e60 käsijarru ongelma
Collapse
X
-
Terve! Ite tämän käsijarruongelman kanssa tapelleena tuli käytyä kaikki edellämainitut keinot ja voodoo konstit läpite. Eli käsijarru ei pitänyt kun alta kilon vaikka uudet käsijarru hilppeet, vaijerit ja levyt. Vaikka käsijarrun kehi rummusta silleen että laahaa niin ei pidä. Ongelmana oli itse käsijarrukahva mikä oli jotenkin ilmeisesti vääntynyt paskaksi. Uus käytetty ovokolta ja eikun pitää
👍 1 -
Permanent taitaa olla paremmin iltaihmisiä kellonajoista päätellen. Yleensä nuo suunnat (kellonajat) on välillä 0-12.
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View PostHelpointa, kun kurkkaa navasta, mistä kohdin käsijarruvaijeri menee, niin säätö on aina siitä vastapuolella. Monesti sedan/touring asemointi voi olla eri kohdassa ja aiheuttaa sekaannuksia.
Sen säätörullankin voi asentaa kummin päin tahansa. Kurkkaa sen säätörattaan molemmin puolin, kummalla se on sileää pintaa vasten ja toisella puolella näkyy "pultin" kierteet, niin voi päätellä säädön suunnan.
Leave a comment:
-
Helpointa, kun kurkkaa navasta, mistä kohdin käsijarruvaijeri menee, niin säätö on aina siitä vastapuolella. Monesti sedan/touring asemointi voi olla eri kohdassa ja aiheuttaa sekaannuksia.
Sen säätörullankin voi asentaa kummin päin tahansa. Kurkkaa sen säätörattaan molemmin puolin, kummalla se on sileää pintaa vasten ja toisella puolella näkyy "pultin" kierteet, niin voi päätellä säädön suunnan.Last edited by Clavurion; 02-05-2022, 15:23.
Leave a comment:
-
Originally posted by permanent View PostOhjeiden ja youtube videoiden mukaan pitäisi olla alimmassa kohdassa mutta mitenkään ei löytynyt.
Originally posted by okkraj View Post- Kaippa jossain autossa se säätöruuvi on alhaallakin, mutta itsellä se ainakin on/oli hyvin tarkkaan satulan keskikohdassa (kuski klo 3, appari klo9), kiristyy kuski: takapuskuriin päin eli oikealle, appari: keulaan päin eli oikealle, voi ajatella taivasta kohti menevänä tankona jossa mutteria on tarkoitus saada ylöspäin.
Leave a comment:
-
Koitin säätää takarummuista käsijarrua, mutta pultin reiästä ei mitenkään löytynyt säätökiekkoa. Ohjeiden ja youtube videoiden mukaan pitäisi olla alimmassa kohdassa mutta mitenkään ei löytynyt. Voiko noita olla erilaisia vai mistä voisi johtua, auto E61 530d LCI?
Leave a comment:
-
Originally posted by BMW525Xda View PostLaita sammuttamisen jälkeen N kun vielä on virrat päällä. Näin omassa ainakin. Avainta ei saa painaa pois.normisti kun on avain taskussa koska comfort access.
Leave a comment:
-
Originally posted by JiiVee92 View PostJa en tiedä, että onko ohjelmistoversiokohtaisia eroja, mutta tuo sigun lci alkuperäisillä tehtaalla laitetuilla ohjelmistoilla menee heti P:lle kun moottorin sammuttaa, moottori pitäisi olla koko ajan käynnissä jos täytyy laatikkoa pitää N:llä, eli sisätiloissa mukavampi käyttää sitä "hätä" vapaata.
Leave a comment:
-
Originally posted by jamoc8 View PostOishan sen vapaallekin voinut laittaa.Vaatia toki moottorin käynnistyksen ensin..
Ja en tiedä, että onko ohjelmistoversiokohtaisia eroja, mutta tuo sigun lci alkuperäisillä tehtaalla laitetuilla ohjelmistoilla menee heti P:lle kun moottorin sammuttaa, moottori pitäisi olla koko ajan käynnissä jos täytyy laatikkoa pitää N:llä, eli sisätiloissa mukavampi käyttää sitä "hätä" vapaata.
Leave a comment:
-
Oishan sen vapaallekin voinut laittaa.Vaatia toki moottorin käynnistyksen ensin..
Originally posted by ripaxp86 View PostTuli viime syksynä e60:seen vaihettuu taakse jarrulevyt.
Pari asiaa tuli siinä huomattua mitä tässä ketjussa ei muistaakseni ollut.
Lci automaatin kanssa tuskailin kun en saanut napaa pyörimään, et sais reijän siihen käsijarrun säätö rattaan kohdalle. Siin piti vaihdekepin "pussi" tai mikä muovihässäkkä nostaa irti ja sinne tökätä ruuvimeisseli, jolla käännettiin laatikosta mekaaninen vapautus. Helpotti huomattavasti kun sai renkaan pyörimään vapaasti
Mulla oli myös ongelmia alussa saada se käsijarru pitämään, niin ajelin käkkäri päällä jonkun matkaa. Niissä uusissa levyissähän oli joku pinnote, minkä pitäis estää ruostumista. Tuli sellanen mieleen, et olisko se pinnote liukas. Se kun kuluu pois niin alkasko sitten pitään:think
Leave a comment:
-
Sellainnen kysymys, että onko jotain mahdollista saada rikki, jos ei ole avannut sitä jousen lukitusta käsijarrukahvalta ennen kuin on tehty taakse jarruremontti sisältäen levyt,palat ja käsijarrukengät yms.?
Tässä erään korjaamon kanssa on hieman ongelmaa, kun eivät saa käsijarrua toimimaan. Olen heille kyllä nuo täältäkin löytyvät ohjeet käsijarrun säätöön toimittanut, toki vasta sen jälkeen kun auto palautettiin ja käsijarru ei ottanut ollenkaan.
Eli eivät osanneet säätää jarrua oikein ja tässä nyt mietin että saikohan ne jotain rikki kun eivät ohjeen mukaan tehneet.Last edited by slomon; 22-09-2021, 11:36.
Leave a comment:
-
Originally posted by ripaxp86 View PostTuli viime syksynä e60:seen vaihettuu taakse jarrulevyt.
Pari asiaa tuli siinä huomattua mitä tässä ketjussa ei muistaakseni ollut.
Lci automaatin kanssa tuskailin kun en saanut napaa pyörimään, et sais reijän siihen käsijarrun säätö rattaan kohdalle. Siin piti vaihdekepin "pussi" tai mikä muovihässäkkä nostaa irti ja sinne tökätä ruuvimeisseli, jolla käännettiin laatikosta mekaaninen vapautus. Helpotti huomattavasti kun sai renkaan pyörimään vapaasti
Mulla oli myös ongelmia alussa saada se käsijarru pitämään, niin ajelin käkkäri päällä jonkun matkaa. Niissä uusissa levyissähän oli joku pinnote, minkä pitäis estää ruostumista. Tuli sellanen mieleen, et olisko se pinnote liukas. Se kun kuluu pois niin alkasko sitten pitään:think
Leave a comment:
Leave a comment: