Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 kummallinen automaatti-ilmastointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ranni
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 22
    • Iisalmi

    #31
    Tervehdys,

    Hieman erinlainen ongelma tähän topicciin. Onko kellään vuotanut sisäkenno? Minulla hävisi kylmäaineet viikossa ja silloinen huoltomies ei löytänyt vuotoa.

    Nyt vein Webaston asennukseen niin alkoi vuodot löytymään. vaihdelaatikon päältä rupesi väriaineet näkymään ilman UV-lamppuakin.
    Viittaisi sisäkennon vuotoon.

    Onko muilla ollut samoja ongelmia? Jos on niin oliko kenno rikki vai joku muu vika?

    Löytyykö noita kennoja jostain muualta kuin avainvaunulta?

    Jos jollain tietoa niin ottaisin sen ilomielin vastaan

    Edit: Vuoto löytyi. Ennen sisäkennoa on sellainen ventiili/liitin mistä oli näköjään lähtenyt vuotamaan. Eiköhän se nyt toimi.
    Last edited by Ranni; 16-09-2010, 14:59.
    E 61 525d -04

    Comment

    • HarriA2804
      Newbiemmer
      • Jul 2011
      • 7
      • Jyväskylä, Finland

      #32
      E61 laajennetun ilmastoinnin ongelma..

      Onko kellään käynyt niin , että laajennetussa ilmastoinnissa toinen puoli rupeaa "pukkaamaan lämmintä vaikka molemmat puolet on säädetty esim 21 C?

      mistähän mahtaa johtua? Anturi vikaa vai mitä...

      Comment

      • okkraj
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 95
        • Espoo

        #33
        Posteja kun luki, niin enää ei tunnu yhtään tyhmältä kysyä, vaikka vieläkin vähän idiootiksi itsensä tuntee .

        Miten ihmeessä etusivulaseille saa ilmaa eli reunimmaiset keskitason lävet huutamaan täysillä? Insinööri olisi kuvitellut, että kun kytkee "huurteenpoiston/etulasinlämmityksen" napista päälle, niin samalla sitä ilmaa puhallettaisiin sivuikkunoihinkin kun etulasiinkin vedetään täysillä... Ilmaa olisi mukava saada niin aukeaisi ne sivulasitkin tähän vuoden aikaan aamuisin ilman että tarvitsee rätillä pyyhkiä ("huurre" on ulkopuolella lasia).

        Ei auta vaikka manuaalisesti säätäisin keskimmäistä puhallusta isommalle, reunasuuttimissa ei tapahdu mitään, sama "lehmän henkäys" niistä käy kokoajan. "Normaalissa autossa" tämä onnistuu kun ohjaa puhalluksen ylös ja vääntää föönin täysille, mutta ilmeisesti tietokoneäly taas pieksee ihmisen... Manuaaliset "läpät" on auki eli kanavan ei pitäisi olla kiinni eli ihan näin perusmokaan ei ainakaan ole ollut tarkoitus sortua.

        Kesällä toiminut lähes kuin ihmisen mieli, säätöihin ei ole tarvinnut koskea, ainoastaan jos tullut kuumaan autoon niin "pakastusta" pitänyt pitää hetken päällä (miksei kone tätä älyä ohjata kun kabiinissa 40C ja pyyntinä ~20 astetta vähemmän)?

        Autona E61 LCI (6/2007) laajalla ilmastoinnilla. Yksi vikakoodi löytyy (9c54) AUC sensor, mutta tämähän ainoastaan estää automaattisen sisäilmankierrätyksen jos on saasteita ilmassa?
        E61 530dA LCI 6/2007

        Comment

        • Raidahl
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 90
          • Helsinki

          #34
          Jatketaanpa tähän samaan, eli ongelmana on tuo ulkolämpötilan mittarin anturi, mulla näytti eilen ulkolämpötila sellaset +35,5C, vaikka ulkona oikeasti oli sen -15, no kabiinissa, pitää lämpääristä laittaa sinne maksimiin että pysyisi lämpö. Mielestäni nämä on jotenkin yhteydessä toisiinsa, tämä ilmastointi + ulkolämpötilan mittaus, koska joskus syksyllä kun lämpötila näytti suht oikeeta hetken alkoi ilmastointi puhaltaa lämmintä ihan simona, kun oli asetettu lämmöt tuonne lähes maksimiin. Kummallas puolella se anturi ihan tarkalleen ottaen oli, muistaakseni jostain olin lukevinani että se olisi jossain etulokarin luona? Nyt en vaan haulla löytänyt, auto oli siis E61 -06 530DA
          Ex...-06 E61 530DA, hopeanharmaa kuten omistajansakin, aktiiviohjaus + adaptiiviset ajovalot + Sport alusta.

          Nykyinen -13 F11 530 DA XDrive Luxury

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7524
            • Jyväshyvä

            #35
            Anturi on keulassa oikealla laidalla (jos ei ole M-sportti).

            Sulla lienee piuhat poikki tai kosketushäiriötä kun näyttää mitä sattuu...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Raidahl
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 90
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Anturi on keulassa oikealla laidalla (jos ei ole M-sportti).

              Sulla lienee piuhat poikki tai kosketushäiriötä kun näyttää mitä sattuu...
              No täytyy tutkia josko löytys ja renklaamalla sais kuntoon.
              Ex...-06 E61 530DA, hopeanharmaa kuten omistajansakin, aktiiviohjaus + adaptiiviset ajovalot + Sport alusta.

              Nykyinen -13 F11 530 DA XDrive Luxury

              Comment

              • Maazai
                Newbiemmer
                • Oct 2008
                • 9
                • pori

                #37
                Kertokaas nyt joku miten tuon valikon saa auki. Mulla kun menee climate osioon ei ole kuin se valinta sin/val/pun. Eli miten tuohon puhallusvalikkoon pääsee käsiksi.

                Comment

                • mr81
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 300
                  • PK-seutu

                  #38
                  Olet siellä automatic programs kohdassa, siirry air distribution kohtaan.

                  E65 730d '08 Monaco blue
                  Ex: E60 523iA '08

                  Comment

                  • Art_Zi
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2009
                    • 170
                    • Kemi

                    #39
                    Originally posted by HarriA2804 View Post
                    Onko kellään käynyt niin , että laajennetussa ilmastoinnissa toinen puoli rupeaa "pukkaamaan lämmintä vaikka molemmat puolet on säädetty esim 21 C?

                    mistähän mahtaa johtua? Anturi vikaa vai mitä...
                    Omassa näköjään tätä samaa....vänkärin puolelle pukkaa suht viileää ja kuskin puolelle haaleaa vaikka laittais 18 asteeseen säädöt..ja ilmastointi päällä...onko ilmastointihuollon aika vai joku muu osa rikki??
                    E61 525dA preLCI -2007
                    VW Typ2 -1967
                    Ex. E46 328ia touring

                    Comment

                    • Art_Zi
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2009
                      • 170
                      • Kemi

                      #40
                      Vikakoodi herjaa kiertovesipumppua...vaikuttaako tuo kiertovesipumppu ilmastointiinki jollain tapaa?
                      E61 525dA preLCI -2007
                      VW Typ2 -1967
                      Ex. E46 328ia touring

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎