e60 käsijarru ongelma

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Epelius
    replied
    Terve! Ite tämän käsijarruongelman kanssa tapelleena tuli käytyä kaikki edellämainitut keinot ja voodoo konstit läpite. Eli käsijarru ei pitänyt kun alta kilon vaikka uudet käsijarru hilppeet, vaijerit ja levyt. Vaikka käsijarrun kehi rummusta silleen että laahaa niin ei pidä. Ongelmana oli itse käsijarrukahva mikä oli jotenkin ilmeisesti vääntynyt paskaksi. Uus käytetty ovokolta ja eikun pitää

    Leave a comment:


  • permanent
    replied
    Originally posted by ekaBMW View Post
    Permanent taitaa olla paremmin iltaihmisiä kellonajoista päätellen. Yleensä nuo suunnat (kellonajat) on välillä 0-12.
    Illalla on paremmin virtaa

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Permanent taitaa olla paremmin iltaihmisiä kellonajoista päätellen. Yleensä nuo suunnat (kellonajat) on välillä 0-12.

    Leave a comment:


  • permanent
    replied
    Originally posted by permanent View Post
    Kiitos näistäkin vinkeistä, eiköhän näillä löydy
    Nyt on säädetty ja tässä tapauksessa säätörullat oli taaksepäin eli klo 21 ja klo 15, kiristys ja kolme naksautusta takaisin. Kiitos vinkanneille

    Leave a comment:


  • permanent
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Helpointa, kun kurkkaa navasta, mistä kohdin käsijarruvaijeri menee, niin säätö on aina siitä vastapuolella. Monesti sedan/touring asemointi voi olla eri kohdassa ja aiheuttaa sekaannuksia.

    Sen säätörullankin voi asentaa kummin päin tahansa. Kurkkaa sen säätörattaan molemmin puolin, kummalla se on sileää pintaa vasten ja toisella puolella näkyy "pultin" kierteet, niin voi päätellä säädön suunnan.
    Kiitos näistäkin vinkeistä, eiköhän näillä löydy

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Helpointa, kun kurkkaa navasta, mistä kohdin käsijarruvaijeri menee, niin säätö on aina siitä vastapuolella. Monesti sedan/touring asemointi voi olla eri kohdassa ja aiheuttaa sekaannuksia.

    Sen säätörullankin voi asentaa kummin päin tahansa. Kurkkaa sen säätörattaan molemmin puolin, kummalla se on sileää pintaa vasten ja toisella puolella näkyy "pultin" kierteet, niin voi päätellä säädön suunnan.
    Last edited by Clavurion; 02-05-2022, 15:23.

    Leave a comment:


  • permanent
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Lainaan aiempaa viestiä:
    Ok, kiitos. Pitää tutkailla uudestaan

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by permanent View Post
    Ohjeiden ja youtube videoiden mukaan pitäisi olla alimmassa kohdassa mutta mitenkään ei löytynyt.
    Lainaan aiempaa viestiä:

    Originally posted by okkraj View Post
    - Kaippa jossain autossa se säätöruuvi on alhaallakin, mutta itsellä se ainakin on/oli hyvin tarkkaan satulan keskikohdassa (kuski klo 3, appari klo9), kiristyy kuski: takapuskuriin päin eli oikealle, appari: keulaan päin eli oikealle, voi ajatella taivasta kohti menevänä tankona jossa mutteria on tarkoitus saada ylöspäin.

    Leave a comment:


  • permanent
    replied
    Koitin säätää takarummuista käsijarrua, mutta pultin reiästä ei mitenkään löytynyt säätökiekkoa. Ohjeiden ja youtube videoiden mukaan pitäisi olla alimmassa kohdassa mutta mitenkään ei löytynyt. Voiko noita olla erilaisia vai mistä voisi johtua, auto E61 530d LCI?

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Laita sammuttamisen jälkeen N kun vielä on virrat päällä. Näin omassa ainakin. Avainta ei saa painaa pois.
    Tulipa kokeiltua, että avaimen kanssa se näköjään jää vapaalle myös sammuttamisen jälkeen, normisti kun on avain taskussa koska comfort access.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Ja en tiedä, että onko ohjelmistoversiokohtaisia eroja, mutta tuo sigun lci alkuperäisillä tehtaalla laitetuilla ohjelmistoilla menee heti P:lle kun moottorin sammuttaa, moottori pitäisi olla koko ajan käynnissä jos täytyy laatikkoa pitää N:llä, eli sisätiloissa mukavampi käyttää sitä "hätä" vapaata.
    Laita sammuttamisen jälkeen N kun vielä on virrat päällä. Näin omassa ainakin. Avainta ei saa painaa pois.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Originally posted by jamoc8 View Post
    Oishan sen vapaallekin voinut laittaa. Vaatia toki moottorin käynnistyksen ensin..

    Ja en tiedä, että onko ohjelmistoversiokohtaisia eroja, mutta tuo sigun lci alkuperäisillä tehtaalla laitetuilla ohjelmistoilla menee heti P:lle kun moottorin sammuttaa, moottori pitäisi olla koko ajan käynnissä jos täytyy laatikkoa pitää N:llä, eli sisätiloissa mukavampi käyttää sitä "hätä" vapaata.

    Leave a comment:


  • jamoc8
    replied
    Oishan sen vapaallekin voinut laittaa. Vaatia toki moottorin käynnistyksen ensin..

    Originally posted by ripaxp86 View Post
    Tuli viime syksynä e60:seen vaihettuu taakse jarrulevyt.

    Pari asiaa tuli siinä huomattua mitä tässä ketjussa ei muistaakseni ollut.


    Lci automaatin kanssa tuskailin kun en saanut napaa pyörimään, et sais reijän siihen käsijarrun säätö rattaan kohdalle. Siin piti vaihdekepin "pussi" tai mikä muovihässäkkä nostaa irti ja sinne tökätä ruuvimeisseli, jolla käännettiin laatikosta mekaaninen vapautus. Helpotti huomattavasti kun sai renkaan pyörimään vapaasti


    Mulla oli myös ongelmia alussa saada se käsijarru pitämään, niin ajelin käkkäri päällä jonkun matkaa. Niissä uusissa levyissähän oli joku pinnote, minkä pitäis estää ruostumista. Tuli sellanen mieleen, et olisko se pinnote liukas. Se kun kuluu pois niin alkasko sitten pitään:think

    Leave a comment:


  • slomon
    replied
    Sellainnen kysymys, että onko jotain mahdollista saada rikki, jos ei ole avannut sitä jousen lukitusta käsijarrukahvalta ennen kuin on tehty taakse jarruremontti sisältäen levyt,palat ja käsijarrukengät yms.?

    Tässä erään korjaamon kanssa on hieman ongelmaa, kun eivät saa käsijarrua toimimaan. Olen heille kyllä nuo täältäkin löytyvät ohjeet käsijarrun säätöön toimittanut, toki vasta sen jälkeen kun auto palautettiin ja käsijarru ei ottanut ollenkaan.

    Eli eivät osanneet säätää jarrua oikein ja tässä nyt mietin että saikohan ne jotain rikki kun eivät ohjeen mukaan tehneet.
    Last edited by slomon; 22-09-2021, 11:36.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by ripaxp86 View Post
    Tuli viime syksynä e60:seen vaihettuu taakse jarrulevyt.

    Pari asiaa tuli siinä huomattua mitä tässä ketjussa ei muistaakseni ollut.


    Lci automaatin kanssa tuskailin kun en saanut napaa pyörimään, et sais reijän siihen käsijarrun säätö rattaan kohdalle. Siin piti vaihdekepin "pussi" tai mikä muovihässäkkä nostaa irti ja sinne tökätä ruuvimeisseli, jolla käännettiin laatikosta mekaaninen vapautus. Helpotti huomattavasti kun sai renkaan pyörimään vapaasti


    Mulla oli myös ongelmia alussa saada se käsijarru pitämään, niin ajelin käkkäri päällä jonkun matkaa. Niissä uusissa levyissähän oli joku pinnote, minkä pitäis estää ruostumista. Tuli sellanen mieleen, et olisko se pinnote liukas. Se kun kuluu pois niin alkasko sitten pitään:think
    Palat ja levyt muotoutuvat, niin pito paranee. Sama on ihan niissä levyjarruissakin, vaatii jonkun verran jarrutuksia, että täysi teho saavutetaan. Osa valmistajistajan tästä varoittaa ja käskee tekemään bed-in rempan jälkeen, ettei tule yllätyksiä kun sattuu se ensimmäinen paniikki jarrutus motarilla ja jarrut ei pidäkkään kuten oletettiin.

    Leave a comment:

Working...
X