etk tarjoaa edelleen noihin vanhoihin m57 koneisiin tuota vaahtomuovi hässäkkää jonka numero loppuu -163. Uudemman m57n mallin vortex:n numero päättyy -225.Koko numero 11127799225. Tällä tulee siis koko huohotin koteloineen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530d turboko rikki ,ei onneksi (syy väärä öljylaatu koneessa)
Collapse
X
-
Last edited by sirkus; 19-12-2008, 11:01.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
-
-
kommentti huoltokeskus R.Lintonen vs. Kust-car
Originally posted by sirkus View Postetk tarjoaa edelleen noihin vanhoihin m57 koneisiin tuota vaahtomuovi hässäkkää jonka numero loppuu -163. Uudemman m57n mallin vortex:n numero päättyy -225.Koko numero 11127799225. Tällä tulee siis koko huohotin koteloineen.
Lisäksi tuntiveloituksissa ei ole enää suurta eroa ja merkkiliikkeessä saa 2 vuoden takuun kaikille osille,mitkä autoon laitetaan.
Tämä on minun mielipiteeni asiasta ja perustuu useiden vuosien kokemuksiin.
Comment
-
-
kommentti huoltokeskus R.Lintonen vs. Kust-car
Originally posted by konejotti View PostPakko heittää tähän väliin kun joku kyseli kannattaako edelleen kulkea Kokkolassa saakka autoa huollattamassa,niin oman kokemukseni mukaan ehdottomasti kannattaa! Kust-carissa palvelu loistavaa ja töissä ei ole ollut valittamista kun taas Huoltokeskuksessa riippuu siitä,kuka asentajista ottaa autosi huollettavaksi.
Lisäksi tuntiveloituksissa ei ole enää suurta eroa ja merkkiliikkeessä saa 2 vuoden takuun kaikille osille,mitkä autoon laitetaan.
Tämä on minun mielipiteeni asiasta ja perustuu useiden vuosien kokemuksiin.
Aina olen saanut niin loistavaa palvelua, että ei varmaan kannata riskeerata viemällä muualle ja mahdollisesti pettyä.
Ei haittaa, vaikka kerran tai kahdesti vuodessa joutuu ottamaan päivän vapaaksi ja ajaa 110km huoltoon ja takaisin.
Itse ajaminenhan on aina nautintoa
Eli käyn jatkossakin Kust-carissa, Keväällä Inspection 1--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostJos olet menossa pajalle niin käskeppä mittaamaan öljyn määrä. Omassani on seuraavanlainen vika jota en ole vielä maalaisjärjellä pystynyt selittämään:
Ensin alkoi pidemmillä matkoilla öljyvalo palamaan. Ihan summa mutikassa joko alarajan tai sitten alarajan alittavaa varoitusta. Jos auton sammutti niin mittatikulla mitattuna oli tarpeeksi öljyä. Itse asiassa jopa ylärajalla. Noh, koska matkaa oli yli tuhat kilometriä ostin huoltamolta LL04 öljyä ja lisäilin sitä yhteensä litran, vähän kerrallaan. Öljyvalo tuli joka lisäyksen jälkeen takaisin mutta vasta n. 50-70km ajon jälkeen, ei siis koskaan heti.
Kun pääsin kotiin niin mittasin parikin kertaa öljyt niin että auto oli seisonut koko yön tasaisella maalla. Kummallakin kertaa kun vetäisin mittatikun pois niin tikussa ei ollut yhtään öljyä! Kun taas tikun laittoi takaisin niin sitä oli jopa yli sallitun rajan?
Noh, vei auton sitten öljyn vaihtoon kun pulssi ja verenpaine ei laskenut. Autosta löytyi öljyä yhteensä 10,5 litraa, eli ainakin tarpeeksi sitä oli ollut. Edellinen omistaja on varmaan samaan tapaan lisäillyt öljyä. Sittemmin olen ajanut yhden pidemmän ajon jonka aikana taas öljyvalo syttyi.
Eli, öljyanturissa on varmasti jotain fiilua, mutta sitä en ymmärrä miksi yön yli seisseen auton tikussa ei ole yhtään öljyä ja miksi sitten tikun takaisin työntäessä se on taas aivan täynnä. Luultavasti Gynther on suunnitellut tikun/putken niin että kastelee sen vaikka öljyä ei olisikaan. Sitten ihmetyttää minne se öljy jää jos sitä ei ole öljypohjassa? Olisiko tuo huohotin syynä ja öljyt jäisivät kanteen?
Ps. huollossa oltiin huomattu samanlaisia oireita muissakin E60:ssä
Seuraavaksi epäilin huohotinta ja vaihdoin sen uuteen. Vanha oli mallia huoparulla ja uudeksi tuli Vortex-tyylinen. Tälläkään ei ollut mitään vaikutusta vaan öljyjen katoamistemppu tapahtuu edelleenkin. Seuraavaksi kokeilen uusia vielä öljysuodattimen, josko siinä voisi olla jotain vikaa. Onko ideoita mikä muu voisi aiheuttaa tämän? Tukos jossain, turbon paluuputkessa tms??
Comment
-
-
Originally posted by DerPastor View PostLöytyikö näennäiseen vähäiseen öljymäärään joku syy? Itselläni E61 530d 2004 johon vaihdoin hiljattain öljyt ja suodattimen. Nyt noin 50 km ajon jälkeen tulee varoitus "oil level below minimum, top-up...". Kun nostaa tikun siinä ei ole yhtään öljyä, mutta kun pistää tikun takaisin paikoilleen, nostaa taas ja katsoo uudestaan tikun päätä niin öljyä on riittävästi. Eli öljyt valuvat pohjalle heti kun tikun nostaa pois. Tämä tapahtuu yhtäjaksoisen 50 km ajon jälkeen. Öljynä sama Mobil 5W-30 ESP (autossa DPF) joka on aiemmin toiminut moitteettomasti.
Itse vaihtaisin tuon Mobilin heti pois. Itselle oli samaa litkua n. 30tkm ja kone kulutti öljyä ja tiputti alleen. Heti kun vaihdoin öljyt oikeisiin, eli Castroliin, niin kulutus loppui eikä autotallin lattialle ole tippunut mitään.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Tämä topikki kiinnostaa, että mistä kaikki johtuu, koska on omia kokemuksia. Autona on e53 vm-03 3.0d. Oireina oli turbon vinkuna 2500 rpm:n kohdalla sekä kerran talvella käynnistettäessä herja öljytasosta, joka poistui sammutus-uudelleenkäynnistuksellä. Nyt huollossa vaihdettu "liukkaammat" öljyt, jolla turbon vinkuna hävinnyt. Auto ei savuta, joten sikäli turbo toimii. En tiedä mikä oli entinen öljy ja mikä nyt käytössä. Täytynee udella...
Liittyykö turbon paluuletkuun?
Comment
-
Comment