Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    E61 Tasonsäätö

    Eli ko valoo syttyy satunnaisesti ,kaikki toimii kuitenkin ok perä oikealla korkeudella.
    Minkä vuoksi tuo ko valo palaa ,enteileekö tuohu tonnin menoa vai
    Muistelen joskus jostain lukeneeni että joku rele näistä menee..en vaan löytänyt ko juttua.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1400
    • Kuopio

    #2
    Pumppu siellä alkaa paukkua, on letku poikki...
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by Ceeray View Post
      Pumppu siellä alkaa paukkua, on letku poikki...
      Siis millainen letku on kyseessä ?
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        #4
        No niin kävin auton alla ,ja pumppuhan on vänkärin puolella vararengaskotelon vieressä.
        Otin muovipeitesuojan pois ja sieltähän se pumppu tuli esiin,tosiaan letku oli hauras kun pikkasen taivutin se murtui.
        No katkaisin 1 cm letkusta pois ja uusi klemmari tilalle,auto käyntiin ja puolen minuutin kuluttua tuli taas teksti level failure tms,auto sammuksiin ja kompura lähti päälle ja perä nousi oikeaan korkoon.
        Nyt pari käynnistystä sen jälkeen ja ainakin vielä pelaa ilman hälytyksiä joten seurataan tilannetta.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Ceeray
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1400
          • Kuopio

          #5
          Ongelma on se että se pumppu on kerenny jo vetää porot nokkaan siitä letkusta--> enemmän tai vähemmän rikki.

          Eli jos se toimii sulla niin hyvä niin, mutta varaudu siihen toimintatonniin..

          Buksinilla näytti joskus olevan pumppua myynnissä huomattavasti halvempaan hintaan, helppo vaihtaa itsekin.
          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Ceeray View Post
            Ongelma on se että se pumppu on kerenny jo vetää porot nokkaan siitä letkusta--> enemmän tai vähemmän rikki.

            Eli jos se toimii sulla niin hyvä niin, mutta varaudu siihen toimintatonniin..

            Buksinilla näytti joskus olevan pumppua myynnissä huomattavasti halvempaan hintaan, helppo vaihtaa itsekin.
            Juu helppohan tuo on vaihtaa,toivon kuitenkin että kestäisi vielä ainakin pörisi ihan normaalin kuuloisesti nyt.
            Ja täytyy pitää peukkuja ylhäällä kun tällä ajaa sen verran hyvin mennyt tuo 50 tkm mitä me ollaan tuolla on ajettu .
            Startti+johtosarjan korjaus(nämä liikkeen piikkiin),ja yksi parkki on nyt pimeenä muuten normaalia öljy+suodatin huoltoa.
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • T-man
              Newbiemmer
              • Feb 2009
              • 4
              • Vantaa

              #7
              Itselläni paloi aika usein tuo level control failure ja totesin sen tulevan etenkin kostealla ilmalla. Tähän lääkkeenä oli kompuroissa käytettävä öljy joka voitelee ja poistaa kosteutta. Ilmeisesti joku venttiili jumitteli siellä.

              Tarkempina oireina oli hieman normaalia pidempi pumpun käynti ja välillä nosti toisen puolen korista korkeammalle. Pari kertaa lisäsin ainetta pumpun imuletkusta sisään ja nyt on toiminut jo 9kk ilman ongelmia.

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6325
                • P-Pohjanmaa

                #8
                Jees valo syttyi taas,itse asiassa vaimollakin on palanut pariin ootteeseen.
                Tulin kaupan pihaan sammutin auton ja kompura lähti päälle..mikä hemmetti tuota vaivaa,ainakin se pelaa .
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • sirkus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 2195
                  • kaustinen

                  #9
                  Yleensä kun 61:sessä tulee tuota tasonsäätö herjaa ruutuun niin testeri ilmoittaa viaksi, että nostoaika on liian pitkä ja vika korjaantuu uudella komprssorilla. Aikas monta noita on uusittu.
                  Chrysler 300c crd touring 2010
                  Daily driver
                  Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                  Man cave on wheels
                  Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                  Built not bought
                  V8, only juice&milk come in 2 litres

                  Kawasaki zzr1100 fighter


                  Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                  Comment

                  • VESiX
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 407
                    • Kehä 1

                    #10
                    Letku kannattaa vaihtaa varmuuden vuoksi

                    Kävin perjantaina ostamassa Etrasta metrin letkua ja pari liitintä lauantaiprojektiksi. Originaali letku olisi maksanut >100€, koska siinä tulee venttiili mukana, mutta sen vaihto ei ole välttämätöntä. Koska letku on imupuolella niin esimerkiksi polttoaine letku käy hyvin. sisämitta on 7mm.

                    Mulla auto on ollut oireeton, mutta jos 7€ letkun vaihdolla voi välttää tonnin pumppuremontin, niin kyseessä on halpa vakuutus. Mullakin originaali letku oli jo ihan hapero pumpun päästä ja katkesi irrottaessa. Voin siis suositella tätä harrastetta muillekin vanhemman e61:n omistajille. 2008 ja uudemmissa on muutettu letkun mallia. Uudessa letkussa on punottu vahvike pinnassa.

                    Samalla tuli puhdistettua paikat lokarin takaa ja poistettu varmaan viisi kiloa hiekkaa ja mutaa alakatteeen päältä

                    T-man:n laittama kompura öljykin olisi varmaan paikallaan, mutta eipä tullut mieleen ennen kuin nyt tästä lukiessa.
                    Last edited by VESiX; 13-09-2009, 22:55.

                    Comment

                    • Tourinki
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 84
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      E61 tasosäätö

                      Originally posted by veku View Post
                      Eli ko valoo syttyy satunnaisesti ,kaikki toimii kuitenkin ok perä oikealla korkeudella.
                      Minkä vuoksi tuo ko valo palaa ,enteileekö tuohu tonnin menoa vai
                      Muistelen joskus jostain lukeneeni että joku rele näistä menee..en vaan löytänyt ko juttua.
                      Terve

                      omalle E61 :lle tuli myös tuo ilmoitus ja silloin viaksi todettiin että oikean puoleinen "palje" vuotaa on kuulemma ollut tehtaalta asti vikaa palkeen ja putken liitoksessa. Pelasi 2-3 viikkoa ja sama ilmoitus no sitten vaihdettiin vasemman puolen palje ja taas mentiin se viikko kaks ja sama herja. Lopuksi vaihdettiin koko kompura yksikkö ja tämän jälkeen on pelannut. Kaikki tämä meni onneksi myyjä liikkeen piikkiin, silloin autolla ajetttu noin 98000km nyt mittarissa 143 000km.

                      Tourinki

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6325
                        • P-Pohjanmaa

                        #12
                        Jees turhan usein tuo valittaa jo tuota eli taitaa olla kompura menossa,toistaiseksi peräpää ok korkeudella.
                        Tuon letkuremontin tein viime viikolla ja "tovin pelasi" ok mutta nyt about joka toisella käynnityksella syttyy tuo tasonsäädön valo.
                        Pitääpä ruveta etsii kompuraa tuonne..vinkkejä ?
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • VESiX
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 407
                          • Kehä 1

                          #13
                          Saksan eBaystahan noitakin löytää. Arveluttaisi kyllä käytetyn ostaminen, jos sullakin toimii, mutta antaa erroria. Mutta jos halvalla saa...

                          Kokeilitko jo laittaa vähän öljyä? Tavallisia paineilmatyökalujakin pitää öljytä säännöllisesti.

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by VESiX View Post
                            Saksan eBaystahan noitakin löytää. Arveluttaisi kyllä käytetyn ostaminen, jos sullakin toimii, mutta antaa erroria. Mutta jos halvalla saa...

                            Kokeilitko jo laittaa vähän öljyä? Tavallisia paineilmatyökalujakin pitää öljytä säännöllisesti.
                            täytyy kokeilla tuota öljyä nyt seuraavaksi,kompura kuitenkin pelaa aina silloin tällöin..en ole tosin varma kun ajan tuolla melko harvoin.
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by veku View Post
                              täytyy kokeilla tuota öljyä nyt seuraavaksi,kompura kuitenkin pelaa aina silloin tällöin..en ole tosin varma kun ajan tuolla melko harvoin.
                              Onkos e61:n kompurassa samanlaista silicagel kuivainta kuin e39:ssä? Mikä öljy olisi varmasti tarkoitukseen sopivaa eikä aiheuttaisi muita ongelmia silicagelin kanssa reagoidessa?
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎