Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d increased emissions

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zao
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 40

    E61 530d increased emissions

    Moi. Tuollainen pamahti näyttöön tänään, onko hajua mistä voisi alkaa katselemaan ongelmaa?? Auto E61 530d -04
    Last edited by Leka; 21-11-2009, 21:22.
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Ilmamassamittari? Käy lukasemassa vikakoodit.

    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Zao
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 40

      #3
      No niin, päivitystä asiaan. DPF oli tullut tiensä päähän ja se meni "vaihtoon" saatiin koodit ja häiriövalo nollattua, hyvin meni puolitoista viikkoa ja taas sama keltainen "sukellusvene" tuli näyttöön, no nollattiin i-drivesta vaihtoajankohta pois (kiitos erään oululaisen) viikko sitten ja taas meni hyvin, nyt se perskeleen valo syttyi taas, vaikka kaikki arvot olivat kohdallaan, kun viikko sitten auto oli narun päässä. Nyt menee käämit

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by Zao View Post
        No niin, päivitystä asiaan. DPF oli tullut tiensä päähän ja se meni "vaihtoon" saatiin koodit ja häiriövalo nollattua, hyvin meni puolitoista viikkoa ja taas sama keltainen "sukellusvene" tuli näyttöön, no nollattiin i-drivesta vaihtoajankohta pois (kiitos erään oululaisen) viikko sitten ja taas meni hyvin, nyt se perskeleen valo syttyi taas, vaikka kaikki arvot olivat kohdallaan, kun viikko sitten auto oli narun päässä. Nyt menee käämit
        Siis DPF uusittiiin turhaan vai ymmärsinkö oikein?
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Zao
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 40

          #5
          Ei sitä turhaan uusittu, auton meno alkoi kakistella ja dpf pestiin, sen jälkeen meno maistui, mutta taas herjaa jotain, mutta mitä?? sama teksti tulee taas näytölle, dpf:n pesu onnistui, arvot katsottu koneelta ja ihan hyvältä näyttää, jotain on edelleen pielessä, viikko sitten kaikki oli ok, ei koodeja jne.

          Comment

          • takahiki
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 203
            • home

            #6
            millä menetelmällä tuo dpf pesu tehtiin?

            Comment

            • Zao
              Bimmer Rookie
              • May 2008
              • 40

              #7
              No niin, pientä päivitystä, reilu viikko sitten käytiin pajalla ja huohotusventtiili vaihdettiin ja taas mennään. Ei sen suurempaa häiriötä. Dpf pestynä ajettu reilut pari tuhatta kilsaa ja toimii hyvin. Pesusta en tiedä miten tehtiin, Dunky tietää paremmin.

              Comment

              • takahiki
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 203
                • home

                #8
                Originally posted by Zao View Post
                Pesusta en tiedä miten tehtiin, Dunky tietää paremmin.
                Suap nähä kertooko...

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by takahiki View Post
                  Suap nähä kertooko...
                  OT

                  /OT

                  Liuotinta ja kuumaa vettä paineella.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • zakspeed
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 1996
                    • Tampere/kainuu

                    #10
                    Kuumalla vedellä?
                    -M5- '00
                    -i3 94 rex '19
                    -Ascona B 4.0 '80
                    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by zakspeed View Post
                      Kuumalla vedellä?
                      Näin ne pojat tarinoi, ei omia kokemuksia. Tuhkajäänteethän sieltä DPF:n sokkeloista on saatava pois. Tulistettu höyry paineella voisi myös toimia.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • takahiki
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 203
                        • home

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        OT

                        /OT

                        Liuotinta ja kuumaa vettä paineella.




                        Oli vaan niin pakko..

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6325
                          • P-Pohjanmaa

                          #13
                          Mä en saanut kyllä paineella puhdistettua vaikka on kohtuu tehokas clenin kuumavesipesuri.
                          Ehkä oikeanlainen liuotin oisi jeesannut mutta..
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            #14
                            No vittu kun on taas vitsikästä porukkaa...
                            Paukutellaan henkseleitä nyt vaikka ei kuulu tapoihin

                            Pesutapa jolla minä näitä olen putsannut on seuraavanlainen:
                            Pulssittava pesuri johon laitetaan DPF kii kuumana, kone sylkee pulsseilla nokea irroittavan litkun filsun läpi rikkomatta sitä. Aineen koostumusta en tiedä eikä kiinnosta (kohta joku olisi kuitenkin kautta rantain kysellyt et mikäköhän salaisuus tuokin on Meillä on kyllä siitä KTT (käyttö turva tiedoite) olemassa mutta siinä on useita litkuja oikeassa suhteessa)). Todella paskainen käytetty "lämmin liemi" otetaan talteen ja puhdistetaan uudelleen käyttö varten. Irronnut shaisse lähetetään ongelmajätteenä Ruotsiin käsiteltäväksi... Maksaa muuten tämä kyseinen laite sellaiset 40T€ ja on tarkoitettu juuri erilaisten filsujen pesuun ja näistä irtoavien paskojen oikeaoppiseen kierrättämiseen!!! Luontaisetuna sitä saan käyttää omiin tarkoituksiini
                            Pitäiskö mun ehtiä lukemaan kaikki topicit täältä??? Voi kysyä suoraan, vastaan jos katson aiheeliseksi vastata...
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • VilleW
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 469
                              • Turku

                              #15
                              Mullakin tärähti tuollainen increased emissions -herja tauluun eilen, kun ajelin lyhyitä pätkiä kovassa pakkasessa. Ajattelin tietysti että jaahas pääsee piuhan päähän. Tänään kuitenkin ajelin muutaman kilometrin semmosta satasen vauhtia ja kone varmaan lämpesi tarpeeksi, niin seuraavan käynnistyksen jälkeen oli moottorinkuva mittaristosta kadonnut ja homma taas ilmeisesti kunnossa...

                              Eli pakkanen tekee myös näitä kepposia näköjään
                              Ex Bemut:
                              i3 REx -14
                              F15 xDrive40e -16
                              E71 X6 3.0 Sport -11
                              F10 525d x-Drive M-Sport -12
                              E70 X5 3.0sd -08
                              F36 418d Gran Coupe
                              F30 316d -12
                              E93 320i -08
                              E70 X5 3.0d Sport -07
                              E53 X5 3.0d Sport -04
                              E61 530dA M-Sport individual -06
                              E39 530dA touring -02 M-Sport 2
                              E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
                              E46 330i touring -01
                              E36 328i Coupe -97
                              E30 325i cabriolet -87
                              E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
                              E21 318i -81

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎