Eli E61 LCI kyseessä, ei ole takuut enää voimassa, ikää 2.5 vuotta...
Muutamana viimeisenä päivänä on ollut seuraavaa ongelmaa:
Autoon mennässä herjaa että "increase battery charge" tsjp.
Ts. akun lautaus alhainen.
Ovia avatessa vain kuskin ovi aukeaa ja mm. kello ja ajotietokone on nollautunut. Tämä johtuu siis siitä että auto rupeaa säästelemään sähköjä...
Autolla on ajettu kohtuu pitkää matkaa joten ei ole siitä kiinni etteikö hetisi ladata akkua. Ei ole webastoa...
Jännite auton käydessä pyörii 14.3-14.9 välissä eli taitaa latauspuoli olla kunnossa.
Joten joko akku on loppu tai sitten auto syö virtaa parkissa ollessaan.
Ja itse takaluukku -ongelmaan:
Jos akku on vajaa (ts. herjaa varauksesta tai on vasta herjannut)
niin käynnistyksen yhteydessä satunnaisesti takaluukun lasi aukeaa.
Saattaa aueta 100 km ajonkin jälkeen...
En tiedä onko tuo syy vai seuraus.
Luukku ei aukea siitä näppäimestä vaikka ovet eivät ole lukossa,
joten voi olla että kytkimessä / johdoissa / jossain releessä on jotain häikkää ja se itsessään aiheuttaa kyseisen ongelman. Osaako joku antaa vinkkejä mistä kannattaisi lähteä tutkinnassa liikkeelle?
Eikö sen lasin pitäisi aueta jos ovet eivät ole lukossa?
Saako sitä lasia auki tuolla takakontin aukaisunäppäimellä ollenkaan?
(kakella tai kuskin oviaukossa olevalla)?
Paljonko akun jännite pitää olla "lepotilassa" jos varaus on kunnossa?
Entä virrankulutus lepotilassa?
Voiko joku lukea vikakoodeja Jyvässeudulla ko. autosta,
Laakkoselle meno on se viimeinen vaihtoehto...
Muutamana viimeisenä päivänä on ollut seuraavaa ongelmaa:
Autoon mennässä herjaa että "increase battery charge" tsjp.
Ts. akun lautaus alhainen.
Ovia avatessa vain kuskin ovi aukeaa ja mm. kello ja ajotietokone on nollautunut. Tämä johtuu siis siitä että auto rupeaa säästelemään sähköjä...
Autolla on ajettu kohtuu pitkää matkaa joten ei ole siitä kiinni etteikö hetisi ladata akkua. Ei ole webastoa...
Jännite auton käydessä pyörii 14.3-14.9 välissä eli taitaa latauspuoli olla kunnossa.
Joten joko akku on loppu tai sitten auto syö virtaa parkissa ollessaan.
Ja itse takaluukku -ongelmaan:
Jos akku on vajaa (ts. herjaa varauksesta tai on vasta herjannut)
niin käynnistyksen yhteydessä satunnaisesti takaluukun lasi aukeaa.
Saattaa aueta 100 km ajonkin jälkeen...
En tiedä onko tuo syy vai seuraus.
Luukku ei aukea siitä näppäimestä vaikka ovet eivät ole lukossa,
joten voi olla että kytkimessä / johdoissa / jossain releessä on jotain häikkää ja se itsessään aiheuttaa kyseisen ongelman. Osaako joku antaa vinkkejä mistä kannattaisi lähteä tutkinnassa liikkeelle?
Eikö sen lasin pitäisi aueta jos ovet eivät ole lukossa?
Saako sitä lasia auki tuolla takakontin aukaisunäppäimellä ollenkaan?
(kakella tai kuskin oviaukossa olevalla)?
Paljonko akun jännite pitää olla "lepotilassa" jos varaus on kunnossa?
Entä virrankulutus lepotilassa?
Voiko joku lukea vikakoodeja Jyvässeudulla ko. autosta,
Laakkoselle meno on se viimeinen vaihtoehto...
Comment