E61 Acc Huono toiminta.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niko.A
    BTCF Member
    • Mar 2023
    • 95
    • Finland

    #1

    E61 Acc Huono toiminta.

    e61 lci ja acc (stop&go). voiko rikkinäinen tutka tehä että ei
    meinaa sit millään tunnistaa autoo? vasta suunnattu kunnon laitteilla eikä edelleen halua autoo kunnolla tunnistaa, ei kai nämä nyt nöin huonoja voi olla.... välillä tuntuu tunnistavan paremmin mutta sit välillä melkee metri päässä saa olla että tunnistaa. eikä hirveetä vaikutusta että missä kohtaa kaistaa ajaa tai jos on ylä tai alamäki. yhtä tasasen paskasti koko ajan tunnistaa. että voiko tutka olla jotenki rikki vaikka toimii nyt jotenki eikä anna koodeja? hitaammissa nopeuksissa kanssa vähä paremmin toimii. tutkan myllytin jos auttas mutta ei vaikutusta, vai voiko toi nyt pilata sen ku myllytin?! kaikki vinkit otetaa vastaa jos sais paremmin pelaamaa. selvennyksenö vielä suunnattu siis autoklinikalla niitten laitteilla ja tauluilla. vai pitääkö viedä viellä ihan merkkiliikkeeseen suunnattavaks?
  • Diesel-Dalton
    Bimmer Rookie
    • Jun 2022
    • 65
    • Keskisuomi

    #2
    Luultavasti parantuis ainakin kalibroinnilla .. ?

    Edit: jos on ista itsellä, mee valikkoon jossa se kalibroidaan.
    Tässä alhaalla diy ohjeet kalibrointiin 'targetilla':
    Pastebin.com is the number one paste tool since 2002. Pastebin is a website where you can store text online for a set period of time.

    (saa siis suoritettua adaption loppuun.)
    Last edited by Diesel-Dalton; 17-08-2025, 01:35.

    Comment

    • Niko.A
      BTCF Member
      • Mar 2023
      • 95
      • Finland

      #3
      jees pitääpä kokeilla kun ista kyllä löytyy iteltä. iso peili vrm toimii kanssa tuossa? ainakin ennen tuolla laitteella suuntausta/kalibroimista vähän teko elvytin jo peilillä mutta ei saanut pelaamaa kunnolla, nuo ohjeet erilaiset joten pitääpä noilla kokeilla, kiitos!

      Comment

      • Niko.A
        BTCF Member
        • Mar 2023
        • 95
        • Finland

        #4
        homma ratkaistu ja acc toimii todella hyvin! kuin uudessa autossa. kävi bemarilla suuntauksessa eli jotakin tehtii niin sanotusti vituiks kaverin kaa klinikalla. suolasen hintanen oli mutta toimiipahan nytten

        Comment

        • JiiVee92
          BTCF Member
          • Mar 2017
          • 978
          • Kouvola/Myllykoski

          #5
          Nyt on pakko kysästä, kun acc hommista tässä puhutaan, että onko käsillä kuinka iso ongelma suuntausta/kalibrointia ajatellen, kun tutkan pystysuunnan säätöruuvi on niin yhtä puuta tutkan kanssa, että se todennäköisesti katkeaa ennemmin, kuin että se alkaisi liikkumaan? Sivuttaissäädön ruuvi herkisi, ja pyörii nätisti. Tutka siirretty väärästä (6-sarjalaisen) telineestä oikeaan (5-sarjalaisen M-Sporttiseen) telineeseen. Silmämääräisesti näyttäisi olevan korkeussuunnassa suorassa. Ja kyllä, tiedän että silmämääräinen suoruus ei riitä alkuunkaan näissä hommissa. Ja uudet ruuvit ovat ainakin realoemin mukaan NLA, elikkä jo senkään takia ei passaa niitä katkaista.
          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
          NYT: E61 530xd -08 käyttis
          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

          Comment

          • Niko.A
            BTCF Member
            • Mar 2023
            • 95
            • Finland

            #6
            no ei sitä kyllä ilman sitä kunnolla saa säädettyä ja aika nirso vaikuttaa olevan näissä tuon säädön kanssa. DVT11834. siinä numero millä saat uudet ruuvit jos katkee, ite tuolta ovokolta tilasin sarjan kun valittelivat bemarilla että kannat nylvätty eikä voida säätää siksi. eli saa ruuveja uusia!

            Comment

            • JiiVee92
              BTCF Member
              • Mar 2017
              • 978
              • Kouvola/Myllykoski

              #7
              On tosiaan sen verran yhtä puuta tutkan kanssa, että sitten on ihmettely, että millä se loppupätkä irti sieltä tutkasta tärvelemättä sitä, kun ei sitä hirveästi viitsisi kuumotellakkaan.
              EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
              NYT: E61 530xd -08 käyttis
              Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

              Comment

              • Niko.A
                BTCF Member
                • Mar 2023
                • 95
                • Finland

                #8
                se pitää vaa yrittää nitkutella auki tai poikki tyvestä ja poraa. sit pakalla uudet kierteet ja ostat noi uudet ruuvit. toki saa olla sit tarkkana että uusi reikä sattuu just eikä melkein samaan kohtaan, ootko liuottanu niitä missää "öljyssä" jos tunkeutuis kierteitte väliin ja auttad irrottaa niitä? jos lyöt johonki astiaa jotai irrotus öljyy jonkun verran ja tutka ns kulmittain siihen että pultti öljyssä jos lähtis sillä aukeemaa

                Comment

                • JiiVee92
                  BTCF Member
                  • Mar 2017
                  • 978
                  • Kouvola/Myllykoski

                  #9
                  Tänään ihmettelin sitä tutkaa, ja totesin, että eihän sitä jumiutunutta pystysäädön ruuvia edes tarvi saada liikkeelle, onhan siinä tutkassa käyttämätön ruuvinpaikka, ja samoin siinä tutkan telineessä, siirtää vaan sen muovimutterin siihen tyhjään paikkaan, ja laittaa uutta ruuvia tilaten. Jatkan sitten johtotehtäviä niitä ruuveja odotellessa. (ACC retrofit siis menossa)
                  EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                  NYT: E61 530xd -08 käyttis
                  Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                  Comment

                  Working...
                  X