Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d increased emissions

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #31
    Juu eihän tuota dieselin lämmitintä välttämättä tarvitse, kunhan huolehtii vaan oikeasta laadusta aina tankissa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      #32
      Originally posted by Markkanenn View Post
      Sanoisin että ei mikään välttämättömyys tuo polttoainesuodattimen lämmitin. Esim. Nesteen perus talvidieselin alin käyttölämpötila -34C ja pro dieselin -37C. Nopeesti vilkastuna smiidmanilla uus filtteri ja lämmitin noin. 280€. Omassa 530d:ssä myös rikki tuo lämmitin, siltihän tuo on aina käyntiin lähtenyt.
      Niin, mun tupa ainakin lämpenee sähköllä ja auto käy bensiinillä. Mää sanoisin näin
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • m.luukkonen
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 336
        • Oulu

        #33
        Itsellänikin pamahti tiistaina töistä lähtiessä "increased emissions" tauluun ja moottorin vikavalo palamaan. Noh, ajelin ja testailin, vetää ihan normaalisti ja lämmöt nousee 88-92 paikkeille eli siltä osin ok.

        Eilen luin työkaverin yleismallin vikakoodinlukijalla vikakoodit moottorinohjaukselta ja sain seuraavat:
        - Thermal oil-level sensor signal
        - Oxygen sensor
        - Charge-air tube monitoring (?????)
        - Exhaust-gas recirculation
        - Air-mass flow sensor
        Lisäksi oli 2 tai 3 hehkua pimeänä.

        Nollattiin vikakoodit ja häiriö poistui. Ajelin kaverille, kauppaan ja kämpille ja kaikki ok tähän mennessä.

        Aamulla kun lähdin töihin niin taas pamahti sama herja ruutuun. Voiko hehkuilla olla osansa asiassa? INPAa en pystynyt käyttämään ku piuha kaverilla lainassa. Täytyy ainakin tsekata nuo alipaineletkut ja anturien johdot vklp aikana.

        Ajattelin myös puhdistaa EGR-venttiilin, kärsiikö tuohon käyttää esim. CRC:tä vai ihan kuivana rapsutella paskat pois (paskaa siellä venttiilissä todennäköisesti on ja paljon)?
        Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
        E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
        E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
        Ex:
        E39 525tds Sedan -99
        E36 318iS Coupe -93
        E60 530DA -04

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #34
          Upotat löpöön sen vuorokaudeksi niin on vähän helpompi putsii
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • m.luukkonen
            BTCF Member
            • Feb 2011
            • 336
            • Oulu

            #35
            Originally posted by Dunky View Post
            Upotat löpöön sen vuorokaudeksi niin on vähän helpompi putsii
            Täytyypä kokeilla!
            Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
            E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
            E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
            Ex:
            E39 525tds Sedan -99
            E36 318iS Coupe -93
            E60 530DA -04

            Comment

            • m.luukkonen
              BTCF Member
              • Feb 2011
              • 336
              • Oulu

              #36
              Originally posted by m.luukkonen View Post
              Itsellänikin pamahti tiistaina töistä lähtiessä "increased emissions" tauluun ja moottorin vikavalo palamaan. Noh, ajelin ja testailin, vetää ihan normaalisti ja lämmöt nousee 88-92 paikkeille eli siltä osin ok.

              Eilen luin työkaverin yleismallin vikakoodinlukijalla vikakoodit moottorinohjaukselta ja sain seuraavat:
              - Thermal oil-level sensor signal
              - Oxygen sensor
              - Charge-air tube monitoring (?????)
              - Exhaust-gas recirculation
              - Air-mass flow sensor
              Lisäksi oli 2 tai 3 hehkua pimeänä.

              Nollattiin vikakoodit ja häiriö poistui. Ajelin kaverille, kauppaan ja kämpille ja kaikki ok tähän mennessä.

              Aamulla kun lähdin töihin niin taas pamahti sama herja ruutuun. Voiko hehkuilla olla osansa asiassa? INPAa en pystynyt käyttämään ku piuha kaverilla lainassa. Täytyy ainakin tsekata nuo alipaineletkut ja anturien johdot vklp aikana.

              Ajattelin myös puhdistaa EGR-venttiilin, kärsiikö tuohon käyttää esim. CRC:tä vai ihan kuivana rapsutella paskat pois (paskaa siellä venttiilissä todennäköisesti on ja paljon)?
              Nonni. Tsekkasin EGR:n ja ilmamäärämittarin pistokkeet ja oli ok. Sekä pieni alipaineletku mikä meni EGR:lle oli ehjä. En vielä kerennyt putsata EGR:ää.

              Elikkäs INPAlla sain luettua koodit mutta nehän on tottakai saksaksi. Antoi käytännössä noita samoja vikakoodeja kuin yllä.

              - 3FF1 Luftmassenmesser. P3264 Luftmassen- oder luftmengendurchsatz (tämä tullut kylmällä koneella kahteen kertaan (?), jäähdytysnesteen LT ollut 31,5 astetta ja kilsat 328 096 ja 328 336)
              - 4298 Lambdasonde (lämpimällä koneella, LT 84,26 astetta ja kilsat 328 112)
              - 3F25 Ladeluftschlauch - Ueberwachung (lämpimällä koneella, LT 92,29 astetta ja kilsat 328 352)

              Onhan tuossa muutakin diagnostiikkaa (nopeutta, painetta jne) perässä mutta mikä sitten on oleellista tässä asiassa? :think
              Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
              E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
              E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
              Ex:
              E39 525tds Sedan -99
              E36 318iS Coupe -93
              E60 530DA -04

              Comment

              • rotaN
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2015
                • 211
                • -

                #37
                itellä tuli aina satunnaisesti tuo herja. mitään oireita ei tuntunut olevan mutta vaihdoin mutulla imm ja sillä se korjautui.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎