Originally posted by Vinki
View Post
e60 käsijarru ongelma
Collapse
X
-
Vaikuttaako tuo kahvan ”lukitseminen” seuraavaan ”ongelmaan”
2 ed autosta säätänyt palat levyjen vaihdon yhteydessä,antanut kahvan olla alhaalla. Leimalla käytäessä ero vasemman ja oikean kesken ollut ~45%.
4 naksulla pyöriä ei pyöritä käsin enää,ihmetyttää siksi tuo suuri ero?
Leave a comment:
-
Sen jousen päässä on pieni "kieli". nostat käsijarrukahvaa ylöspäin, painat ruuvimeisselillä sen kielen sivuun, lasket kahvan alas, ja otat ruuvimeisselin pois, ja sitten on valmista.
Leave a comment:
-
Itse ainakin tein säädön tuon ohjeen mukaan. Vaikka kengät vetään takanta kokeilumielessä aivan lukkoon niin ettei rengas edes pyöri jarrukahvaan jää löysää. Mielestäni käppärin kahvassa ei ole mitään automaatti säätöä vaan lyhyt jousenpätkä mikä pystyy vetämään vaijerista löysiä pois ehkä sentin verran. Lähinnä joisikuorman lukitus auttaa kenkien asennusta kun vaijeriin saadaan löysää asennusta helpottamaan mutta ei se tynkä jousi tarpeeksi löysiä pois vedä. Mitään automaatti säätöä tai edes käsisäätöä vaijerin säätöön ei ole. Kengät on säädetty niin lähelle rumpua kuin pystyy ja käppärin kahvassa on kolme napsua tyhjää jota ei ilmeisesti saa mitenkään pois.
Osaako kukaan neuvoa muuten kuin linkittämällä tuota samaa ohjetta mikä on tullut esille jo monen monta kertaa.
Edit. Kuvien perusteella käppärin jousi ainoastaan vapauttaa käsijarrukahvan asennuksen ajaksi eli se ei vedä vaijerista löysiä yhtään pois.
Kukaan ei siis tiedä miten löysät saa pois vaijerista.Last edited by Jaskalla; 08-12-2017, 09:45.
Leave a comment:
-
Originally posted by SuperSixOne View PostTäällä saman ongelman kanssa painiskeleva. Takaa säädetty niin paljon kuin menee mutta vaijeri jää silti löysälle. 4 napsua saa vetää kahvaa ylöspäin ennen kuin kengät alkaa kiristymään. Millä saan vaijereista löysät pois vai onko vaihdettava vaijerit?
Leave a comment:
-
Bmw e60 530d Kässäriongelma
Täällä saman ongelman kanssa painiskeleva. Takaa säädetty niin paljon kuin menee mutta vaijeri jää silti löysälle. 4 napsua saa vetää kahvaa ylöspäin ennen kuin kengät alkaa kiristymään. Millä saan vaijereista löysät pois vai onko vaihdettava vaijerit?
Leave a comment:
-
Nyt on taas rassattu. Tuo jousi automaattikiristin ei vedä tarpeeksi löysiä pois joilloin käppärin kahvaan jää turhaa löysää. Löysiä ei saa millään pois kun vaijerit ovat määrämittaisia eikä pituuden säätö mahdollisuutta ole. toivottavasti riittää katsastussedälle muuten menee vaikeaksi.
Edit. Eli muutaman sentin jousi kiristää sen minkä kiristää eikä vaijeria pysty enempää säätämään.Last edited by Jaskalla; 14-09-2017, 14:15.
Leave a comment:
-
Nimenomaan käsijarrukahvan juuressa oleva automaattikiristin vetää löysät vaijereista pois. Itse ihmettelin viikonloppuna samaa asiaa kun onnistuin löysäämään kiristimen. Eli jos ohjeen ensimmäisessä kuvassa oleva positio 2 näkyy kuten kuvassa, kiristin on vapautettu. Ko. osa täytyy ruuvarilla vapauttaa kuvan kolme mukaisesti. Tämän jälkeen täytyy vetää muutama kerta kahvasta.
Leave a comment:
-
Käsijarrun säätö on tehty tuon ohjeen mukaan mutta silti vaijeri on jäänyt löysälle. Ohjeesta ei oikein selviä miten tuo automaatti kiristyt toimii ja onko sen tarkoitus edes kiristää löysiä pois. Jatketaan harjoituksia
Leave a comment:
-
Vaijerin automaattikiristimen lukituksen vapautus.
Käsijarrukahvan alla olevan jousen keskellä näkyvä klipu käännetään ruuvarilla hiukan sivulle. Katso ohjeen viimeinen kuva.
Leave a comment:
-
En kysykkään miten käsijarru säädetään. Kengät olen jo säätänyt niin lähelle rumpua kuin ne vaan voi säätää. Silti vaijeri on löysällä. Kysyin miten vaijerista saa löysät pois. Vähän huono Lontoon ymmärrys mulla joten ohjeesta jää paljon ymmärtämättä. Jos ohjeessa ihan selkeästi sanotaan miten vaijerista säädetään löysät pois niin olisko liikaa pyydetty jos kertoisit sen. Lisää Englannin kielisiä linkkejä en kaipaa niitä löydän netistä itsekkin. Nyt kaipaan ohjeita Suomeksi Suomalaisella foorumilla.
Leave a comment:
-
Ihan selkeästi on tuossakin ohjeessa sanottu miten se käsijarru säädetään, tässä on vielä tehtaan ohje kuvilla: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...-brake/HmH1LBz
Ellei noilla onnistu, niin sitten ei voi auttaa. Näissä on automaattisäätö ja sen laitto on kuvattu kyllä molemmissa ohjeissa hyvin.
Leave a comment:
-
Nuo ohjeet ovat väärällä kielellä. En ainakaan minä löytänyt tuosta ohjetta millä löysät vaijerista säädetään pois.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jaskalla View PostVanha viestiketju mutta sama aihe joten kysytään tässä. Levyt, palat ja kengät vaihdettu ja kengät säädetty. Nyt vaijerissa on löysää eikä käppäri pidä. Miten löysät kiristetään pois ettei käsijarrukahvassa ole puolet tyhjää. Tossa ylhäällä on hyvä kuva käsijarrusta mutta miten tota säädetään.
Leave a comment:
-
Vanha viestiketju mutta sama aihe joten kysytään tässä. Levyt, palat ja kengät vaihdettu ja kengät säädetty. Nyt vaijerissa on löysää eikä käppäri pidä. Miten löysät kiristetään pois ettei käsijarrukahvassa ole puolet tyhjää. Tossa ylhäällä on hyvä kuva käsijarrusta mutta miten tota säädetään.
Leave a comment:
Leave a comment: