.......................
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530D pakosarjaa?
Collapse
X
-
Originally posted by viktor View PostOnko tuossa putkenpäät suorat vai alaskäännetyt? Se alaskäännettyhän saattais sopivasti kai pyörteillä auton alla että haju pääsis nenään asti.
Yritin katsoa itseltä onko miten pahasti nokea pakopuolella, muttei kyllä ihmeitä näkynyt. Ykkösen läppämokkulan kohta oli kyllä iloseen karstassa, pitää repiä imusarja irti asap.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostNuota sarjoja ei vissiin ole kukaan löytänyt erityisen halvalla esim. saksasta? Eli taitaa jäädä ero aika kapeeksi jos noita on tiivisteineen tingattuna saanu suomesta 430e?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNäihin vanhempiin ilman dpf:ää kelpaa vanha valuraitainen joka on romiksella lähes ilmainen ja samalla se on ikuinen. Käytännössä kuitenkin hengittää yhtä hyvin(ssämitat samat).F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostHemillä ilmeisesti kokemusta moisen asentamisesta vai? Pitäisköhän tehdä moinen modaus jos se tosiaan vain onnistuu, kun ei tuota dpf:ää ole onneksi... Varmaan löytyis foorumilaisiltakin ylimääräisiä pakosarjoja?Last edited by Hemi; 06-10-2010, 01:38.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostOn itse vaihdosta "toisen käden" kokemusta ja käy ihan "heittämällä" peltisen tilalle mikäli dpf:ää ei ole.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Eli ei muutakuin pakosarjaa metsästämään, saa tarjota jos jollain on tai vinkkiä mistä löytyy. Muutama on löytynyt mutta tuntuu että ne on kullasta vuoltu ainakin hintansa perusteella. Kuiteskin varmaan aika harvoin kauapaksi käyvä osa tuo 530d pakosarja e39 malliin.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Pakosarja olis nyt tilattu, mites kun porukka on nuo mutterit uusinu samalla niin onko siihen yleensä tarvetta?
Ja mitäs maksaa marmorilla tiivisteet ja mutterit yhteensä? Tiivisteet lienee varmaankin ihan samat kun e39 kohdalla, joten kl varaosilta saattais löytyä? Tarviiko pakoputkea irrottaa turbolta vai onnistuuko niin että jättää ahtimen sinne omalle paikalleen pakoputkineen päivineen? Mietin vaan että mitä kaikkea tiivisteitä sitä tarvis hommata josko viikonloppuna rykäisis "uuden" sarjan paikoilleen.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostPakosarja olis nyt tilattu, mites kun porukka on nuo mutterit uusinu samalla niin onko siihen yleensä tarvetta?
Ja mitäs maksaa marmorilla tiivisteet ja mutterit yhteensä? Tiivisteet lienee varmaankin ihan samat kun e39 kohdalla, joten kl varaosilta saattais löytyä? Tarviiko pakoputkea irrottaa turbolta vai onnistuuko niin että jättää ahtimen sinne omalle paikalleen pakoputkineen päivineen? Mietin vaan että mitä kaikkea tiivisteitä sitä tarvis hommata josko viikonloppuna rykäisis "uuden" sarjan paikoilleen.Kulkineet/projektit:
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View Postsiis hommasitko E39n pakosarjan omaasi? mistä vuosimallista sarja on?
Kävin tiivisteet tilaamassa tänään, ~9e ketales tarve 4kpl
Edit: 2002 mallisesta autosta on sarja.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Meinasin vaihtaa tuon pakosarjan mut masennus iski kun huomasin että se ilmansuodattimen "pohja" on tosiaan osa venttiilinkoppaa ja sen irroitus vaatii kaiketi suuttmien irrotuksen
Eli miten tuo nyt on viisainta sieltä irrottaa? Turbo ja putkiston alkupää pois ja sit pakosarja pois vai onko muita konsteja? Jos ei lasketa tuota venttiilikopan irrotusta mukaan...F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Jep, pakosarja vaihdettu. Vanha oli revennyt pakosarjan alta pitkittäisestä hitsaussaumasta. Halkeama ei ollut kuin 25mm pitkä ja sitten oli ilmeiseti ollut joku huokoinen saumassa kun yhdessä kohdassa oli n.5mm pyöreä reikä. Jo tuolla vuodolla ääni oli sellainen tsupsuttava ja kone reagoi hitaammin kaasun painamiseen + käry tuli sisään.
Vaihtotyö otti rauhallisesti tehtynä (sisälti saunomisen, kaljan juonnin ja öljyjen vaihdon) n.7 tuntia ja tehtiin merkkiliikken ohjeen mukaisesti. Pakoputkia en irrottanut kokonaan vaan vain sen esikatin mutta lienee kyseenalaista miten se irtoaa missäkin yksilössä kun on ns. kartio liitos.
Eli konehuoneen puolelta purettiin siihen asti että ilmansuodatin on pois => turbon imuputki kokonaan pois => paine putki irti turbolta ja käännettiin sivuun => öljyletku irti lohkosta
seuraaaksi auton alle ja 2 etummaista phjamuovia pois (sieltä muuten löyty omasta autosta sellainen led työvalo, akku oli vaan tyhjä) => alumiininen pohjapanssari pois => esikatti turbolta irti (2 14 tai 15mm kannalla olevaa mutteria) ja sitten se liitospanta irti ja esikatti kokonaan pois auton alta.=> Turbon ja lohkon välinen kannake irti(3 x 13mm kannalla olevaa mutteria) => Öljynpaluuputki (5cm kumipätkä) irti.
ja taas yläpuolelle, ilmansuodatinkotelon pohjasta 3 tulppaa pois ja peltilevy välistä pois vetämällä, sieltä 3 16 kantaista olikohan 14mm hylsy joka passas niin irti ja nyt turbo mahtuu alakautta pois. Nyt saa helposti alakauttakin ruuvattua pitkällä 10mm hylsyllä kaikki pakosarjan kiinnityspultit pois.
Ja kasaus uusilla osilla käänteisessä järjestyksessä. Kannattaa varata pari uutta kuparimutteria pakosarjaan (marmorilta ~1e/kpl) ja sitten turbon kiinnityspultit kannattaa hommata uudet, itellä niistä meni kierteet melko huonoon kuntoon (nämä maksaa 5e/kpl orkkikset, mut tilalle käy 10mm kuusiokolo kannalla olevat olkohan 30mm pitkät normaalit pultit.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Comment