Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 60 salavalikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • otrim
    Newbiemmer
    • Apr 2009
    • 25
    • ruokolahti

    E 60 salavalikko

    Hojo hojo uusi jäsen ilmoittautuu.
    24.5 vuoden Audi kauden jälkeen siirryttiin A luokasta B luokkaan, kumpaan suuntaan meni(+ vai-):think
    Kyseessä E60 LCI 530 XDA sedan. Tuotin Belgiasta. Löysin aiemmista jutuista ohjeet salavalikkoon menemisestä mutta ei onnistunut.
    Trippinappulaa kun painaa niin sieltä tulee kahdeksan erilaista kirjain numero yhdistelmää mutta ne eivät johda mihinkään. Odotin aina välillä ja kokeilin uudestaan, ei onnistunut? Kielipäätä ei ole joten ohjeet sen mukaan.
    Mites tämä "läppähomma". Siellä on kai jotain muutoksia tehty, millä km määrällä pitäisi toimia? nyt alle 20000km.
    Kuinka pitkään ns. karstanpoltto ajo pitäisi kestää. Manuaalipuolesta 2 tai 3 sisään ja kierrokset 3500, just ettei vaihda isompaan. Vai muulla tavalla??
    Riittääkö autom.laatikkoon öljy+suodin vaihtoväliksi 90000km. En ole ikiöljyjen kannattaja.
    Mikä on jääd.nesteen vaihtöväli?
    Tässä alkukysymykset, lisää varmaan tulee!
  • otrim
    Newbiemmer
    • Apr 2009
    • 25
    • ruokolahti

    #2
    [quote=otrim;1715288]Hojo hojo uusi jäsen ilmoittautuu.
    24.5 vuoden Audi kauden jälkeen siirryttiin A luokasta B luokkaan, kumpaan suuntaan meni(+ vai-):think
    Kyseessä E60 LCI 530 XDA sedan. Tuotin Belgiasta. Löysin aiemmista jutuista ohjeet salavalikkoon menemisestä mutta ei onnistunut.
    Trippinappulaa kun painaa niin sieltä tulee kahdeksan erilaista kirjain numero yhdistelmää mutta ne eivät johda mihinkään. Odotin aina välillä ja kokeilin uudestaan, ei onnistunut? Kielipäätä ei ole joten ohjeet sen mukaan.
    Mites tämä "läppähomma". Siellä on kai jotain muutoksia tehty, millä km määrällä pitäisi toimia? nyt alle 20000km.
    Kuinka pitkään ns. karstanpoltto ajo pitäisi kestää. Manuaalipuolesta 2 tai 3 sisään ja kierrokset 3500, just ettei vaihda isompaan. Vai muulla tavalla??
    Riittääkö autom.laatikkoon öljy+suodin vaihtoväliksi 90000km. En ole ikiöljyjen kannattaja.
    Mikä on jääd.nesteen vaihtöväli?
    Tässä alkukysymykset, lisää varmaan tulee!

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7531
      • Jyväshyvä

      #3
      Menuun pitäisi päästä (jos ei LCI mallin ohjeet pätee):

      Trippi pohjaan (virrat on päällä),
      pidä pohjassa kunnes tulee menu 01 näkyviin.
      Paina samantien trippiä uudestaan, aikaa on n. sekuntti
      ennenkuin menee ko. alavalikkoon...

      Näpyttele menu 19 näkyviin, odota kunnes lock on-
      tekstin alle tulee numero, näpyttele siihen se vinistä laskettu numero,
      ja kun pääset oikeaan numeroon niin odota hetki,
      pomppaa 01 -valikkoon takaisin, jonka jälkeen pääset myös lukittuihin valikoihin.

      Alavalikosta pääsee seuraavaan kun pitää trippiä hetken pohjassa.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • MLehto
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 61
        • Espoo

        #4
        linkki

        Google: "BMW e60 hidden menu" ->

        tulee vähän muutakin...

        F11 520xd 2015
        Ex: E61 530d m-sport 2006
        Ex: E36 318is 1996
        Ex: E30 316i 1989

        Comment

        • otrim
          Newbiemmer
          • Apr 2009
          • 25
          • ruokolahti

          #5
          Pääsin alakoodiin 19 ja annoin vinistä johdetun luvun. Heitti 01 valikkoon ja pidin trippiä alhaalla niin hetken päästä tuli lämpömittarin lukema eli norminäyttöön. Missä meni pieleen?

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by otrim View Post
            Pääsin alakoodiin 19 ja annoin vinistä johdetun luvun. Heitti 01 valikkoon ja pidin trippiä alhaalla niin hetken päästä tuli lämpömittarin lukema eli norminäyttöön. Missä meni pieleen?
            Joko syötit väärän numeron sinne 19 valikkoon,
            tai pidit liian kauan trippiä pohjassa (n. 10 sekkaa -> poistuu koko piilomenusta).
            alavalikosta pääsee päävalikkoon muutaman sekunnin painamisella.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • otrim
              Newbiemmer
              • Apr 2009
              • 25
              • ruokolahti

              #7
              Yritys ja erehdys taktiikalla alkoivat löytymään. Lähinnä moottorin lämpötila kiinnosti. Kiitos Majorille.
              Mites muut asiat??

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7531
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by otrim View Post
                Yritys ja erehdys taktiikalla alkoivat löytymään. Lähinnä moottorin lämpötila kiinnosti. Kiitos Majorille.
                Mites muut asiat??
                Ollos hyvä.

                Jäähdytysnesteelle ei taida olla vaihtosuositusta.
                Suosittelen kuitenkin vaihtamaan, nuo EGR ja normitermari tuppaavat
                likaantumaan sellaisesta valkoisesta hyhmästä
                ja rupeavat jumimaan ja jäävät vähän auki -> lämmöt nousee jonnekin 60-70 välille. Puhdistamalla ne tosin saa kuntoon (ainakin EGR-termari on purettavissa, normaalista ei tietoa).
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by otrim View Post
                  Yritys ja erehdys taktiikalla alkoivat löytymään. Lähinnä moottorin lämpötila kiinnosti. Kiitos Majorille.
                  Mites muut asiat??
                  Ollos hyvä.

                  Jäähdytysnesteelle ei taida olla vaihtosuositusta.
                  Suosittelen kuitenkin vaihtamaan, nuo EGR ja normitermari tuppaavat
                  likaantumaan sellaisesta valkoisesta hyhmästä
                  ja rupeavat jumimaan ja jäävät vähän auki -> lämmöt nousee jonnekin 60-70 välille. Puhdistamalla ne tosin saa kuntoon (ainakin EGR-termari on purettavissa, normaalista ei tietoa).

                  En tiedä onko eroa LCI mallin 173 Kw koneessa edelliseen 170 Kw malliin,
                  ko. mallissa oli samat läpät kuin 535 -05:ssa ja otin ne pois varmuuden vuoksi ~160 tkm ajettuna. Olivat vielä hyvässä kunnossa ja mm. EGR:n putkessa oli vain hivenen karstaa...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • otrim
                    Newbiemmer
                    • Apr 2009
                    • 25
                    • ruokolahti

                    #10
                    Kuinkas katsastuksessa kierrättävät näitä koneita. En ole ennen dieseleitä käyttänyt vaan seurannut sivusta kun vanhaa mursua huudattivat. Autom.laatikkohan ei tykkää paikallaan kierrättimestä. Eli onko maahantuoja antanut jotain ohjeita vai pitääkö itse sanoa ettei yli ...r/min? Tottelevatko vai katsovat v...luksi?

                    Comment

                    • tuomkiti81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1162
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Nyt kun sain vihdoin kunnon ohjeet tohon salavalikkoon(kiitos Dexi:n), niin mietityttää että pitääkö toi lukitus jokakerta aukaista uudestaan jos vaikka välillä on sammuttanut auton?vai enkö osaa vieläkää käyttää tota kunnolla oikein?
                      Last edited by tuomkiti81; 06-10-2009, 20:38.
                      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                      Opel Insignia 2.0 Cdti
                      Scania R560 8x4

                      Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                      Ex. E60 530dA -05
                      Ex. E39 530dA -01
                      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                      Comment

                      • _Dexi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 769
                        • Vihti

                        #12
                        Valitettavasti siltä se vaikuttaa.. arvaa oonko itte kironnu tässä termariongelmia ratkoessa tuota pari kertaa, kun tuolla jossain liikennevaloissa rämpyttää sormi krampissa sitä valikkoa auki vielä kun koodi sattuu oleen 28 että saa painella jokusen kerran

                        Joskus jos auton sammuttaa ja nopeasti taas päälle niin se ei nollaudu muistaakseni.

                        Sama se oli E39issä, ainakaan ite en saanu sitä lukkoa pysymään auki..

                        Oisivat rakentaneet ton koneen lämpömittarinkin alunperin ihan sinne ajotietokoneeseen yheksi ruuduksi ni ei tarttis näprätä perkule...
                        **********
                        & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                        (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                        (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                        (ex. E60 530Da '04)
                        (ex. E39 M5 Facelift '99)
                        (ex. E39 540i '98)
                        *

                        Comment

                        • _Dexi
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 769
                          • Vihti

                          #13
                          Originally posted by otrim View Post
                          Kuinkas katsastuksessa kierrättävät näitä koneita. En ole ennen dieseleitä käyttänyt vaan seurannut sivusta kun vanhaa mursua huudattivat. Autom.laatikkohan ei tykkää paikallaan kierrättimestä. Eli onko maahantuoja antanut jotain ohjeita vai pitääkö itse sanoa ettei yli ...r/min? Tottelevatko vai katsovat v...luksi?
                          Oon antanu itteni ymmärtää että ei tykkää kierrättelystä P päällä, mutta jos N:lle laittaa niin eikös se oo lodjulle se ja sama kierrätteleekö...? En noista lootien hengenelämästä sen tarkemmin tiedä, joskus tämmösen "ohjeistuksen" saanut.

                          EDIT: vai sekotanko nyt DSG lootaan...
                          **********
                          & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                          (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                          (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                          (ex. E60 530Da '04)
                          (ex. E39 M5 Facelift '99)
                          (ex. E39 540i '98)
                          *

                          Comment

                          • tuomkiti81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 1162
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by _Dexi View Post
                            Valitettavasti siltä se vaikuttaa.. arvaa oonko itte kironnu tässä termariongelmia ratkoessa tuota pari kertaa, kun tuolla jossain liikennevaloissa rämpyttää sormi krampissa sitä valikkoa auki vielä kun koodi sattuu oleen 28 että saa painella jokusen kerran

                            Joskus jos auton sammuttaa ja nopeasti taas päälle niin se ei nollaudu muistaakseni.

                            Sama se oli E39issä, ainakaan ite en saanu sitä lukkoa pysymään auki..

                            Oisivat rakentaneet ton koneen lämpömittarinkin alunperin ihan sinne ajotietokoneeseen yheksi ruuduksi ni ei tarttis näprätä perkule...
                            Ei voi olla todellista että toi lukko pitää avata jokakerta erikseen...
                            Mullaki koodi on 22 joten hyvästi sormi! Olen samaa mieltä että ehdottomasti lämpömittari takasin näyttöön...kait facelift:issäkin se puuttuu?

                            Mulla ainakin E39:issä lukko pysyi auki, ja muutenki se oli parempi ku oli 2 nappia siinä mittaristossa..toinen tripin nollaukseen ja toinen salavalikolle.
                            Lukko meni ainoastaan sillon takasi päälle jos vaikka käytit akunkenkää irti...
                            Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                            Opel Insignia 2.0 Cdti
                            Scania R560 8x4

                            Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                            Ex. E60 530dA -05
                            Ex. E39 530dA -01
                            Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                            Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                            Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                            Comment

                            • Ac Naisseri
                              Bimmer Rookie
                              • May 2007
                              • 109
                              • Raisio

                              #15
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Menuun pitäisi päästä (jos ei LCI mallin ohjeet pätee):

                              Trippi pohjaan (virrat on päällä),
                              pidä pohjassa kunnes tulee menu 01 näkyviin.
                              Paina samantien trippiä uudestaan, aikaa on n. sekuntti
                              ennenkuin menee ko. alavalikkoon...

                              Näpyttele menu 19 näkyviin, odota kunnes lock on-
                              tekstin alle tulee numero, näpyttele siihen se vinistä laskettu numero,
                              ja kun pääset oikeaan numeroon niin odota hetki,
                              pomppaa 01 -valikkoon takaisin, jonka jälkeen pääset myös lukittuihin valikoihin.

                              Alavalikosta pääsee seuraavaan kun pitää trippiä hetken pohjassa.


                              Toimiiko tämä sama vuoden -08 520 dA:ssa. Moottorin lämmöt kiinnostaisivat myös. Mitä tuo valikkoon 19 näpyteltävä vinistä laskettu tarkottaa? Ja mikä noista valikoista sitten on se moottorin lämpö, kun lukitus poistetaan?

                              Kiitos ohjeista etukäteen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎