Elikkä tuli ostettua e60 520i 2004 automaatti 294tkm, ja on nyt ruvennut ns leijuttamaan kierroksia tasakaasulla kylmänä noin +-300rpm. Mitään sivuääniä ei kuulu eikä nyi tuolloin, vaihteiden vaihdon yhteydessä nykäisee pienesti välillä. Onko ihan normaalia vai pitäisikö tehdä asialle jotain? Kaupat saisin vielä purettua tai liikkeen kanssa mahdollisesti sovittua jos esim. Turbiinilukko menossa. Vai menisikö vain öljynvaihdolla? Jos jollain jotain apuja olisi mitä kannattaisi tehdä niin kiitos jo valmiiksi.
Kierrokset leijaa tasakaasulla
Collapse
X
-
Öljymäärän tarkistus ja varalta shudder fixiä olisi varmaan aluksi edullisin tapa edetä. tietty jos liikkeestä ostettu, korjausta tai purkua voi ehdottaa.
Kokeneemmat antanee parempia neuvoja.
-
Mekatroniikka onglemissa uskoisin...se on ihan tyypillistä näille 6HP laatikoille.
Isompaa remonttia jossain kohdin huutaa kyllä.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Mitä tarkoitat että leijuttaa? Luistattaa laatikkoa? Se on normaalia kunnes laatikon lämpötila saavuttaa 20C niin luistaminen loppuu. Tällä lämmitetään vaihteistoöljyjä mahdollisimman nopeasti toiminta-alueelle. Jos on tästä kyse niin laatikossa ei ole mitään vikaa.
Comment
-
Leijunalla tarkoitan Siis sitä että kierrokset menee tasakaasulla ylös alas +-300rpm kylmänä kokoajan. Ja hyvä jos on normaalia.Originally posted by Rattiukko View PostMitä tarkoitat että leijuttaa? Luistattaa laatikkoa? Se on normaalia kunnes laatikon lämpötila saavuttaa 20C niin luistaminen loppuu. Tällä lämmitetään vaihteistoöljyjä mahdollisimman nopeasti toiminta-alueelle. Jos on tästä kyse niin laatikossa ei ole mitään vikaa.
Comment
-
No siis on normaalia ja ei. En ole ikinää päässyt vielä ajaa 1gen 6HP lootalla, mikä ei tekis tuota, eli on aikalailla kaikissa ominaisuutena. Mutta siis ei se pitäis tehdä sitä. Mullakin oma teki tuota välillä aika paljonkin. Ja sit kun tuli 400tkm täyteen, niin turbiinin lukko hajos lopullisesti ja ei tehny muuta kuin luisti koko ajan sen jälkeen.Originally posted by Dodo View Post
Leijunalla tarkoitan Siis sitä että kierrokset menee tasakaasulla ylös alas +-300rpm kylmänä kokoajan. Ja hyvä jos on normaalia.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
E61 LCI 6hp sarjalaisen loota käyttäytyy seuraavasti, minkä generaation 6hp laatikko siinä mahtaa olla?
Jos laittaa auton kylmänä käyntiin esim. nollan asteen lämpötilassa ja seuraa laatikon lämpöjä vaikka bimmer-toolilla https://play.google.com/store/apps/d...l.expert&hl=fi kännykästä tai jollain muulla niin laatikko luistaa tasan niin kauan kunnes laatikon öljyn lämpö käy ensimmäisen kerran 20 asteessa. Tämän jälkeen luistaminen loppuu. Näin se on tehnyt tehtaalta asti käsittääkseni. Jos luistaminen ei lopu kun 20C on saavutettu niin silloin laatikossa on vikaa.
Miten niin ei pitäisi tehdä sitä kun se on nimenomaan suunniteltu ja ohjelmoitu niin että turbiini luistaa alussa että laatikon öljyt saadaan käyttölämpötilaan mahdollisimman nopeasti. Onko 6hp laatikoiden ohjelmissa eroa tässä kohden? Jos haluaa että laatikon turbiini ei kylmällä luista niin säilyttää tallissa tai käyttää todella tehokasta lohkolämppäriä.Last edited by Rattiukko; Yesterday, 13:44.
Comment
Comment