e61 m57 ja hyppivät railpaineet

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niko.A
    BTCF Member
    • Mar 2023
    • 102
    • Finland

    #1

    e61 m57 ja hyppivät railpaineet

    e61 Ici m57 ja hyppivät railpaineet. mikähän mahtaa olla yleisin syy jos rail paineet hyppii? käypi välillä alle 100bar ja välillä näyttää yli 1200bar? sammuilee kans aina välillä kun näytttää että painetta ei olisi ja tällöin lähtee uusis käyntii ku käyttää virtoja pois. aluksi kevyessä kiihytyksessä tuntu ns nykimistä ja sit rupes kovemmi kiihyttäes nykimää kunnolla ja siitä alko sit tuo sammuilu yms. piezoilla. uudehko r90 kiinni (alle 100tkm) ajettu. voiko railpaine anturi tai määrän säädin tehä? hyllystä löytysi toine railanturi ja määrän säädin että mistä kannattaisi alkaa ehtii vikaa? koodeja ei antanut vaikka miten temputtikin....
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5381
    • Pirkkala

    #2
    M57 tapauksessa ekaks tutkisin anturin tai siis sen johdot
    Last edited by Urpo_rotta; 28-09-2025, 15:39.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Niko.A
      BTCF Member
      • Mar 2023
      • 102
      • Finland

      #3
      pitänee tutkia, onkos mitään yleistä kohtaa mistä vois olla poikki? tukin päässä oleva liitin ainakin vähän paskana niin nipparilla kiinni kun joku sen rikkonut

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5381
        • Pirkkala

        #4
        Just siitähän se päällikooppa ne johdot hankaa rikki. Toinen on sitten liittimen pinnien löystyminen niin että signaali häiriintyy
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Niko.A
          BTCF Member
          • Mar 2023
          • 102
          • Finland

          #5
          yks johto oli hangannu puhki mutta säikeet oli ehjät. moottori kopassa joku alumiini pintanen eriste mihin hangannu ja nyt koppa irrallaan kun ajoin nii pelas normaalisti, eli siis otti häiriöö siitä ja sekotti railipaineet. ongelmatkin alkoi kun laitoin kopan kiiinni nytkun rupesin miettimään kun ajoin ilman koppaa hetken aikaa ja sillon pelasi normisti

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5381
            • Pirkkala

            #6
            No tuo on just se miten niissä usein käy. Hyvä että vika selvis
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • hietase
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 583
              • Espoo

              #7
              Minulla oli myös tuosta sen valkoisen johdon eriste hankautunut rikki ja auto antoi kahdesti 4560 rail pressure koodin vakavien nykimisten kera. Ongelma ratkesi sähkömiehen teipillä. Itse liitin näytti puhtaalta pinneiltään.

              Comment

              Working...
              X