Juu eihän tuota dieselin lämmitintä välttämättä tarvitse, kunhan huolehtii vaan oikeasta laadusta aina tankissa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530d increased emissions
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by Markkanenn View PostSanoisin että ei mikään välttämättömyys tuo polttoainesuodattimen lämmitin. Esim. Nesteen perus talvidieselin alin käyttölämpötila -34C ja pro dieselin -37C. Nopeesti vilkastuna smiidmanilla uus filtteri ja lämmitin noin. 280€. Omassa 530d:ssä myös rikki tuo lämmitin, siltihän tuo on aina käyntiin lähtenyt.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Itsellänikin pamahti tiistaina töistä lähtiessä "increased emissions" tauluun ja moottorin vikavalo palamaan. Noh, ajelin ja testailin, vetää ihan normaalisti ja lämmöt nousee 88-92 paikkeille eli siltä osin ok.
Eilen luin työkaverin yleismallin vikakoodinlukijalla vikakoodit moottorinohjaukselta ja sain seuraavat:
- Thermal oil-level sensor signal
- Oxygen sensor
- Charge-air tube monitoring (?????)
- Exhaust-gas recirculation
- Air-mass flow sensor
Lisäksi oli 2 tai 3 hehkua pimeänä.
Nollattiin vikakoodit ja häiriö poistui. Ajelin kaverille, kauppaan ja kämpille ja kaikki ok tähän mennessä.
Aamulla kun lähdin töihin niin taas pamahti sama herja ruutuun. Voiko hehkuilla olla osansa asiassa? INPAa en pystynyt käyttämään ku piuha kaverilla lainassa. Täytyy ainakin tsekata nuo alipaineletkut ja anturien johdot vklp aikana.
Ajattelin myös puhdistaa EGR-venttiilin, kärsiikö tuohon käyttää esim. CRC:tä vai ihan kuivana rapsutella paskat pois (paskaa siellä venttiilissä todennäköisesti on ja paljon)?Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
Ex:
E39 525tds Sedan -99
E36 318iS Coupe -93
E60 530DA -04
Comment
-
-
Originally posted by m.luukkonen View PostItsellänikin pamahti tiistaina töistä lähtiessä "increased emissions" tauluun ja moottorin vikavalo palamaan. Noh, ajelin ja testailin, vetää ihan normaalisti ja lämmöt nousee 88-92 paikkeille eli siltä osin ok.
Eilen luin työkaverin yleismallin vikakoodinlukijalla vikakoodit moottorinohjaukselta ja sain seuraavat:
- Thermal oil-level sensor signal
- Oxygen sensor
- Charge-air tube monitoring (?????)
- Exhaust-gas recirculation
- Air-mass flow sensor
Lisäksi oli 2 tai 3 hehkua pimeänä.
Nollattiin vikakoodit ja häiriö poistui. Ajelin kaverille, kauppaan ja kämpille ja kaikki ok tähän mennessä.
Aamulla kun lähdin töihin niin taas pamahti sama herja ruutuun. Voiko hehkuilla olla osansa asiassa? INPAa en pystynyt käyttämään ku piuha kaverilla lainassa. Täytyy ainakin tsekata nuo alipaineletkut ja anturien johdot vklp aikana.
Ajattelin myös puhdistaa EGR-venttiilin, kärsiikö tuohon käyttää esim. CRC:tä vai ihan kuivana rapsutella paskat pois (paskaa siellä venttiilissä todennäköisesti on ja paljon)?
Elikkäs INPAlla sain luettua koodit mutta nehän on tottakai saksaksi. Antoi käytännössä noita samoja vikakoodeja kuin yllä.
- 3FF1 Luftmassenmesser. P3264 Luftmassen- oder luftmengendurchsatz (tämä tullut kylmällä koneella kahteen kertaan (?), jäähdytysnesteen LT ollut 31,5 astetta ja kilsat 328 096 ja 328 336)
- 4298 Lambdasonde (lämpimällä koneella, LT 84,26 astetta ja kilsat 328 112)
- 3F25 Ladeluftschlauch - Ueberwachung (lämpimällä koneella, LT 92,29 astetta ja kilsat 328 352)
Onhan tuossa muutakin diagnostiikkaa (nopeutta, painetta jne) perässä mutta mikä sitten on oleellista tässä asiassa? :thinkVolvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
Ex:
E39 525tds Sedan -99
E36 318iS Coupe -93
E60 530DA -04
Comment
-
Comment