E60 525D A 03/2005. Moottorista tihtuu öljyä. Tuli ilmi moottoriöljyn vaihdon yhteydessä n. kuukausi sitten. Pohjalevy öljyinen öljypohjan kohdalla. Ei vuotoa tyhjennysropussa. Moottoriin vaidettiin venttiilikopan päällä oleva huohotin-assy. Ei poistanut vuotoa. Edelleen tippuu öljyä autotallin lattialle. Ei kylläkään suuria määriä. Moottorin vasen kylki imusarjan alla öljyinen. Mistä voisi johtua? Kilometrejä 99 000. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 525D A moottori vuotaa öljyä
Collapse
X
-
Originally posted by Reiska56 View PostE60 525D A 03/2005. Moottorista tihtuu öljyä. Tuli ilmi moottoriöljyn vaihdon yhteydessä n. kuukausi sitten. Pohjalevy öljyinen öljypohjan kohdalla. Ei vuotoa tyhjennysropussa. Moottoriin vaidettiin venttiilikopan päällä oleva huohotin-assy. Ei poistanut vuotoa. Edelleen tippuu öljyä autotallin lattialle. Ei kylläkään suuria määriä. Moottorin vasen kylki imusarjan alla öljyinen. Mistä voisi johtua? Kilometrejä 99 000. :thinkE60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
-
-
Aihe tosiaan vanha, mutta Reiska56, osaatko sanoa löytykö vika?
Itsellä E61 525d automaatti 7/2004 ja huomasin saman tyyppistä probleemaa. Hyvin vähäistä vuotoa ja mahdollisesti jostain imusarjan alta saattas tulla. Täytyy tutkia tuota tarkemmin kun poistan imusarjan läpät.
Toisaalta vaihdelaatikon ja moottorin rajalla rei'istä näkyvissä kahdessa urospuoleisessa torx-ruuvin päässä oli myös öljypisarat.
Jos ölkki tulee laatikon puolelta, näkeekö sitä mistään tai tuleeko varoitusta, jos ölkki käy liian vähiin boxin puolella?
Oisko hyviä vinkkejä muuten ongelman selvittämiseksi?- f01 730d -09
Ex:
- e46 320Ci -01
- e61 525d -04
- e46 320d -99
Comment
-
-
Originally posted by Larppa View PostAihe tosiaan vanha, mutta Reiska56, osaatko sanoa löytykö vika?
Itsellä E61 525d automaatti 7/2004 ja huomasin saman tyyppistä probleemaa. Hyvin vähäistä vuotoa ja mahdollisesti jostain imusarjan alta saattas tulla. Täytyy tutkia tuota tarkemmin kun poistan imusarjan läpät.
Toisaalta vaihdelaatikon ja moottorin rajalla rei'istä näkyvissä kahdessa urospuoleisessa torx-ruuvin päässä oli myös öljypisarat.
Jos ölkki tulee laatikon puolelta, näkeekö sitä mistään tai tuleeko varoitusta, jos ölkki käy liian vähiin boxin puolella?
Oisko hyviä vinkkejä muuten ongelman selvittämiseksi?
Kyllä se loota sitten lopulta herjaa öljyn vähyyttä jos sieltä vuotaa. Tuolla ohje öljymäärän tarkistukseen jos epäilyttää: http://akpp-city.ru/pdf/6HP26-28_Catalog.pdfE61 520Da
Comment
-
-
Mik@ olit oikeassa. Kiitos erittäin paljon vastauksesta . Jo aamulla lukiessani tuo mahdollisuus piristi kivasti.
Ja tosiaan revinpä imusarjan pois ja juuri samanlaisia öljytippoja tuolla oli useammankin läpän rungon alla kun öljypohjassa. Eli aiheuttaja lienee selvästi tässä. Jos kerran vuoto on noin ylhäällä, voi se roiskia tosiaan niin kauas, että laatikon ja koneen saumasta asti tiputtelee.
Huomenissa vois käydä hakee kierretappisarjan m6-kierteitä varten ja vähän poranteriä kun eivät vanhat enää pystyneet läppien torxeihin, eikä niihin torxiavainkaan pystynyt (tai olisi pitänyt eka pestä kaikki osat eikä jaksanut sellaseen ryhtyä.
Ajattelin vaihtaa samalla myös muut imusarjaan tiivisteet kun eivät ne varmaan maltaita maksele, ja imusarjan muttereissa oli sellaista tahnaa, jolla ilmeisesti oli mutterit saatu pysymään hylsyssä. Tämä kertonee siitä, että imusarja on ollut irti luultavasti aiemminkin. Samalla haen vortexin kun vanha oli vähintäänkin kyllästynyt, sekä muut suodattimet. Ilmansuodatin oli tosi paskanen, oiskohan jääny vaihtamatta edellisessä huollossa. Tietysti samalla polttoainesuodatin ja raitisilmasuodattimet vaihtoon ja ensviikolla öljynvaihtoon niin onpahan sitten koko puimuri huollettu.- f01 730d -09
Ex:
- e46 320Ci -01
- e61 525d -04
- e46 320d -99
Comment
-
-
Imusarjan tiivisteitten vaihto olis edessä, juurikin tuon tihuttelun takia. Niin aattelimpa kysästä että onko jotain mitä pitäs ottaa huomioon tota tehdessä? Tarviiko jotain erityisiä työkaluja, vai pärjääkö ihan "perussetillä"?"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostImusarjan tiivisteitten vaihto olis edessä, juurikin tuon tihuttelun takia. Niin aattelimpa kysästä että onko jotain mitä pitäs ottaa huomioon tota tehdessä? Tarviiko jotain erityisiä työkaluja, vai pärjääkö ihan "perussetillä"?E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostIhan normi kaluilla pärjää. Semmonen magneetti mikä on "jäykässä" teleskooppi varressa helpottaa kummasti irto muttereiden pois ottoa ja takaisin laittoa.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Larppa View PostAihe tosiaan vanha, mutta Reiska56, osaatko sanoa löytykö vika?
Itsellä E61 525d automaatti 7/2004 ja huomasin saman tyyppistä probleemaa. Hyvin vähäistä vuotoa ja mahdollisesti jostain imusarjan alta saattas tulla. Täytyy tutkia tuota tarkemmin kun poistan imusarjan läpät.
Toisaalta vaihdelaatikon ja moottorin rajalla rei'istä näkyvissä kahdessa urospuoleisessa torx-ruuvin päässä oli myös öljypisarat.
Jos ölkki tulee laatikon puolelta, näkeekö sitä mistään tai tuleeko varoitusta, jos ölkki käy liian vähiin boxin puolella?
Oisko hyviä vinkkejä muuten ongelman selvittämiseksi?
Comment
-
Comment