Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60: tuontiautoon suomalainen rekisterikilpi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DKPowers
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 28
    • Lahti

    E60: tuontiautoon suomalainen rekisterikilpi

    Hei vaan!

    Olisi kohta tulossa E60 520d vm.-08 normipuskureilla mutta eturekisterikilven kanssa saattaa ilmetä ongelma kun puskurissa on 4 reikää keskieurooppalaisille rekisterikilville (49,5cm reikien etäisyys vaakatasossa ja 8,5cm pystytasossa) joihin ei tietenkään suomalainen kilpi ilman lisäporauksia mene. Mistä siis löytäisi rekisterikilven pidikkeen joka kiinnittyisi näihin reikiin ja johon taasen saa suomirekkarin kiinnitettyä?

    Autotarvikeliikkeissä on niitä mustia muovisia mutta ne ovat liian lyhyitä. Rosterinen kävisi kokonsa puolesta mutta siihen täytyisi sitten porata reiät ja välpätä prikojen sun muiden kanssa että saa hieman irti puskurista.

    http://www.bimmian.info/60/EPH/ tuollainen E46 M3 näköinen olisi täydellinen jos reiät osuisivat mutta E60 malliin sopivasta ei ole kuvaa. Kyselyn olen heille laittanut. Saa nähdä vastaavatko.

    Jos joku osaisi neuvoa mistä moisia löytää tai ehdottaa muuta, siistiä ratkaisua, olisin kiitollinen. Uusia reikiä en halua puskuriin porata.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    On siellä varaosaliikkeissä sopiviakin mustia muovisia, ainakin omiin pommeihin kaikkiin hakenut ihan tosta kyliltä. Semmoinen ehdottomasti.

    Lieneeköhän noissa ns. "suomi"-autoissakaan kilven reiät eri kohdassa, tuskinpa vaan...
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • DKPowers
      Newbiemmer
      • Aug 2009
      • 28
      • Lahti

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      On siellä varaosaliikkeissä sopiviakin mustia muovisia, ainakin omiin pommeihin kaikkiin hakenut ihan tosta kyliltä. Semmoinen ehdottomasti.

      Lieneeköhän noissa ns. "suomi"-autoissakaan kilven reiät eri kohdassa, tuskinpa vaan...
      Juurikin ne mustat muoviset mitä olen nähnyt eivät sovi ilman uusien reikien porausta puskuriin. Lisäksi ovat lyhyitä joten vanhat reiät jäävät näkyviin.

      Ainakin uusissa suomiautoissa rekisteri on suoraan puskurissa kiinni niillä kahdella rekisterikilven ruuvilla. Omassa on neljä reikää paljon kauempana toisistaan.

      Comment

      • Lopaka
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 407

        #4
        Iske se kilpi kaksipuolisella teipillä, siis sillä samalla kamalla millä on autoissa kylkilistatkin kiinni. Pitäisi kestää.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          #5
          Suoraan puskuriin ne on ruuvattu, tehtaalta lähtiessä ei ole mitään reikiä keulassa.

          Itse olen vetänyt kilvet suoraan kiinni "puukierteisillä" (uudet reiät siis).
          Edestä katsottuna vasemmanlaitimmaiset reiät saa piiloon, oikeanpuoleiset jää näkyviin. Jos ne haittaa, osta semmonen rosterinen alusta.

          Ei asiasta kannata tehdä liian vaikeaa. Tuskin löydät sellaista taustaa joka käy vanhoihin reikiin ja mitä ne vanhat reiät siellä rosterilevyn alla haittaa?
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Panu.K
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 824
            • Salo

            #6
            Ainakin BTCF kilven taustoissa oli valmiina lähes kaikki eri kiinnitys reijät. Siitä sitten vaan tökkää oikesta reijistä kiinni autoon ja kilpi sen jälkeen kiinni kiinnikkeseen. Luulisi että vastaavia on saatavissa lähes mistä vaan.
            Last edited by Panu.K; 06-08-2009, 14:19.
            Kulkuvälineet:
            Etsintä käynnissä
            ex BMW:t
            e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
            ex muun merkkiset:
            Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

            Comment

            • TROCK
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 435
              • Tampere

              #7
              Kaikki keskusteluun osallistuneet eivät ilmeisesti täysin hiffanneet, mitä kysyjä oikein tahtoi. Siinä ei paljon teipit auta, jos puskurissa on reiät etäämmällä toisistaan, kuin mitä suomikilvellä on pituutta!

              Mulla on itseasiassa sama "ongelma". "Ongelma" siksi, että mustassa autossa nuo eivät ihan kilometrin päähän näy. Vaaleassa autossa tuolle olisi jo aikaa sitten tarvinnut tehdä jotain. Rosteripelli olisi tietysti vaihtoehto, mutta ei mielestäni kauhean siistin näköinen ja varsinkaan shadowline-autoon.

              Eikö näihin tosiaan löydy kilvenalusia esim. alla olevan kuvan tyyliin? Eikös tuossa ole jonkin sortin alunen?!
              Attached Files
              - - - - - - -
              F10 520dA
              ex E61 530dA, ex E39 530dA

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9158
                • Oulu

                #8
                Originally posted by TROCK View Post
                Eikö näihin tosiaan löydy kilvenalusia esim. alla olevan kuvan tyyliin? Eikös tuossa ole jonkin sortin alunen?!
                Tarkoitatko tuota M-sport puskurin orkkis-alustaa (Nr 25)? Tavalliseen puskuriin on tarjolla vain tuo korkea Japan-kilvenalunen.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • DKPowers
                  Newbiemmer
                  • Aug 2009
                  • 28
                  • Lahti

                  #9
                  Auto on Platinbronze värillä joten aika ilkeästi ne näkyisivät, varsinkin kun tälläinen perfektionisti on.

                  Kävisiköhän tuo M-paketin alunen? Voisihan sitä hieman Dremelillä sovitella ja sitten pistää maalattavaksi... paljonkohan tuollaisen maalaus maksaisi?

                  Comment

                  • Tomi T
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 3856
                    • Nokia

                    #10
                    Originally posted by DKPowers View Post
                    Uusia reikiä en halua puskuriin porata.
                    Varsin hölmö ajatus. Ns. Suomi-E60:ssä on kilvet reiät porattu puskuriin juurikin niihin kohtiin missä kilvessä on reiät, ei ole mitään kilpitelinettä.

                    Paljon paremmalta se noin näyttää kuin jonkun valtavan kilpitelineäpöstyksen kanssa.
                    BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                    ex. 53*BMW

                    Comment

                    • _Pietu_
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 3660
                      • Kuopio / Maaninka

                      #11
                      Eikös tuolla verkkokaupassa ole myynnissä BTCF-kilvenalusia Sehän on siisti ja varsin huomaamaton. Se, että löytyykö riittävästi kiinnityspisteitä...??
                      BMW F25 xDrive 20d
                      ex BMW e91 320dA
                      ex BMW e36 325i
                      - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                      Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                      Comment

                      • Simpel
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 405

                        #12
                        Originally posted by Tomi T View Post
                        Varsin hölmö ajatus. Ns. Suomi-E60:ssä on kilvet reiät porattu puskuriin juurikin niihin kohtiin missä kilvessä on reiät, ei ole mitään kilpitelinettä.

                        Paljon paremmalta se noin näyttää kuin jonkun valtavan kilpitelineäpöstyksen kanssa.
                        Sehän ei ole suomi auto. eli reijät on väärässä kohtaan..

                        Comment

                        • DKPowers
                          Newbiemmer
                          • Aug 2009
                          • 28
                          • Lahti

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Tarkoitatko tuota M-sport puskurin orkkis-alustaa (Nr 25)? Tavalliseen puskuriin on tarjolla vain tuo korkea Japan-kilvenalunen.
                          Tuollaisen M-paketin alustan tilasin. Saa nähdä onko sopiva mutta ei ollut pahan hintainen; vähän yli 30e. Maalattu olisi maksanut 127e joten ajattelin että jos on sopiva, niin maalaan itse original sprayllä.

                          Pistän kuvia operaatiosta jos siihen asti päästään jospa auttaisi muitakin.

                          Comment

                          • buksin-1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 4592
                            • Keski-Pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by DKPowers View Post
                            Tuollaisen M-paketin alustan tilasin. Saa nähdä onko sopiva mutta ei ollut pahan hintainen; vähän yli 30e. Maalattu olisi maksanut 127e joten ajattelin että jos on sopiva, niin maalaan itse original sprayllä.

                            Pistän kuvia operaatiosta jos siihen asti päästään jospa auttaisi muitakin.

                            Multa olisi saanut 20e
                            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                            SISUSTAT modaukset

                            Comment

                            • DKPowers
                              Newbiemmer
                              • Aug 2009
                              • 28
                              • Lahti

                              #15
                              Originally posted by buksin-1 View Post
                              Multa olisi saanut 20e
                              Noh, nyt kävi näin. Jos auttaa haluat niin ota hieman mittoja siitä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎