Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Tärinänvaimennin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Metalgod
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 201
    • Helsinki

    E60 Tärinänvaimennin

    Mitä maksaa 530D E60 kampiakselin päässä oleva tärinänvaimennin ja onko paha nakki vaihtaa itse? Kokemuksia? Vai liikkeeseen ja matti kukkaroon...
    -530dA 600 Nm
    - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Remmi irti ja neljä torxia auki....ja dampperi putoaa lattialle.
    Eli sellainen 10min vaihtohomma,

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16447
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by Metalgod View Post
      Mitä maksaa 530D E60 kampiakselin päässä oleva tärinänvaimennin ja onko paha nakki vaihtaa itse? Kokemuksia? Vai liikkeeseen ja matti kukkaroon...
      Kuva: http://bmwfans.info/original/E60/Lim...1/ill-11_2317/

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        ...ja muistaa että periaatteessa nuo torx pultit pitäisi vaihtaa jokaisen avauksen jälkeen uusiin.

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Onkohan minulla tuo mennyt kun ottaa lievän tärinän tyhjäkäynnillä kabiniin (varsinkin kylmällä koneella),ääni vaimenee kun peruttaa vaihde päällä.

          Toki epäilykseni olisi väsynyt moottorintuki kumi,niitäkin lienee vaihdettu näissä.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • WarHead
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 774

            #6
            rytkähdys

            Originally posted by veku View Post
            Onkohan minulla tuo mennyt kun ottaa lievän tärinän tyhjäkäynnillä kabiniin (varsinkin kylmällä koneella),ääni vaimenee kun peruttaa vaihde päällä.

            Toki epäilykseni olisi väsynyt moottorintuki kumi,niitäkin lienee vaihdettu näissä.
            Toinen ihmetystä aiheuttava asia on ´rytkähtävä´ auton sammuminen (siis virta-avaimesta sammutettuna)?
            E91 335iAT -08

            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

            Comment

            • Jaghaath
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1273
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by veku View Post
              Onkohan minulla tuo mennyt kun ottaa lievän tärinän tyhjäkäynnillä kabiniin (varsinkin kylmällä koneella),ääni vaimenee kun peruttaa vaihde päällä.

              Toki epäilykseni olisi väsynyt moottorintuki kumi,niitäkin lienee vaihdettu näissä.
              Tukikumia veikkaisin, juuri tuo pakkitesti paljastaa sen.

              Jos dampperi on kiinni yhdellä isolla pultilla, vaatii homma sorkkaraudan/todella ison talttapään, jolla vauhtipyörän kehältä pidetään vastaan pulttia kiristäessä. Pultti kiristetään todella tiukkaan, vaatii metrisen varren ja tuumasen voimahylsyn. Eikä kyllä ole ihan 10min homma.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16447
                • Asikkala

                #8
                .....

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16447
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by Jaghaath View Post
                  Tukikumia veikkaisin, juuri tuo pakkitesti paljastaa sen.

                  Jos dampperi on kiinni yhdellä isolla pultilla, vaatii homma sorkkaraudan/todella ison talttapään, jolla vauhtipyörän kehältä pidetään vastaan pulttia kiristäessä. Pultti kiristetään todella tiukkaan, vaatii metrisen varren ja tuumasen voimahylsyn. Eikä kyllä ole ihan 10min homma.
                  4 pientä pulttia.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Jaghaath View Post
                    Tukikumia veikkaisin, juuri tuo pakkitesti paljastaa sen.

                    Jos dampperi on kiinni yhdellä isolla pultilla, vaatii homma sorkkaraudan/todella ison talttapään, jolla vauhtipyörän kehältä pidetään vastaan pulttia kiristäessä. Pultti kiristetään todella tiukkaan, vaatii metrisen varren ja tuumasen voimahylsyn. Eikä kyllä ole ihan 10min homma.
                    Edelleen....se ei ole kiinni yhellä isolla pultilla joka kiristetään metrisellä varrella, vaan ihan aikuisten oikeasti neljällä uros toxilla jotka aukeavat ihan 1/2:n räikällä. Dampperi irtoaa akselilta tämän jälkeen ihan käsin.
                    Eli edelleenkin se on se 10min homma kun hommaan lähtee varustautuneena torxholkein ja räikän kanssa, eikä metrisen varren ja voimahylsyn kanssa....
                    Last edited by Hemi; 27-02-2009, 01:05.

                    Comment

                    • Jaghaath
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1273
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Edelleen....se ei ole kiinni yhellä isolla pultilla joka kiristetään metrisellä varrella, vaan ihan aikuisten oikeasti kahella uros toxilla jotka aukeavat ihan 1/2:n räikällä. Dampperi irtoaa akselilta tämän jälkeen ihan käsin.
                      Eli edelleenkin se on se 10min homma kun hommaan lähtee varustautuneena torxholkein ja räikän kanssa, eikä metrisen varren ja voimahylsyn kanssa....
                      Antakee anteeksi...Neloskoneissa siis tuolla M18 pultilla.

                      Comment

                      • Hepokatti
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 87
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by WarHead View Post
                        Toinen ihmetystä aiheuttava asia on ´rytkähtävä´ auton sammuminen (siis virta-avaimesta sammutettuna)?
                        Tätä tekee minunkin autoni aina välillä, ei kuitenkaan aina
                        E61

                        Comment

                        • vekkuli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1326
                          • Liminka

                          #13
                          Originally posted by Hepokatti View Post
                          Tätä tekee minunkin autoni aina välillä, ei kuitenkaan aina
                          Varmaan vain "ominaisuus" joskus tekee täälläkin.
                          E93 ///M3
                          E60 530dA aka M5
                          F11 525dA Xdrive
                          Tesla model 3 LR MY22

                          Comment

                          • WarHead
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 774

                            #14
                            Originally posted by vekkuli View Post
                            Varmaan vain "ominaisuus" joskus tekee täälläkin.
                            Oukei, eli pannaan diesel-mallien piikkiin.
                            E91 335iAT -08

                            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎