memebuy23buy

e60 525da vettä koneessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pimmone
    Newbiemmer
    • Aug 2008
    • 6

    e60 525da vettä koneessa

    Ajelin Tampereelta kotiin 200km. Tämän jälkeen autoa ei käytetty pariin viikkoon, pistin webaston päälle puoleksi tunniksi ja startatessa kone jumahti. Startti pyöräytti noin puoli kierrosta... Laakkoselta sanottiin, että koneessa vettä ja päässyt sylinteriin... Nyt edessä koneremontti.

    Äkkiseltään ei tule mieleen miten 200km moottoritietä ajaessa 10 asteen pakkasessa koneeseen voi mennä vettä ja sieltä sylinteriin kahden viikon päästä...:think Tai kaksi viikkoa parkissa ja vettä valuis koneeseen. Oisko mahdollista, että parkkeerauksessa ois lunta joutunut imuilmaan? En siis ajanut mihinkään isoimpaan penkkaan, mutta normaalia möykkyä ja jäätä oli tien viereen kertynyt. Mistä kohtaa toi ottaa ilman koneeseen?

    p

    p.s. nyt lähtis halvalla 125tkm ajettu tummanharmaa helmi, xenonit, tutkat, puolinahat, navit, sporttipenkit, webasto, kattoluukku etc. remonttitaitoiselle...
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7469
    • Oulu

    #2
    Ihan vain arvauksena: ei kai se vesi sinne ulkopuolelta ole mennyt, vaan kansipahvi pettänyt tms. ja sitä kautta jäähdytysnestettä sylinterissä.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Bouma
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 3108
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Ihan vain arvauksena: ei kai se vesi sinne ulkopuolelta ole mennyt, vaan kansipahvi pettänyt tms. ja sitä kautta jäähdytysnestettä sylinterissä.
      Miks aina kansipahvi? Joka topicissa missä auto savuttaa tai käy huonosti, syö nestettä niin aina KANSIPAHVI! Onko nää bemarit oikeesti niin paskoja että joka toisesta menee kansipahvi jossain vaiheessa?
      MB CLS-12 350CGI AMG

      MYSTINEN.FI

      Comment

      • pimmone
        Newbiemmer
        • Aug 2008
        • 6

        #4
        kyllä ne laakkoselle nimenomaan vedestä puhuivat ja kyseessä ei siis ollut jäähdytinneste. kyselin vähän tota, että voisko webasto esim. pistää vettä sinne ja kuulemma ei. toi nyt selviää kun purkavat kannen pois ensi viikolla.

        Comment

        • Panu.K
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 824
          • Salo

          #5
          Originally posted by pimmone View Post
          kyllä ne laakkoselle nimenomaan vedestä puhuivat ja kyseessä ei siis ollut jäähdytinneste. kyselin vähän tota, että voisko webasto esim. pistää vettä sinne ja kuulemma ei. toi nyt selviää kun purkavat kannen pois ensi viikolla.
          Jäähdytys nesteestä puhutaan usein ihan vetenä.
          Kulkuvälineet:
          Etsintä käynnissä
          ex BMW:t
          e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
          ex muun merkkiset:
          Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #6
            Jos imusarjaan tms. on kertynyt jäätä pitkään kylmässä ajettaessa ja moottorin sammuttua on sulanut ja valunut sylinteriin jossa sittemmin jäätynyt..? Voiko olla edes mahdollista?
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • pimmone
              Newbiemmer
              • Aug 2008
              • 6

              #7
              Kysymys?

              Mistä kohtaa toi ottaa ilman imusarjaan?

              p

              Comment

              • marko.m
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 332
                • Keminmaa

                #8
                Originally posted by pimmone View Post
                Mistä kohtaa toi ottaa ilman imusarjaan?

                p
                Eikähän se jostakin keulasta ota ilmaa. Tuntuu vain etä aika syvälle saa auton työntää penkaan ennen kuin lunta on edes siinä ilmanottotorven suulla, saatika että lumi menee vetenä ilmanputsarin läpi koneeseen asti.
                316i e46 -04.
                Ex. 525i e34 -91

                Comment

                • bimmerrlz
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 363
                  • Oulu

                  #9
                  onnistuiskos vesi kondensoitua sinne..? ku kuumana sammutetu ja sitten seisonu nuin pitkään?

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7551
                    • Jyväshyvä

                    #10
                    Originally posted by marko.m View Post
                    saatika että lumi menee vetenä ilmanputsarin läpi koneeseen asti.
                    En oikein usko tähän vaihtoehtoon,
                    Volvoissa kun tuppaa ilmansuodatin jäätymään tukkoon jos sinne pääsee lunta.
                    Ei se imuilma vielä tuossavaiheessa ole niin lämmintä että jaksais sulatta
                    lumet... Periaatteessa tietysti voisi olla mahdollista että lunta kertyy ilmanputsariin ja jälkilämmöt sulattas ne kun kone on sammutettu,
                    mutta tuskin tuosta kerralla niin paljon vettä tulee että kone sen takia hajoais,
                    ja luulisi jo näkyvän muutenkin käynnissä jos putsari on lumenpeitossa.
                    Ainakin Volvo lopetti kulkemisen, ei kiertänyt yli 3 tonnia kun oli putsari
                    tukossa ja "booasi" pahasti kun veti putsarin ohi ilmaa...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Second
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2003
                      • 223
                      • Kaarina

                      #11
                      Kaverilla kävi e61 530d samanlailla. välijäähdyttimeen kondensoitunut vettä ja 6 sylinteri jäätynyt umpeen. onneksi startti ei ollut jaksanut pyöräyttää konetta. VAG konsernin dieseleissä samaa vikaa, kuningaskuluttajassa oli tarinaa noista http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2557
                      ex-E39 530d M-sport
                      ex-E30 325i cabrio
                      ex-E30 325i
                      ex-E34 535i

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Nimenomaan kylmässä kelissä ja matka-ajossa ahtoilman sisältämä kosteus pääsee kondensoitumaan ja jäätymään cooleriin. Ongelma tulee sitten kun kelit lauhtuu/ jätetään lämpimään seisomaan. Kaikki sulaa kerralla ja menee koneeseen männän päälle , vesi puristuu huonosti kasaan. Puoli desiä kun on vettä pytyssä niin tulee jo ahdasta..

                        Ahtoputket voipi käyttää irti silloin tällöin ja laskea tyhjäksi.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Tai antaa välillä kunnolla jenkaa vehkeelle. Pysyy muutenkin VNT:t paremmin kunnossa kun polttaa pappa-ajokarstat välillä vege sieltä. Ongelmaksi tosin saattaa muodostua et missä voi käydä turvallisesti päästämässä..?
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by Thuppu View Post
                            Tai antaa välillä kunnolla jenkaa vehkeelle. Pysyy muutenkin VNT:t paremmin kunnossa kun polttaa pappa-ajokarstat välillä vege sieltä. Ongelmaksi tosin saattaa muodostua et missä voi käydä turvallisesti päästämässä..?
                            Jää ja vesi mielummin hallin lattialle kuin männän päälle. Ja jos coolerissa jäätä on niin eipä se sieltä ajamalla oikein lähde

                            EDIT: Hajuakaan ei ole siitä miten useasta diissel penarista löytyy jäätä mutta ..
                            Last edited by petrolhead; 06-03-2010, 22:07.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Anzafin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 3749
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Jää ja vesi mielummin hallin lattialle kuin männän päälle. Ja jos coolerissa jäätä on niin eipä se sieltä ajamalla oikein lähde
                              Voisipa tällaisenkin huoltotoimenpiteen tehdä! Mitähän kautta olisi helpointa irroittaa 530d E60:ssa nuo välijäähyn putket?:think

                              Comment

                              Working...
                              X