Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D pakosarjaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • viktor
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1272
    • ...

    #16
    .......................
    Last edited by viktor; 18-01-2010, 02:46.
    ///M5
    "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

    Comment

    • Lallevihtinen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 690
      • Tampere

      #17
      Originally posted by viktor View Post
      Onko tuossa putkenpäät suorat vai alaskäännetyt? Se alaskäännettyhän saattais sopivasti kai pyörteillä auton alla että haju pääsis nenään asti.
      Yritin katsoa itseltä onko miten pahasti nokea pakopuolella, muttei kyllä ihmeitä näkynyt. Ykkösen läppämokkulan kohta oli kyllä iloseen karstassa, pitää repiä imusarja irti asap.
      Suorat päät 535d:ssä ja aavistuksen eri muotoset kuin 530d:ssä.
      sigpic
      BMW E93 335i & BMW M550Dx
      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

      Comment

      • joko
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1968
        • Seinäjoki

        #18
        Nuota sarjoja ei vissiin ole kukaan löytänyt erityisen halvalla esim. saksasta? Eli taitaa jäädä ero aika kapeeksi jos noita on tiivisteineen tingattuna saanu suomesta 430e?
        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
        W906 319 sprinter - 14

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by joko View Post
          Nuota sarjoja ei vissiin ole kukaan löytänyt erityisen halvalla esim. saksasta? Eli taitaa jäädä ero aika kapeeksi jos noita on tiivisteineen tingattuna saanu suomesta 430e?
          Näihin vanhempiin ilman dpf:ää kelpaa vanha valuraitainen joka on romiksella lähes ilmainen ja samalla se on ikuinen. Käytännössä kuitenkin hengittää yhtä hyvin(ssämitat samat).

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1968
            • Seinäjoki

            #20
            Originally posted by Hemi View Post
            Näihin vanhempiin ilman dpf:ää kelpaa vanha valuraitainen joka on romiksella lähes ilmainen ja samalla se on ikuinen. Käytännössä kuitenkin hengittää yhtä hyvin(ssämitat samat).
            Hemillä ilmeisesti kokemusta moisen asentamisesta vai? Pitäisköhän tehdä moinen modaus jos se tosiaan vain onnistuu, kun ei tuota dpf:ää ole onneksi... Varmaan löytyis foorumilaisiltakin ylimääräisiä pakosarjoja?
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by joko View Post
              Hemillä ilmeisesti kokemusta moisen asentamisesta vai? Pitäisköhän tehdä moinen modaus jos se tosiaan vain onnistuu, kun ei tuota dpf:ää ole onneksi... Varmaan löytyis foorumilaisiltakin ylimääräisiä pakosarjoja?
              On itse vaihdosta "toisen käden" kokemusta ja käy ihan "heittämällä" peltisen tilalle mikäli dpf:ää ei ole.
              Last edited by Hemi; 06-10-2010, 01:38.

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1968
                • Seinäjoki

                #22
                Originally posted by Hemi View Post
                On itse vaihdosta "toisen käden" kokemusta ja käy ihan "heittämällä" peltisen tilalle mikäli dpf:ää ei ole.
                Jees eli ei ota fyysisestikkään mihinkään kiinni kun kaiketi ulkomuoto on hieman eri. Löysin ainakin muutaman käytetyn sarjan, huomenna odotella jotta mitä ihmiset niistä haluaa ja sitten vaan tiivistekaupoille ja sovittelemaan paikalleen. Niin paljon ei varmaan virtausnopeuksissa ole ole eroa ja "hyvin" tuo näyttää toimivan vaikka laippa olis melkein kokonaan irtikin. Vääntökäyrä taitaa lähteä vain hieman ylempää nousemaan
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Sopii heittämällä eikä vaikuta mitenkään suoritusarvoihin.

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1968
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Eli ei muutakuin pakosarjaa metsästämään, saa tarjota jos jollain on tai vinkkiä mistä löytyy. Muutama on löytynyt mutta tuntuu että ne on kullasta vuoltu ainakin hintansa perusteella. Kuiteskin varmaan aika harvoin kauapaksi käyvä osa tuo 530d pakosarja e39 malliin.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1968
                      • Seinäjoki

                      #25
                      Pakosarja olis nyt tilattu, mites kun porukka on nuo mutterit uusinu samalla niin onko siihen yleensä tarvetta?
                      Ja mitäs maksaa marmorilla tiivisteet ja mutterit yhteensä? Tiivisteet lienee varmaankin ihan samat kun e39 kohdalla, joten kl varaosilta saattais löytyä? Tarviiko pakoputkea irrottaa turbolta vai onnistuuko niin että jättää ahtimen sinne omalle paikalleen pakoputkineen päivineen? Mietin vaan että mitä kaikkea tiivisteitä sitä tarvis hommata josko viikonloppuna rykäisis "uuden" sarjan paikoilleen.
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • poke
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 3107

                        #26
                        Originally posted by joko View Post
                        Pakosarja olis nyt tilattu, mites kun porukka on nuo mutterit uusinu samalla niin onko siihen yleensä tarvetta?
                        Ja mitäs maksaa marmorilla tiivisteet ja mutterit yhteensä? Tiivisteet lienee varmaankin ihan samat kun e39 kohdalla, joten kl varaosilta saattais löytyä? Tarviiko pakoputkea irrottaa turbolta vai onnistuuko niin että jättää ahtimen sinne omalle paikalleen pakoputkineen päivineen? Mietin vaan että mitä kaikkea tiivisteitä sitä tarvis hommata josko viikonloppuna rykäisis "uuden" sarjan paikoilleen.
                        siis hommasitko E39n pakosarjan omaasi? mistä vuosimallista sarja on?
                        Kulkineet/projektit:

                        530iA E39
                        635 CSi E24
                        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1968
                          • Seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by poke View Post
                          siis hommasitko E39n pakosarjan omaasi? mistä vuosimallista sarja on?
                          Hommasin joo, en muista mistä vuosimallista mutta kaiketi se on sama kaikissa e39 530d malleissa?
                          Kävin tiivisteet tilaamassa tänään, ~9e ketales tarve 4kpl

                          Edit: 2002 mallisesta autosta on sarja.
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1968
                            • Seinäjoki

                            #28
                            Meinasin vaihtaa tuon pakosarjan mut masennus iski kun huomasin että se ilmansuodattimen "pohja" on tosiaan osa venttiilinkoppaa ja sen irroitus vaatii kaiketi suuttmien irrotuksen

                            Eli miten tuo nyt on viisainta sieltä irrottaa? Turbo ja putkiston alkupää pois ja sit pakosarja pois vai onko muita konsteja? Jos ei lasketa tuota venttiilikopan irrotusta mukaan...
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Jep, pakosarja vaihdettu. Vanha oli revennyt pakosarjan alta pitkittäisestä hitsaussaumasta. Halkeama ei ollut kuin 25mm pitkä ja sitten oli ilmeiseti ollut joku huokoinen saumassa kun yhdessä kohdassa oli n.5mm pyöreä reikä. Jo tuolla vuodolla ääni oli sellainen tsupsuttava ja kone reagoi hitaammin kaasun painamiseen + käry tuli sisään.

                              Vaihtotyö otti rauhallisesti tehtynä (sisälti saunomisen, kaljan juonnin ja öljyjen vaihdon) n.7 tuntia ja tehtiin merkkiliikken ohjeen mukaisesti. Pakoputkia en irrottanut kokonaan vaan vain sen esikatin mutta lienee kyseenalaista miten se irtoaa missäkin yksilössä kun on ns. kartio liitos.
                              Eli konehuoneen puolelta purettiin siihen asti että ilmansuodatin on pois => turbon imuputki kokonaan pois => paine putki irti turbolta ja käännettiin sivuun => öljyletku irti lohkosta

                              seuraaaksi auton alle ja 2 etummaista phjamuovia pois (sieltä muuten löyty omasta autosta sellainen led työvalo, akku oli vaan tyhjä ) => alumiininen pohjapanssari pois => esikatti turbolta irti (2 14 tai 15mm kannalla olevaa mutteria) ja sitten se liitospanta irti ja esikatti kokonaan pois auton alta.=> Turbon ja lohkon välinen kannake irti(3 x 13mm kannalla olevaa mutteria) => Öljynpaluuputki (5cm kumipätkä) irti.

                              ja taas yläpuolelle, ilmansuodatinkotelon pohjasta 3 tulppaa pois ja peltilevy välistä pois vetämällä, sieltä 3 16 kantaista olikohan 14mm hylsy joka passas niin irti ja nyt turbo mahtuu alakautta pois. Nyt saa helposti alakauttakin ruuvattua pitkällä 10mm hylsyllä kaikki pakosarjan kiinnityspultit pois.

                              Ja kasaus uusilla osilla käänteisessä järjestyksessä. Kannattaa varata pari uutta kuparimutteria pakosarjaan (marmorilta ~1e/kpl) ja sitten turbon kiinnityspultit kannattaa hommata uudet, itellä niistä meni kierteet melko huonoon kuntoon (nämä maksaa 5e/kpl orkkikset, mut tilalle käy 10mm kuusiokolo kannalla olevat olkohan 30mm pitkät normaalit pultit.
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • Räpätti
                                Newbiemmer
                                • Feb 2009
                                • 12
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by Hemi View Post
                                On itse vaihdosta "toisen käden" kokemusta ja käy ihan "heittämällä" peltisen tilalle mikäli dpf:ää ei ole.

                                Moro!

                                Varmaan hölmö kysymys mut mikä ero pdf:ffällä varustetussa pakosarjassa?

                                Eli miksi ei siihen passaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎