Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rengasongelma koskien e60 (6 kone) mallia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7456
    • Oulu

    #16
    Originally posted by touring39 View Post
    Hakkapeliitta 5 (tms) koossa 225/50-17 on oikein osuva valinta E60:een.
    ContiWinterViking2-nastat on toimineet ainakin mulla E39:n alla loistavasti tuossa E60:n koossa 225/50R17. Erittäin jämäkkä ajaa sulalla asfaltilla, eikä vetele urissa mihinkään.

    Originally posted by r_vesa View Post
    Kyllä.. tuolta löytyi 225/55 R16 merkintä, mutta mitenkäs M-sport alusta vaikuttaa tähän rengas- ja vannekoko asiaan? Eikös M-sport ui 30-35mm matalammalla kuin vakio e60?
    Ei sen pitäis vaikuttaa mitenkään. Ei BMW:llä suinkaan olisi laitettu sitä 16" kokoa siihen tarraan ovenpielessä jos se ei ko. autoon kävisi. Sama halkaisija niissä vakiokokoisissa renkaissa on oli M Sport -alusta tai ei, eikä jarruissakaan liene eroa.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • TROCK
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 435
      • Tampere

      #17
      Mulla on e61:ssä 16" kitkat (conti 225/55-16) ja voin kyllä suositella, että hommaat suoraan ne seiskatoistaset. Mieluiten koossa 225/50-17. En tiedä onko nastan ja kitkan rungoissa paljon eroa, mutta kyllä nuo kitkat ainakin melko vetelät ovat. Ja sitten jos sulla on vielä mahdollisesti jotain M-sport-korisarjaa yms, niin ilman muuta se 17". Näyttääkin muuten ihan pöhlöltä... (jos vähän näyttää näillä vakiopuskimillakin).
      - - - - - - -
      F10 520dA
      ex E61 530dA, ex E39 530dA

      Comment

      • miyli
        BTCF Member
        • Dec 2008
        • 2092
        • Naantali

        #18
        Itsellä on E60 -07 ja 225/50/17 Hakkapeliitta 5 nastarenkailla ja alkuperäisillä aluvanteilla. toimii todella loistavasti talvirenkaina.
        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
        0-200km/h 11.40s
        100-200km/h 6,00s
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

        Comment

        • kvt
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 236
          • Satakunta

          #19

          Mulla on r_vesa myynnissä juuri tuollaiset alkuperäiset 16" vanteet hyvillä 225/55 Dunlopin kesärenkailla. Ovat mun auton alkuperäiset vanteet, että pitäis sullekin sopia. 400e olis sarjan hinta soita 0405864349 tai laita privaa jos kiinnosta.
          Last edited by kvt; 26-09-2009, 16:33.
          -12 F11 530Da

          Comment

          • r_vesa
            Bimmer Rookie
            • Sep 2009
            • 117
            • Finland

            #20
            Näin ensikertalaisen silmin foorumi tuntuu toimivan tiedonjako paikkana hienosti eli kaikille vastanneille kiitokset mielipiteistä!

            Ajotuntuma lienee melko subjektiivinen kokemus eli taidan ajaa itse yhden talven noilla leveillä "seiskatoistasilla" ja katsoa sen jälkeen tarvitaanko kapeampia talvirinkuloita e60 malliin.
            '11 M-Sport 528i
            '15 KTM 1190 R

            Comment

            • coupe e46
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 228
              • espoo

              #21
              Originally posted by r_vesa View Post
              Kyllä.. tuolta löytyi 225/55 R16 merkintä, mutta mitenkäs M-sport alusta vaikuttaa tähän rengas- ja vannekoko asiaan? Eikös M-sport ui 30-35mm matalammalla kuin vakio e60?

              urheilualusta "ui" kokonaista 15mm alempana

              Comment

              • TROCK
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 435
                • Tampere

                #22
                Originally posted by r_vesa View Post
                Näin ensikertalaisen silmin foorumi tuntuu toimivan tiedonjako paikkana hienosti eli kaikille vastanneille kiitokset mielipiteistä!

                Ajotuntuma lienee melko subjektiivinen kokemus eli taidan ajaa itse yhden talven noilla leveillä "seiskatoistasilla" ja katsoa sen jälkeen tarvitaanko kapeampia talvirinkuloita e60 malliin.
                Eihän se leveys siitä miksikään muutu, jos pykälän pienempiin vaihdat. Oikeat koot ovat 225/55-16 ja 225/50-17.
                - - - - - - -
                F10 520dA
                ex E61 530dA, ex E39 530dA

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  ... Ei BMW:llä suinkaan olisi laitettu sitä 16" kokoa siihen tarraan ovenpielessä jos se ei ko. autoon kävisi. Sama halkaisija niissä vakiokokoisissa renkaissa on oli M Sport -alusta tai ei, eikä jarruissakaan liene eroa.
                  Ihan välttämättä tässä ei ole kuitenkaan ajateltu Suomessa käytettäviä matalan nopeusluokan pehmeäkylkisiä nasta+kitkarenkaita, vaikka toki ovatkin täysin lailliset. Käytännössä e60/61 minimi talvivannekoko on minun mielestäni 17" mikäli ei harrasta jäykkärunkoisia korkean nopeusluokan "Saksankitkoja".

                  Comment

                  • MarttiKK
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 1638

                    #24
                    Itselläni on E61;ssä 205/60/16 ja toimii mainiosti kaikissa olosuhteissa.

                    Comment

                    • jsa014
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1651
                      • Turun Pallivaha

                      #25
                      Originally posted by MarttiKK View Post
                      Itselläni on E61;ssä 205/60/16 ja toimii mainiosti kaikissa olosuhteissa.
                      Mainious on mielipideasia

                      Toiselle 60-sarjan rengas on mukava, miellyttävä ja hiljainen, toiselle kelvoton lulla. Viime talvena oli E39:ssä 60-sarjan kumi, eikä tule enää.
                      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                      Comment

                      • MarttiKK
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 1638

                        #26
                        Originally posted by jsa014 View Post
                        Mainious on mielipideasia

                        Toiselle 60-sarjan rengas on mukava, miellyttävä ja hiljainen, toiselle kelvoton lulla. Viime talvena oli E39:ssä 60-sarjan kumi, eikä tule enää.
                        No, sehän riippuu renkaasta, onko kitka vai nasta. Kitkarenkaana en laittaisi 60-profiilin rengasta missään nimessä. Ainakin Contissa on riittävän jäykkä runko, että ei muljuile normaaliajossa.

                        En muutenkaan ymmärrä ajatusta matalan profiilin nastoista talviolosuhteissa. Ei juurikaan innosta vetää mutkiin täysillä nastarenkailla.

                        Muutamaan kertaan on tuolla rengastuksella tullut tehtyä hätäväistö, eikä mitään ongelmaa.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by MarttiKK View Post
                          No, sehän riippuu renkaasta, onko kitka vai nasta. Kitkarenkaana en laittaisi 60-profiilin rengasta missään nimessä. Ainakin Contissa on riittävän jäykkä runko, että ei muljuile normaaliajossa.

                          En muutenkaan ymmärrä ajatusta matalan profiilin nastoista talviolosuhteissa. Ei juurikaan innosta vetää mutkiin täysillä nastarenkailla.

                          Muutamaan kertaan on tuolla rengastuksella tullut tehtyä hätäväistö, eikä mitään ongelmaa.
                          Oletko kokeillut/ajanut 17" tai 18" nastarenkaita e60/61:ssä?

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7456
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Ihan välttämättä tässä ei ole kuitenkaan ajateltu Suomessa käytettäviä matalan nopeusluokan pehmeäkylkisiä nasta+kitkarenkaita, vaikka toki ovatkin täysin lailliset.
                            Juu, ei varmaan, tarkoitin kommentillani tuota fyysistä sopivuutta, eli vanteet mahtuu jarrujen puolesta ko. autoon jos tarra niin sanoo.

                            Originally posted by MarttiKK View Post
                            En muutenkaan ymmärrä ajatusta matalan profiilin nastoista talviolosuhteissa. Ei juurikaan innosta vetää mutkiin täysillä nastarenkailla.
                            Contin jäykkärunkoisilla 225/50R17 nastoilla kyllä voi vetää muuten lujaa mutkaan asfaltilla, mutta eihän niissä tietenkään sitä pitoa ole asfatilla kuin nimeksi, joten siinä mielessä matala profiili on tietysti turha. Ei siitä nyt silti tunnu hirveästi haittaakaan olevan, tosin vähän pehmeämpikin runko ehkä kelpaisi jos noppakivikatujen mukavuutta hakee. Uusimman TM:n talvirengastestin mukaan Michelinin uudet nastat ois ehkä pykälää pehmeämmät rungoltaan ja Nokian 7:t sitten enemmänkin.
                            Last edited by Petri.Kekkonen; 28-09-2009, 15:27.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              Siis jos nyt puhutaan e60:stä, niin ihan ehdoton ykköstalvirengas siihen on Hakkapeliitta 7 kokoluokassa 245/40-18". Hiljainen, vetelemätön, pitää kuin tauti, mutta silti kovemmissakin vauhdeissa tarkka. Ken kokeilee, ei vaihda.
                              Jo 17" kokoisina mielestäni aavistuksen vetelä, 16" puhumattakaan, ainakin uudella kulutuspinnalla(kuluneena ei luonnollisesti vielä "testattua" tietoa).

                              Comment

                              • kvt
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2009
                                • 236
                                • Satakunta

                                #30
                                Jos haluaa pienellä budjetilla hyvät nastat, niin itse hain tuolta http://www.tuontiosa.com/ 245/40 18 Hakkapeliitta 4:set 540e. Leimassa luki 3608, etteivät ollet edes kovin vanhat.
                                -12 F11 530Da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎