Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 automaattilaatikon 'nollaaminen'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Consultant
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 1
    • Varkaus

    #16
    E60 530xda LCI -2007

    Erittäin toimiva ohje ainakin allekirjoittaneelle tuo laatikon nollaus:
    - laatikko toimii huomattavasti fiksummin ja käyttää koneen vääntöä
    - ikävä "nykimisilmiö" kaasun löysäyksen jälkeisellä kaasun painalluksella pienissä nopeuksissa hävisi (pari vuotta siedetty, kuulemma ominaisuus)

    Top 2 ohjeissa. Top 1 on, että kannattaa varmistaa, että mahdollisesti vaihdettu erityyppinen akku on koodattu oikein...Kaikki merkkiliikkeetkään eivät tätä näköjään ole sisäistäneet.

    Comment

    • nappe74
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 2846
      • South Carelia

      #17
      Toimiiko tämä nollaus myös E9x - malleissa??

      Onko tuossa nollauksen aloituksessa väliä... eli pitääkö kaasun olla pohjassa ENNEN kuin paina starttinapista täydet virrat päälle?? vai laitetaanko virrat ensin ja sitten vasta kaasupoljin pohjaan 30 sek.
      G30 530e xDrive A M-Sport -20

      ex-Bimmerit:
      F10 525dA xDrive M-Sport -13
      E21 316 -80
      E91 330xdA M-Sport -06
      E53 X5 3.0iA Sport -04
      E91 335xiA M-Sport -08
      E60 530iA M-Sport -06
      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
      E91 320d -06
      E39 530iAT M-Sport -01
      E36 328iA -96
      E39 528iA -96
      E36 325i -92

      Comment

      • JP-76
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 1060
        • Kanta-Häme

        #18
        Originally posted by nappe74 View Post
        Toimiiko tämä nollaus myös E9x - malleissa??

        Onko tuossa nollauksen aloituksessa väliä... eli pitääkö kaasun olla pohjassa ENNEN kuin paina starttinapista täydet virrat päälle?? vai laitetaanko virrat ensin ja sitten vasta kaasupoljin pohjaan 30 sek.
        Toimii. Eikä pelkästään bemareissa, vaan usealla merkillä enemmän tai vähemmän sama proseduuri toimii automaattivaihteisissa.

        Oli koeajossa joku aika sitten mb c63 amg ja tuossa laatikko toimi aika ihmeellisesti, kokeilin "bemarin ohjeen" mukaan nollata arvoja ja laatikon käytös muuttui radikaalisti.
        Last edited by JP-76; 19-06-2016, 10:12.
        Kalusto:
        BMW 550i xDrive -14
        BMW S1000R -17
        Toyota Proace -15

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by nappe74 View Post
          Toimiiko tämä nollaus myös E9x - malleissa??

          Onko tuossa nollauksen aloituksessa väliä... eli pitääkö kaasun olla pohjassa ENNEN kuin paina starttinapista täydet virrat päälle?? vai laitetaanko virrat ensin ja sitten vasta kaasupoljin pohjaan 30 sek.
          Kaasupoljin pohjaan ennen virtojen kytkemistä ja taisi olla vielä niin, että virrat pois ennen kuin vapauttaa poljinta. Jos tekee toisin päin niin sähköisellä vesipumpulla varustetuissa malleissa lähtee jäähdytysjärjestelmän ilmaus käyntiin.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • JP-76
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 1060
            • Kanta-Häme

            #20
            Originally posted by markok View Post
            Kaasupoljin pohjaan ennen virtojen kytkemistä ja taisi olla vielä niin, että virrat pois ennen kuin vapauttaa poljinta. Jos tekee toisin päin niin sähköisellä vesipumpulla varustetuissa malleissa lähtee jäähdytysjärjestelmän ilmaus käyntiin.
            Joku on vielä väittänyt että vaimea surina kuuluis vaihteiston paikkeilta kun aktivoituu, mutta ite en oo kyllä kuullut mitään. Ilmeisesti pitäis pestä välillä vaikut korvista...

            P.s. Tuohan on sitten täysin eri asia kuin adaptaatioarvojen nollaus laatikosta joka vaikuttaa esim. venttilien ohjaukseen. Tämä kaasupoljinkikka nollaa ainoastaan kuljettajan ajokäyttäytymisen mukaan tehdyt hienosäädöt vaihtojen suhteen yms.

            Eli adaptoituu kyllä itsekseenkin pikkuhiljaa jos esim. naisväki ajaa pintakaasulla ja miesväki tämän jälkeen "DLYSI" tyylillä
            Kalusto:
            BMW 550i xDrive -14
            BMW S1000R -17
            Toyota Proace -15

            Comment

            • BemariAndy
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 230
              • Pohjois-Pohjanmaa

              #21
              Paras "nollaus" ohjelman kautta

              Itse olen kans kokeillut tuota kaasupolkimella laatikon nollausta, mutta aina se nykäisy S-asennossa 2. ja 3. vaihteella tulee väkisin esiin. Paras tulos omasta mielestäni saavutetaan, jos laittaa sen adaptaation resetin jollain auton hallintaohjelmalla. Pari kertaa näin tehty ja nyt en kaasupolkimeen aio tuossa resetoinnissa enää koskea
              * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
              * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
              Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

              Comment

              • Art_Zi
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 170
                • Kemi

                #22
                Eiköss tuo siis mene näin?



                Ja nappistartilla vaan virrat päälle, poljin pohjaan, poljin ylös, virrat pois?
                E61 525dA preLCI -2007
                VW Typ2 -1967
                Ex. E46 328ia touring

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎