Virhekoodi 1634 Throttle Valve Adaptation, Spring Test Failed

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • röllykkä
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 138
    • Mäntsälälä

    #1

    Virhekoodi 1634 Throttle Valve Adaptation, Spring Test Failed

    E60 520i:
    Juuri hetki sitten vaihdettu ECUboxi, kun entinen muuttui savuksi..
    Auto pelannut kuukauden päivät hienosti uudella boksilla, mutta nyt loppu meno kun seinään.
    Hetken jo epäilin, että onko se nyt uusikin boksikin entinen, mutta pääsin inpalla kiinni ecuun, niin ehkä se onkin ehjä.
    Ainoa häiriö, mikä siellä näkyy, on 1634 Throttle Valve Adaptation, Spring Test Failed.

    Osaako joku sanoa, mistä tuota lähtis purkamaan tuolla sateen ja viiman keskellä?

    ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
    F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2900
    • Tampere

    #2
    Vikakoodi viittaa kaasuläppäkoteloon. Ehdotan keskittymääm siihen ja uusimaan tarvittaessa.
    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16490
      • Leppävirta

      #3
      Imusarjan ja tulipellin välissä pieni letku joka mahdollisesti rikki. Tai sitten häiriötä kaasuläppäkotelossa. Noin nopealla googeloinnilla vikakoodista.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E32 Diamantscwharz 750iL '94

      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • röllykkä
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 138
        • Mäntsälälä

        #4
        Hienoa, kiitos tiedoista!
        Pitää repiä tänään esille letkut ja kaasuläppäkotelo.
        Samalla kun auto hyytyi tehottomaksi, se herjasi ajonvakautusta, abs:iä, ja ohjaustehostin katosi (vaikka siis auto kävi vielä hetken).
        Mutta vikakoodeja ei löytynyt kun tuo Throttle Valve Adaptation, Spring Test Failed.

        Tässä kyseisessä yksilössä ei vaan ole ollut oikeen vian vikaa ennen tuota ecun hajoamista reipas kuukausi sitten.
        Pelkään vaan, että loppujen lopuksi vika paikantuu kuitenkin tuonne ecun puolelle. Sopisi ajallisesti tähän ecuhardelliin.
        Toivottavasti ei.


        ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
        F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

        Comment

        • röllykkä
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 138
          • Mäntsälälä

          #5
          Nyt tilattu uusikäytetty kaasuläppä.. Vanha kädessä, siitä ei varmaan pitkään tuijottamallakaan saa mitään irti..?
          Letkut ja putket vaikutti ehjältä ennen purkua. Muutama helv3tti p3rkele on saattanut halkaista vanhoja putkia purun yhteydessä. Oli aika ikävä purkaa.
          ̶E̶6̶0̶ ̶2̶0̶0̶5̶,̶ ̶5̶2̶5̶
          F̶0̶7̶,̶ ̶2̶0̶0̶9̶,̶ ̶5̶3̶0̶

          Comment

          Working...
          X