Rakas imusarjan läpätkin syönyt 2004 E60 530D:ni kuoli mökkitielle yhtäkkiä kesken ajon. Starttasi mutta ei lähtenyt käyntiin. Havaitsin, että se siirtopumppu tms ei käynnisty kun virrat laittaa päälle eli normaalin hurinan sijaan auto on siltä osin kuolemanhiljainen.
Auto hinattiin paikalliseen merkkihuoltoon, jossa ei BMW:n omalla testerillä "päästä autoon kiinni". Jollain toisella testerillä sitten tulee parisenkymmentä vikakoodia, mm. ilmamassamittari, hehkutulpat, nokka-akselin asentotunnistin, ruiskutussuuttimet, polttoainepumppu jne.
Johan tässä ehti ajaa useamman tuhatta kilometriä vajaan viiden tonnin läppäkatastrofiremontin jälkeen.. aaargh!!
Voisiko olla niin, että pahasti tiltannut polttoainepumppu aiheuttaa diagnostiikan pettämisen? Onko oikea etenemisjärjestys laitteiden irroittelu väylästä kunnes testeri alkaa ottaa yhteyttä?
Kyselen hiukan apuja, kun "paikallisen" asiantuntemus ei ainakaan vielä ole vakuuttanut, mekaanikko soittaessaan esitti asian siten, että "TODELLA HUOLESTUTTAVAA, ei tällaista ole koskaan ollut" ja uskoi lähinnä noiden parin kymmenen laitteen menneen yhtäaikaisesti rikki kunnes itse sanoin, että varmaankin joku laite siellä jumittaa sen diagnostiikan, ettei noi kaikki nyt täysin toimivasta autosta kerralla voi hajota.
Auto hinattiin paikalliseen merkkihuoltoon, jossa ei BMW:n omalla testerillä "päästä autoon kiinni". Jollain toisella testerillä sitten tulee parisenkymmentä vikakoodia, mm. ilmamassamittari, hehkutulpat, nokka-akselin asentotunnistin, ruiskutussuuttimet, polttoainepumppu jne.
Johan tässä ehti ajaa useamman tuhatta kilometriä vajaan viiden tonnin läppäkatastrofiremontin jälkeen.. aaargh!!
Voisiko olla niin, että pahasti tiltannut polttoainepumppu aiheuttaa diagnostiikan pettämisen? Onko oikea etenemisjärjestys laitteiden irroittelu väylästä kunnes testeri alkaa ottaa yhteyttä?
Kyselen hiukan apuja, kun "paikallisen" asiantuntemus ei ainakaan vielä ole vakuuttanut, mekaanikko soittaessaan esitti asian siten, että "TODELLA HUOLESTUTTAVAA, ei tällaista ole koskaan ollut" ja uskoi lähinnä noiden parin kymmenen laitteen menneen yhtäaikaisesti rikki kunnes itse sanoin, että varmaankin joku laite siellä jumittaa sen diagnostiikan, ettei noi kaikki nyt täysin toimivasta autosta kerralla voi hajota.
Comment