baari tietämillä koko ajan tyhjäkäynnillä tuo 1.7 ja sit kierroksilla yli 2 koko ajan. kaks koodia anto 30c1 ja 30c4. kummatkaan ei ole aktiivisia tällä hetkellä. öljyt vaihettu 15tkm sitten, tarkotus ois ens viikonloppuna ollu vaihtaa ne että lie sit siitä? pitänee yrittää jo vaihtaa nyt viikonloppuna kun kaikki tarvittava löytyy jo valmiis
    Mitä noi koodien selitteet on. Ei kukaan noita koodeja ulkoa muista.

    Mulla on ollut oman N43:n kanssa vastaava ongelma, jossa syypäänä oli öljynpaineanturi. Mulla se valo syttyi vain kun moottori oli lämmin ja pysähdyin. Tyhjäkäynnillä iski valon tauluun. Ja kuulemma noita anturin ongelmia on ollut jonk8n verran. N43 ja N53 on sukua keskenään, joten voi olla jopa sama anturi.
    E93 335i Aarre, Montego blue
    E90 318i talvipulkka

    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

    Comment

    • Rattiukko
      BTCF Member
      • Nov 2022
      • 681
      • Uusimaa

      #3
      Tuonne kun syöttää koodit niin löytyy selityksiä https://bmwfault.codes

      Comment

      • Niko.A
        BTCF Member
        • Mar 2023
        • 68
        • Finland

        #4
        Itsekin mietin just että onko vaan anturi ongelma kun tuota 30c1 koodia antanut aikasemminkin (engine oil pressure control, statick) pitänee vrm anturi vaihtaa ja kahtoo muuttuuko miksikään. kun tosiaa oli öljynpainetta hyvin sen koodin tulonki jälkeen että lie piene katkokse tehny se anturi nii siks nyt heitti sen valon tauluun. sama anturi vrm kyseessä siis, sehän eikös oo sopivasti siinä öljynsuodattimen kannen vieres että ei tarvii ees mitään purkaa että pääsee käsis siihen

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2773
          • Tampere

          #5
          Öljynpaineanturi on helppo vaihtaa ja näissä suhteellisen yleinen vikakohde. Ellei sillä vielä korjaannu, seuraavaksi öljynpaineen solenoidi tarkasteluun ja voihan sen samalla puhdistaa kun anturin vaihtaa.
          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • Silmaauki
            BTCF Member
            • Jan 2015
            • 1913
            • Turku

            #6
            Laturi pitää irrottaa ja sen jälkeen se anturi on hyvin esillä. Samalla voi laittaa uuden moniurahihnan, jos on vähänkään epäilystä sen kunnosta ja kilometreistä.
            E93 335i Aarre, Montego blue
            E90 318i talvipulkka

            Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

            Comment

            • Niko.A
              BTCF Member
              • Mar 2023
              • 68
              • Finland

              #7
              juu pitänee se anturi tilailla uusi bemariosilta, näköjään jonku adapteri johon tarvii tuo uusi anturi että onko se joku päivitetty versio sitten? öljynpaine solenoidi tais olla moottorin vasemmal puolel ihan etuosassa jos en väärin muista? voishan sen samalla kyllä putsaa. n43 näköjään eri paikassa eli lohkossa mut n53 on öljynsuodatin jalassa suoraa näkyvillä

              Comment

              • Silmaauki
                BTCF Member
                • Jan 2015
                • 1913
                • Turku

                #8
                Kappas, on näemmä paljon helpommassa paikassa vaihdon kannalta. Oletin, että olis samoilla sijoilla kuin N43:ssa.
                E93 335i Aarre, Montego blue
                E90 318i talvipulkka

                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎