Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 525dA -05 - 203 000 km purkaa akun yönaikana

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilho111
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 5
    • Tornio

Nyt on auto lähteny parina aamuna hyvin käyntiin ko otin etupenkkien alta olevista bokseista liittimet irti. Mitenkä tuo akku jos käyttää kaapelit irti niin pitääkö se senkin jälkeen jotenki koodata? Pittää koittaa tuosta IBS:stä ottaa tuo liitin irti seuraavaksi jos se vielä purkaa akkua, vaikka tuskin se mulla on vikana ko se vaihettiin kuukausi sitten. Tuo korjaamoitten osien vaihto kyllä alkaa pikkuhiljaa ärsyttään. Alkuun ne sano mulle että tasonsäädön kompura on rikki ja sen takia purkaa akun. No se kompura vaihdettiin ja vika ei poistunu. Seuraavaksi sano että IBS on sökö ja sen vaihtokaan ei auttanu. Nyt olen sitten yrittäny lueskella täältä että mikä siinä mahtaa olla. Toivottavasti se nyt sitten olis jompikumpi nuista penkkien bokseista.

Comment

• Hattis
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 166
      • Finland

Originally posted by Vilho111 View Post
      Nyt on auto lähteny parina aamuna hyvin käyntiin ko otin etupenkkien alta olevista bokseista liittimet irti. Mitenkä tuo akku jos käyttää kaapelit irti niin pitääkö se senkin jälkeen jotenki koodata? Pittää koittaa tuosta IBS:stä ottaa tuo liitin irti seuraavaksi jos se vielä purkaa akkua, vaikka tuskin se mulla on vikana ko se vaihettiin kuukausi sitten. Tuo korjaamoitten osien vaihto kyllä alkaa pikkuhiljaa ärsyttään. Alkuun ne sano mulle että tasonsäädön kompura on rikki ja sen takia purkaa akun. No se kompura vaihdettiin ja vika ei poistunu. Seuraavaksi sano että IBS on sökö ja sen vaihtokaan ei auttanu. Nyt olen sitten yrittäny lueskella täältä että mikä siinä mahtaa olla. Toivottavasti se nyt sitten olis jompikumpi nuista penkkien bokseista.
      Muuhun en kommentoi, mutta itsellä ei ollut mitään vaikutusta vaikka oli kuukauden putkeen kenkä irti.
      Kellon ja päivämäärän joutu asettamaan kaapelin kiinnityksen jälkeen.

Comment

• JJtalo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 350
        • Kokkola

Jos on sama akku mikä on irrotettu niin ei tarvi ohjelmoida. Aktiiviohjauksella joutuu pyörittään ratin laidasta laitaan.

Comment

• Vilho111
          Newbiemmer
          • Jan 2016
          • 5
          • Tornio

Eipä auttanu tuo liittimien irrotus nuista penkeistä. Olen tässä nyt viikonlopun mittaillu tuota autoa ja virtaa se kuluttaa kokoajan 1-3 amppeeria. Jos ottaa sulakkeen nro 29 (airbag, diagnose) pois niin virran kulutus tippuu melkein nollaan. Aamula auto ei lähteny käyntiin ja laitoin laturiin reiluksi tunniksi niin sen jälkeen startti pyöri tosi hyvin ja virtaa tuntu olevan reilusti. Ei kai tuo pikku ylläpitolaturi kerkeä reilussa tunnissa ladata tuota akkua juuri yhtään? Seki ihmetyttää jos auto nukkuu niin 4,5 minuutin välein kaasuläppä liikkuu ja kuuluu pari sekunttia joku ininä? Sitä en saanu loppumaan vaikka irrottelin sulakkeita ja liittimiä nuista bokseista. Tänään katoin tuon akkukaapelin läpiviennin auton alta ja se oli semmosessa sinisessä mössössä. Voiko nuo kaikki viat johtua siitä läpiviennistä? Soitin wetterille ja sen saa käydä korjauttaan siellä tehtaan piikkiin. Tänään otin tuosta IBS kaapelista ne pienet liittimet irti niin aamula näkkee senki onko sillä mitään vaikutusta.

Ainoa vika mikä tuli viime korjaamo reissun jälkeen kun tuo IBS vaihdettiin niin on joku "side window antitrap juttu" sen olen saanu pari kertaa nollattua ikkunan aukaisu nappia piettämällä pohjassa, mutta se tulee melkein heti takaisin. Inpalla yritin tuota nollata mutta en siinä onnistunu. Voiskohan tuo ikkuna hommeli herätellä tuota autoa?
          Last edited by Vilho111; 15-03-2016, 00:14.

Comment

• markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3018
            • Kuopio

Eipä auttanu tuo liittimien irrotus nuista penkeistä. Olen tässä nyt viikonlopun mittaillu tuota autoa ja virtaa se kuluttaa kokoajan 1-3 amppeeria. Jos ottaa sulakkeen nro 29 (ABS, diagnose) pois niin virran kulutus tippuu melkein nollaan. Aamula auto ei lähteny käyntiin ja laitoin laturiin reiluksi tunniksi niin sen jälkeen startti pyöri tosi hyvin ja virtaa tuntu olevan reilusti. Ei kai tuo pikku ylläpitolaturi kerkeä reilussa tunnissa ladata tuota akkua juuri yhtään? Seki ihmetyttää jos auto nukkuu niin 4,5 minuutin välein kaasuläppä liikkuu ja kuuluu pari sekunttia joku ininä? Sitä en saanu loppumaan vaikka irrottelin sulakkeita ja liittimiä nuista bokseista. Tänään katoin tuon akkukaapelin läpiviennin auton alta ja se oli semmosessa sinisessä mössössä. Voiko nuo kaikki viat johtua siitä läpiviennistä? Soitin wetterille ja sen saa käydä korjauttaan siellä tehtaan piikkiin. Tänään otin tuosta IBS kaapelista ne pienet liittimet irti niin aamula näkkee senki onko sillä mitään vaikutusta.

Ainoa vika mikä tuli viime korjaamo reissun jälkeen kun tuo IBS vaihdettiin niin on joku "side window antitrap juttu" sen olen saanu pari kertaa nollattua ikkunan aukaisu nappia piettämällä pohjassa, mutta se tulee melkein heti takaisin. Inpalla yritin tuota nollata mutta en siinä onnistunu. Voiskohan tuo ikkuna hommeli herätellä tuota autoa?
            Eihän diagnostiikka pistokkeessa ole mitään Bluetooth mokkulaa kiinni. Jos on niin se estää auton nukahtamisen.
            BMW 530iA Touring -05

Comment

• Vilho111
              Newbiemmer
              • Jan 2016
              • 5
              • Tornio

Originally posted by markok View Post
              Eihän diagnostiikka pistokkeessa ole mitään Bluetooth mokkulaa kiinni. Jos on niin se estää auton nukahtamisen.
              Ei ole diagnostiikka pistokkeessa mitään ylimääräistä. Vaihdekepin vierestä sammuu P-valo ja sen jälkeen alkaa tuo kaasuläppä sahaamaan edes takaisin neljän ja puolen minuutin välein. Kun auto on hereillä ei kuulu mitääbn ylimääräisiä ääniä.

Tuo 29 sulake vaikuttaa myös siihen, että etu ovet ei aukea kaukosäätimestä. Voiskohan tuo "side window antitrap" herja liittyä jotenki tähän? Pitää kokeilla vielä että toimiiko nuo ikkunat jos tuo sulake on irti.
              Last edited by Vilho111; 14-03-2016, 21:46.

Comment

• juhajan
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 87

Onkos näihin löytynyt ratkaisua?

Kun olisin mahdollisesti pienellä riskillä laittamassa e61 530xd missä kans olisi ongelmana akun purkautuminen auton ollessa sammuksissa.

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎