Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hiukkassuodattimen vaihto E60/E61

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    #16
    Originally posted by veku View Post
    Olikos Tapilla tietoa sellaisen konsruktiosta kun E60\E61 530D josta partikkelifilsu poistettu ,suuttimet 535d sekä karalan ohjelma.
    Onkohan millaisia lukemia odotettavissa ?
    On. Tehoa hitusen yli 300 hv, olikohan 310 tms. Vääntöä rajattiin paljon, sitä olisi löytynyt rutkasti enemmänkin mutta se jätettiin alle 700 Nm.

    Ei se riitä että paine pysyy koko ajan samana putkessa DPF:n etupuolella. Ei se ohjaus niin tyhmä ole että hyväksyisi staattisen tilanteen. Paineen tulee kasvaa pikkuhiljaa jotta ohjelma hyväksyy "toimivan" DPF:n ja osaa aloittaa polton. Tämän vuoksi ohjelma, joka oikeasti jättää vikavalon sytyttämättä muutaman viikon välein, on asiantuntijan hommaa.
    ---

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2195
      • kaustinen

      #17
      [QUOTE=FastDsl;1509183Kukas näitä väliputkia tekee? Täältä tulisi tilaus yhdestä.[/QUOTE]


      535d:ssä on sitten erillainen hiukkassuodatin ja sitä kautta korvausputki vrt 530d. 530d menee yhdellä putkella sisään/ulos, 535d:ssä on 2-putkea.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • MRH
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 64
        • Mäntsälä

        #18
        Originally posted by -Tapi View Post
        On. Tehoa hitusen yli 300 hv, olikohan 310 tms. Vääntöä rajattiin paljon, sitä olisi löytynyt rutkasti enemmänkin mutta se jätettiin alle 700 Nm.

        Ei se riitä että paine pysyy koko ajan samana putkessa DPF:n etupuolella. Ei se ohjaus niin tyhmä ole että hyväksyisi staattisen tilanteen. Paineen tulee kasvaa pikkuhiljaa jotta ohjelma hyväksyy "toimivan" DPF:n ja osaa aloittaa polton. Tämän vuoksi ohjelma, joka oikeasti jättää vikavalon sytyttämättä muutaman viikon välein, on asiantuntijan hommaa.
        Hmm.. en mä näistä mitään ymmärrä, mutta omallani olen ajanut n. 5tkm ilman DPF:ää ja mitään vikavaloja ei vielä ole syttynyt. Kieltämättä tuo toimintaperiaate tuli minullekin mieleen kun putkea ruuvailin pois, mutta toistaiseksi auto on pelannut.

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #19
          Originally posted by MRH View Post
          Hmm.. en mä näistä mitään ymmärrä, mutta omallani olen ajanut n. 5tkm ilman DPF:ää ja mitään vikavaloja ei vielä ole syttynyt. Kieltämättä tuo toimintaperiaate tuli minullekin mieleen kun putkea ruuvailin pois, mutta toistaiseksi auto on pelannut.
          Taitaa olla ohjelmaversiokohtaisia eroja näissä järjestelmissä..
          ---

          Comment

          • FastDsl
            Bimmer Rookie
            • Apr 2003
            • 178
            • nollayhdeksän

            #20
            Originally posted by -Tapi View Post
            Taitaa olla ohjelmaversiokohtaisia eroja näissä järjestelmissä..
            Näin varmaan on, sillä antureita näyttäisi olevan yhtä paljon vanhemmissa -04 ja uusissa autoissa.

            MRH, tiedätkö autosi valmistus kuukauden? Muistatko keneltä ostit väliputken? Mulla 11/2004, joten voisi myös koittaa tuota korvausputkea. Sitten keväällä vierailu Keski-Suomeen
            Musta 335i E91 N55
            Musta 520d F11
            Musta 535d E60
            Musta 320d E91
            Musta 330d E46

            Comment

            • MRH
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 64
              • Mäntsälä

              #21
              Originally posted by FastDsl View Post
              Näin varmaan on, sillä antureita näyttäisi olevan yhtä paljon vanhemmissa -04 ja uusissa autoissa.

              MRH, tiedätkö autosi valmistus kuukauden? Muistatko keneltä ostit väliputken? Mulla 11/2004, joten voisi myös koittaa tuota korvausputkea. Sitten keväällä vierailu Keski-Suomeen
              Laitoin yksityisviestin.

              Comment

              • Ceeray
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1399
                • Kuopio

                #22
                Laittakaas sitten kokemuksia tuon muutostyön tiimoilta , kulutus , teho, savutus jne..
                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                Comment

                • FastDsl
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2003
                  • 178
                  • nollayhdeksän

                  #23
                  Pitäisi löytää jostain tekijä tuolle korvausputkelle, koska mulla on erilainen laippa kuin esim. MRH:n autossa. Mallikappaleita on varmaan vaikea löytää, sillä oma autokin pitää olla työajossa päivittäin.

                  Laittakaa vinkkiä jos tiedätte halukkaita/osaavia tekijöitä.
                  Musta 335i E91 N55
                  Musta 520d F11
                  Musta 535d E60
                  Musta 320d E91
                  Musta 330d E46

                  Comment

                  • Nilsson
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2004
                    • 65
                    • Helsinki

                    #24
                    vm.2004= euro3 vai euro4

                    Originally posted by -Tapi View Post

                    Katsastus on vähän kaksipiippuinen juttu.. Ei tuota lue otteessa mutta siellä lukee auton päästöluokka. Jos päästöluokkaa hieman tuntee ja tuntee BMW:n malleja hiemankin niin huomaa että DPF kuuluisi asiaan joissakin malleissa. Erittäin epätodennäköistä tosin että kukaan tuohon osaisi puuttua.
                    Mulla ei lue päästöluokkaa, ainakaan selkokielisenä. Ainoastaan maininta hiilidioksidipäästöistä/km, auto siis e61 525d vm.2004. Missä kohtaa otetta tuo euro3/euro4 pitäisi lukea? Ikänsä puolesta kai euro3 riittää, jolloin voisin ottaa dpf:n pois. Ajankohtaiseksi tulee kuitenkin 11000km päästä

                    Comment

                    • MRH
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2007
                      • 64
                      • Mäntsälä

                      #25
                      Originally posted by MRH View Post
                      Auto on -04 ja ei ole painemittausta kuin ennen pönttöä. Mitään vikavaloja ei ole syttynyt, auto tekee edelleenkin n. 1000 km välein puhdituspolton jolloin on aika pörinä takapöntössä. Tilalla on ihan suora putki, ostin sen täältä foorumilta kun kaveri möi sellaisia. En usko että katsastuksessa tulee ongelmaa, rekisteriotteessa ei ole merkintää ko. vekottimesta ja silmämääräisesti ei putkesta tule yhtään sen enempää tavaraa kuin ennenkään!
                      Auto käytetty leimalla kesäkuussa, ei mitään ongelmia katsastuksessa.
                      Puhdistuspolton väli on tihentynyt jonnekin 300-400 km väliin, en tiedä miksi koska korvausputki on edelleen paikoillaan!

                      Comment

                      • TROCK
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 435
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by Nilsson View Post
                        Mulla ei lue päästöluokkaa, ainakaan selkokielisenä. Ainoastaan maininta hiilidioksidipäästöistä/km, auto siis e61 525d vm.2004. Missä kohtaa otetta tuo euro3/euro4 pitäisi lukea? Ikänsä puolesta kai euro3 riittää, jolloin voisin ottaa dpf:n pois. Ajankohtaiseksi tulee kuitenkin 11000km päästä
                        Ei ole nyt auton papereita käsillä, joten en voi tarkistaa missä kohtaa tuo lukee selkokielellä. Mutta eikös se niin mene, että jos 2004-malli on dpf:llä, niin on euro4 ja ilman sitten kolmonen. Ainakin tässä käsityksessä itse olen. Tosin omat aatokseni koskevat 530dieseliä, mutta eikös ne melkein samoja vehkeitä ole.
                        - - - - - - -
                        F10 520dA
                        ex E61 530dA, ex E39 530dA

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎