Kyseessä 2007 535D LCI, lämmöt ei nouse yli 80 vaikka kuinka kurmuuttaa autoa, rauhallisessa ajossa lämmöt on n.70 hujakoilla.
Nollakelien tultua ajattelin piruuttaan katsoa livedatasta lämpöjä kun keskikulutus oli jo syksyllä n. 10 celsiuksessa 9.2l/100km ja nyt nollakeleillä meni parhaimmillaan yli 11l/100km. Kaikki lämmöt mitattu Webaston ollessa päällä ajaessa.
Jäähdytysnesteen lämpötila: 68-76 välillä pyörii kokoajan
Öljyn lämpötila: 60 asteeseen lämpiää juuri ja juuri ja pysyy siinä
Vaihteiston lämpötila 20km lenkin jälkeen: 54 astetta
Noh, autossa EGR delete. Päätermostaattia uusimaan siis. Autoon viimeksi termostaatti vaihdettu huoltokirjan mukaan 60 tkm sitten eli on mahdollista että on rikki jo jos joku tarvikemalli sielä on.
Netin selattua läpi en jaksanut uskoa että vain alkuperäiset termostaatit toimivat ja tilasin MAHLE BEHR merkkisen (kallein tarvike mitä ipartsilla oli tarjota siellä tosin luki pelkkä Mahle ja valmistusmaata ei mainittu) ja netistä löytyi myös hyviä kokemuksia huonojen lisäksi
sillä ajatuksella että jos se 60tkm kestää niin se riittää minulle. Uudessa osassa luki made in Italy.
Noh koeajolla pääsi toteamaan että ei muuttunut lämmöt OLLENKAAN.
Tänään pistin lukkopihdeillä kasaan vaihteiston lämmönvaihtimen tuloletkun ja ei vaikuttanut ollenkaan, pienellä lenkillä käväisi juuri ja juuri yli 70 asteen kun hurjasteli ja sitten taas rauhakseen ajaessa laski 68 asteeseen. Koko tämän ajan myös Webasto päällä.
Made in Italy on paskaa mutta voiko olla niin paskaa että suoraan laatikosta tullessaan termostaatti on rikki ja toimii näin huonosti? Onko muilla ollut tapauksia että täysin uusi tarviketermostaatti on täysin viallinen?
Nollakelien tultua ajattelin piruuttaan katsoa livedatasta lämpöjä kun keskikulutus oli jo syksyllä n. 10 celsiuksessa 9.2l/100km ja nyt nollakeleillä meni parhaimmillaan yli 11l/100km. Kaikki lämmöt mitattu Webaston ollessa päällä ajaessa.
Jäähdytysnesteen lämpötila: 68-76 välillä pyörii kokoajan
Öljyn lämpötila: 60 asteeseen lämpiää juuri ja juuri ja pysyy siinä
Vaihteiston lämpötila 20km lenkin jälkeen: 54 astetta
Noh, autossa EGR delete. Päätermostaattia uusimaan siis. Autoon viimeksi termostaatti vaihdettu huoltokirjan mukaan 60 tkm sitten eli on mahdollista että on rikki jo jos joku tarvikemalli sielä on.
Netin selattua läpi en jaksanut uskoa että vain alkuperäiset termostaatit toimivat ja tilasin MAHLE BEHR merkkisen (kallein tarvike mitä ipartsilla oli tarjota siellä tosin luki pelkkä Mahle ja valmistusmaata ei mainittu) ja netistä löytyi myös hyviä kokemuksia huonojen lisäksi

Noh koeajolla pääsi toteamaan että ei muuttunut lämmöt OLLENKAAN.
Tänään pistin lukkopihdeillä kasaan vaihteiston lämmönvaihtimen tuloletkun ja ei vaikuttanut ollenkaan, pienellä lenkillä käväisi juuri ja juuri yli 70 asteen kun hurjasteli ja sitten taas rauhakseen ajaessa laski 68 asteeseen. Koko tämän ajan myös Webasto päällä.
Made in Italy on paskaa mutta voiko olla niin paskaa että suoraan laatikosta tullessaan termostaatti on rikki ja toimii näin huonosti? Onko muilla ollut tapauksia että täysin uusi tarviketermostaatti on täysin viallinen?
Comment