Kannattaakos näissä tukkia keulaa jollain pahvisuikaleilla auttaako kuinka paljon ja kannattaako välijäähdyttimen kohdalla olevaa puskurin ritilää tukkia ollenkaan?
Mulla on koko keula tukittu 530d eikä oo ongelmia pakkaskeleillä. Lämpeää nopeasti varsinkin kun webasto auttaa. Puuilosta löytyy Carman leikattavaa maskisuojaa
Hyvä kun tuli vika löytyi ja korjaantui.
Jos vaihteisto on mallia automaatti, laittaisin tuohon vielä lisäksi tälläkin foorumilla loistavaksi todetun letkutermari-kikan niin jää arpominen onko myös lootan lämmönvaihdin/termari viallinen.
Mulla egr+dpf delete 530xd lci ja lämmöt pikkupakkasilla 90-93 15-20min ajon jälkeen. Päätermari mahle/beru, jonka kanssa menty jo 8 vuotta /150tkm. En muista valmistusmaata. Tehtaan kaihtimet munuaisten takana. https://forum.btcf.fi/forum/mallisar...5-letkutermari
Voikohan olla mahdollista että tuon 8 vuoden aikana Mahle/Behr valmistusmaa on vaihtunut kun noin hyvin on kestänyt? Mulla tosiaan oli tuo ihan uus Mahle/Behr oli viallinen suoraan paketista tullessaan. Sellaisen fyysisen eron huomasin irtonaisena verrattuna OEM:ään että Mahlen termostaatista kylmältä puolelta kun puhalsi suulla termostaattiin niin hieman ilmaa pääsi läpi. OEM:ssä ei.
Tein toisaalta samalla tuon letkutermari modin tuohon, mutta en usko että vika välttämättä oli laatikon lämmönvaihtimessa kun letku kasassa ajelin eikä vaikuttanut mitenkään.
Täytyy kokeilla vielä tuota munuaisten tukkimista, kiinnostaa tietää kuinka iso vaikutus sillä on. Jaksaako sitten nousta lämmöt yli 90 ensimmäistä kertaa.
Comment