Announcement

Collapse
No announcement yet.

moottorinlämmitin e61

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matson^
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2113
    • Seinäjoki

    #16
    Pari viikkoa sitten tuli kans käytyä vaihtoehtoja läpi. Päällimmäisenä ajatuksena oli tietenkin ajastettavalla kaukosäädöllä oleva weba/eberi, koska edellistä autosta sellainen löytyi. Ja olihan se nyt niin mukava kun sai vaan käydä avaimenperästä painamassa nappia kun tiesi että kohta on jonnekkin lähdössä, aina oli auto ja sisätilat kuin suoraan ajosta..

    Noh otin tarjouksen yli viidestä paikasta 5-5.2kw lämmittimellä, ajastettavalla kaukosäädöllä asennettuna. Halvin hinta oli 2400 ja kallein 2900 + sokerina pohjalla merkkiliikkeestä alkuperäinen ~3500€ joka ei edes lämmitä moottoria ilman sitä vastus patenttia.

    Totesin sitten saavani hyvän tuntipalkan itselleni jos käyn laittamassa auton roikkaan ja asennutin säteilylämppärin sisähaaralla merkkiliikkeessä, reilu 400€ jäi hintaa asennukselle osineen. Eli about pari tonnia tulee palkkaa kun käyn muutaman kerran viikossa 5min pihalla.. Ja kun nuo autot vaihtuu vuoden-kahden välein niin oli päätös jo aika selvä.
    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
    | Nissan Navara TREK-1 |
    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      #17
      Originally posted by Matson^ View Post

      Totesin sitten saavani hyvän tuntipalkan itselleni jos käyn laittamassa auton roikkaan ja asennutin säteilylämppärin sisähaaralla merkkiliikkeessä, reilu 400€ jäi hintaa asennukselle osineen. Eli about pari tonnia tulee palkkaa kun käyn muutaman kerran viikossa 5min pihalla.. Ja kun nuo autot vaihtuu vuoden-kahden välein niin oli päätös jo aika selvä.
      Tämä on hyvä pointti! Itse olen jättänyt weban pois kriteereistä, kun huomasin kanssa viime vuoden tammikuussa uuden Vålvån ostaessani (ja tietty tehdasasenteinen kauko-ohjattu Webasto), että tulee käyttökerroille hintaa. Myin auton pois jo joulukuussa, ja luultavasti käytin webaa 5 kertaa. Yhden käyttökerran hinnaksi tuli reilu 300 Euroa. Sillä hinnalla olisi vaikka kantanut kuumaa vettä ämpärillä talosta sisältä auton päälle 2 tuntia...

      Muutaman satasen säteilylämmittimillä on menty siitä lähtien.
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • Matson^
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2113
        • Seinäjoki

        #18
        Originally posted by touring39 View Post
        Tämä on hyvä pointti! Itse olen jättänyt weban pois kriteereistä, kun huomasin kanssa viime vuoden tammikuussa uuden Vålvån ostaessani (ja tietty tehdasasenteinen kauko-ohjattu Webasto), että tulee käyttökerroille hintaa. Myin auton pois jo joulukuussa, ja luultavasti käytin webaa 5 kertaa. Yhden käyttökerran hinnaksi tuli reilu 300 Euroa. Sillä hinnalla olisi vaikka kantanut kuumaa vettä ämpärillä talosta sisältä auton päälle 2 tuntia...

        Muutaman satasen säteilylämmittimillä on menty siitä lähtien.
        Jeps , käyttötunneille tulee kyllä hintaa kun auto vaihtuu usein! Vaikka ehkä sitä töpseliä ei tule niin hanakasti käytettyä tuolla nollan paremmalla puolella kun webaa muuten tulisi. Mutta kun startit ovat aina omasta katoksesta ja sen verran löytyy sääliä autoa kohtaan ettei pakkasella kyllä käynnistetä ilman esilämmitystä niin en näe mitään suurta ongelmaa säteilylämppärin kanssa. ( näin köyhä sen itselleen perustelee )

        Muista autoa koskevista investoinnista onkin sitten turha puhua järjen kanssa samassa lauseessa...
        Last edited by Matson^; 23-10-2009, 13:21.
        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
        | Nissan Navara TREK-1 |
        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #19
          Originally posted by Matson^ View Post

          Noh otin tarjouksen yli viidestä paikasta 5-5.2kw lämmittimellä, ajastettavalla kaukosäädöllä asennettuna. Halvin hinta oli 2400 ja kallein 2900 + sokerina pohjalla merkkiliikkeestä alkuperäinen ~3500€ joka ei edes lämmitä moottoria ilman sitä vastus patenttia.
          Ohhoh. n. 1800€ noita on laitettu... (5 Eberi R+ asennettuna E60)

          Comment

          • Matson^
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2008
            • 2113
            • Seinäjoki

            #20
            Originally posted by WSE1 View Post
            Ohhoh. n. 1800€ noita on laitettu... (5 Eberi R+ asennettuna E60)
            Samasta vempeleestä kyse tai vaihtoehtoisesti 5.2kw c-mallin webasta telestart 100 kaukkarilla vaimikäseoli..
            Kuulemma tuo laajempi ilmastointi tarvitsee jonkun ( ohjainkortinko? ) lisäksi verrattuna "normaalilla" ilmastoinnilla olevaan, ja tämän seurauksena koelautaa pitää purkaa paljon.. Näin kerrottii jokaisesta liikkeestä ja yksi jopa kieltäytyi tämän takia ottamasta koko hommaa, saati antamasta tarjousta :think
            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
            | Nissan Navara TREK-1 |
            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

            Comment

            • otrim
              Newbiemmer
              • Apr 2009
              • 25
              • ruokolahti

              #21
              Voisiko joku ystävällisesti selvittää tehdas webaston automatiikan toimintaa. Auto 530 LCI-xda. Auto tuli ajosta. Seisoi ulkona noin 2 tuntia. Laitoin käyntiin ja käänsin lämmönsäätimet täysille, samoin puhaltimen manuaaliohjauksen täysille. Ajoin talliin, sammutin niin webaston jälkipuhallus oli päällä. Eli mikä toiminto laittoi webaston päälle? Ulkolämpötila noin +2 C. Auto oli käynnissä noin 5 minuuttia.
              Onko jossain nettisivulla suomeksi webaston toimintalogiikka?

              Comment

              • tuomkiti81
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 1162
                • Seinäjoki

                #22
                Originally posted by otrim View Post
                Voisiko joku ystävällisesti selvittää tehdas webaston automatiikan toimintaa. Auto 530 LCI-xda. Auto tuli ajosta. Seisoi ulkona noin 2 tuntia. Laitoin käyntiin ja käänsin lämmönsäätimet täysille, samoin puhaltimen manuaaliohjauksen täysille. Ajoin talliin, sammutin niin webaston jälkipuhallus oli päällä. Eli mikä toiminto laittoi webaston päälle? Ulkolämpötila noin +2 C. Auto oli käynnissä noin 5 minuuttia.
                Onko jossain nettisivulla suomeksi webaston toimintalogiikka?
                Oisko jäähdytinnesteen lämpötila sitte muka ehtiny jo laskea tos kahdes tunnis niin paljon että webasto alko sitä taas lisä-lämmittämään...toki kuulostaa vähä hullulta
                Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                Opel Insignia 2.0 Cdti
                Scania R560 8x4

                Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                Ex. E60 530dA -05
                Ex. E39 530dA -01
                Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                Comment

                • mattipuh
                  Bimmer Rookie
                  • May 2010
                  • 150
                  • Espoo, Finland

                  #23
                  kumpikas olis fiksumpi auton kannalta, vai onko mitään väliä: säteilylämmitin vai jäähyvesien lämmitin? Defahan tarjoaa vain säteilylämppäriä.
                  Matti
                  E61 530DA (2005)

                  Comment

                  • mattipuh
                    Bimmer Rookie
                    • May 2010
                    • 150
                    • Espoo, Finland

                    #24
                    Originally posted by joko View Post
                    Ai niin omani on 530d, ainakin viime syksynä oli motonetissä moisia sarjoja. Mutta en keksi miksei tuo 530 sarja menisi 525d:hen, kun tuo vastus tulee vain vesiletkujen väliin.
                    Onko motonetin calix-lämppärisarjassa asennusohjeita?
                    tai ts, mihin kohtaan letkulämppäri asentuu, jos ei pakkasproppuja tässä ratkaisussa hiplailla?
                    Matti
                    E61 530DA (2005)

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #25
                      Originally posted by Matson^ View Post
                      Samasta vempeleestä kyse tai vaihtoehtoisesti 5.2kw c-mallin webasta telestart 100 kaukkarilla vaimikäseoli..
                      Kuulemma tuo laajempi ilmastointi tarvitsee jonkun ( ohjainkortinko? ) lisäksi verrattuna "normaalilla" ilmastoinnilla olevaan, ja tämän seurauksena koelautaa pitää purkaa paljon.. Näin kerrottii jokaisesta liikkeestä ja yksi jopa kieltäytyi tämän takia ottamasta koko hommaa, saati antamasta tarjousta :think
                      E 60 jälkiasennusweban asennuksessa ei ole mitään eroa riippumatta siitä mikä ilmastointi autossa on tai on olematta. Puhallinmoottori on purettava esille joka tapauksessa. Se on eri asia jos liike käyttää puhllinmoottorin ohjaamiseen fanmaster boksia vaikka perinteinen weban sarjavastus releytettynäkin riittäisi (hinnassa on ero, lopputuloksessa ei, no fanmasterilla saa säätää nopeutta, tuskin tarvetta- ja voihan sen vastuksenkin vaihtaa eri kokoiseen helposti).

                      Comment

                      • Samjokin1
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2006
                        • 49

                        #26
                        Originally posted by mattipuh View Post
                        kumpikas olis fiksumpi auton kannalta, vai onko mitään väliä: säteilylämmitin vai jäähyvesien lämmitin? Defahan tarjoaa vain säteilylämppäriä.
                        Itse olen myös arponut, minkä noista lämmittimistä laittais talveksi... Webastohan olis kaikkein paras, mutta sen hinta on kyllä suolainen. Autoon olis käytännössä pakko asentaa myös laturi, koska ajot on pääasiassa lyhyitä siirtymiä kaupungissa...

                        Sanokaas nyt arvon tietäjät, kumpi noista oikeasti kannattaa laittaa: säteilylämmitin vai tuo letkulämppäri? Tuon WSE1:n mainitseman hinnan kärsis ehkä just maksaa webastosta, mutta ei taida Jyväskylän nurkilla kukaan rassailla tuohon hintaan...
                        Bmw 330i Cabrio M-sport -02, MB GLK 220cdi -12,

                        ex. MB C 220cdi -11, ex. CC Passat -09, ex. Audi A6 Avant 3.0 Tdi -09, ex. E61 530D, ex. E36 328i M-sport touring -98, ex. S4 avant 2001, ex. E36 328i touring -95 "M3 look", ex. A4 Avant 1.8T

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          #27
                          Letkulämmitin on yksikertaisesti tehokkain!!
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • MarttiKK
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 1638

                            #28
                            Originally posted by Matson^ View Post
                            Pari viikkoa sitten tuli kans käytyä vaihtoehtoja läpi. Päällimmäisenä ajatuksena oli tietenkin ajastettavalla kaukosäädöllä oleva weba/eberi, koska edellistä autosta sellainen löytyi. Ja olihan se nyt niin mukava kun sai vaan käydä avaimenperästä painamassa nappia kun tiesi että kohta on jonnekkin lähdössä, aina oli auto ja sisätilat kuin suoraan ajosta..

                            Noh otin tarjouksen yli viidestä paikasta 5-5.2kw lämmittimellä, ajastettavalla kaukosäädöllä asennettuna. Halvin hinta oli 2400 ja kallein 2900 + sokerina pohjalla merkkiliikkeestä alkuperäinen ~3500€ joka ei edes lämmitä moottoria ilman sitä vastus patenttia.

                            Totesin sitten saavani hyvän tuntipalkan itselleni jos käyn laittamassa auton roikkaan ja asennutin säteilylämppärin sisähaaralla merkkiliikkeessä, reilu 400€ jäi hintaa asennukselle osineen. Eli about pari tonnia tulee palkkaa kun käyn muutaman kerran viikossa 5min pihalla.. Ja kun nuo autot vaihtuu vuoden-kahden välein niin oli päätös jo aika selvä.
                            Ei tarvitse käydä edes pihalla. Hommaat kauko-ohjattavan pistorasian. Ohjelmoit vakio-ajat siihen ja jos lähdet esim. keskellä päivää pois, niin napsaat kaukosäätimellä virrat päälle pistorasiaan.

                            Comment

                            • kupla69
                              Newbiemmer
                              • May 2010
                              • 23
                              • somero

                              #29
                              Oma kokemus säteilylämppäristä edellisessä E39:ssä kuuden talven ajalta oli loppupelissä positiivinen. Aluksi pidin hiukan "humpuukina". Viime talven kovat pakkaset kyllä osoitti että ihan kiva "härpäke", ilman olisi ollut sydäntä raastavaa käynnistellä vanhaa herraa kinoksesta. Edellisviikonloppuna pistelin E60:seen säteilijän ja sisätilahaaroituksen paikkaan. Väittäisin että asennus oli lähes yhtä helppo kuin E39:ssä. Karkeasti tähän tyyliin meikä teki homman.

                              - Pohjasta etu/takamuovit pois. samalla hyvä siivota/puhaltaa paikat puhtaaksi.
                              - Säteilijään sivastaan pasta ja tökätään paikkaan, M54 bensassa moottorin kannattimen hantin/ohjaamon puolella
                              - Kaapelin säteilijältä vedin rungon ja sisälokarin välistä ylös ja nipparilla kiinni moottorin maadoituskaapelin runkokiinnityksen kohdalta.
                              - Haaroitussarjan pistin hantin valopatterin taakse josta lyhyt matka puskuriin. Valaisin helppo irroittaa ja pistää haaroitin/kaapelit tukevasti kiinni.
                              - Sisähaaroituksen vedin myös hantin sisälokarin kautta. moottoritilasta ekaksi lähelle tulipeltiä ja sieltä sisälokarin taakse ja tulppa pois.
                              - Tulpan takaa ei päässyt suoraan kapiiniin vaan löin piikillä merkin sisempään peltiin. Tarkastin peilillä/lampulla ettei peltien välissä kulje johtoja tai bägien laukaisinta etc.......
                              - Hantin jalkatilasta muoveja sen mukaan pois kuinka paljon haluaa raottaa lattiamattoa. Hanskalokeron alta, ovipalkista ja kynnyslistasta lähti helposti.
                              - Poralla reikä ja kaapeli sisään läpivientikumien kera. Sipaisin hiukan vielä Sikaa ettei eläminen päästä vettä läpi.

                              Paketti M54 säteilijällä Motonetistä 235,5 euroa. Sattui vielä olemaan -10 prosentin lipuke joten ei paha pikku mukavuudesta talviaamuina

                              Ajatuksena oli vielä pistää ohut foliolla varustettu eristelevy pohjan muoviin ja hantin puolelle olevaan sisälokarin jatkeeseen. Tämä puhdasta hifistelyä, vaikutus varmaankin enemmän henkisellä puolella
                              Last edited by kupla69; 30-09-2010, 09:24. Reason: spelling
                              _____________________
                              BMW 520i E60 -03
                              BMW 520i E39 -99 Ex

                              Comment

                              • kupla69
                                Newbiemmer
                                • May 2010
                                • 23
                                • somero

                                #30
                                eka aamu lämppäri noin tunnin päällä ja aste pakkasta lähtiessä. Kone kävi muutaman minuutin ennen liikkeellelähtöä ja melkein puolet kiekkamittarin palkeista kiertyntyt piiloon. Normi lämmöt lähes puolet nopeammin kehissä. myös kabiini mukavan lämmin ja kuiva. Nostaa nopeammin lämmöt kun ei tarvitse heti alkaa kabiiniin lykkämään kylmää ulkoilmaa lietso täysillä. Kyllä se muutaman sadan euron panostus Suomen oloissa kannattaa ja jos vielä joskus sais Webaston/Eberin ni avot
                                _____________________
                                BMW 520i E60 -03
                                BMW 520i E39 -99 Ex

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎