Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 automaattilaatikon 'nollaaminen'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uppopallo
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 14
    • Helsinki

    e60 automaattilaatikon 'nollaaminen'

    Oletteko muut kokeilleet laatikon 'nollaamista'... tarkoittaakohan tämä tehdasasetusten palatuttamista. Virrat päälle mutta ei käynnistystä, jarrupoljin pohjaan n. puoleksi minuutiksi ja homma on siinä. Ainakin omassa 535d -05:ssa veto muuttuu heti huomattavasti paremmaksi, auto kiihtyy paremmin eli kaasuun vastaavuus ilmeisesti paranee. Osaako kukaan sanoa mistä tämä johtuu, muutaman viikon ajon jälkeen auto on taas selvästi nuhaisemman oloinen mutta joka kerta tämä laatiko nollaus näyttää palauttavan tilanteen paremmaksi. Kokeilkaahan jos ette ole vielä kokeilleet ja kommentoikaa miten teillä, tämä sama homma toimii ilmeisesti kaikilla E61 ja E61 eri versioilla ja ehkä muillakin korimalleilla.
  • VESiX
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 407
    • Kehä 1

    #2
    Juu, muutaman kerran olen tehnyt tempun. Jotkut eivät usko ollenkaan että tämä "kotikonsti" resetointi toimisi ollenkaan, mutta olen kyllä huomannut selvän vaikutuksen.

    Vaihteisto omaksuu ajotyylin eli kun ajelee rauhallisesti niin se rupeaa vaihtamaan pehmeämmin/hitaammin. Ehkäpä tässä selitys "nuhaisuudelle"

    Comment

    • JSLA
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 64
      • Oulu

      #3
      Originally posted by VESiX View Post
      Juu, muutaman kerran olen tehnyt tempun. Jotkut eivät usko ollenkaan että tämä "kotikonsti" resetointi toimisi ollenkaan, mutta olen kyllä huomannut selvän vaikutuksen.

      Vaihteisto omaksuu ajotyylin eli kun ajelee rauhallisesti niin se rupeaa vaihtamaan pehmeämmin/hitaammin. Ehkäpä tässä selitys "nuhaisuudelle"
      Pitääkö siis painaa jarrupoljin vai kaasipoljin pohjaan? Jossain täällä keskusteluissa on puhuttu kaasupolkimen pohjaan painamisesta puoleksi minuutiksi...

      Kommentteja?
      F11 530 x-Drive -11
      Ex. E61 530 xd -06

      Comment

      • Metalgod
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 201
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by JSLA View Post
        Pitääkö siis painaa jarrupoljin vai kaasipoljin pohjaan? Jossain täällä keskusteluissa on puhuttu kaasupolkimen pohjaan painamisesta puoleksi minuutiksi...

        Kommentteja?

        Virrat päälle, kaasu pohjaan 30 sekunniksi....
        -530dA 600 Nm
        - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

        Comment

        • Esal
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1344
          • Lempäälä

          #5
          Originally posted by JSLA View Post
          Pitääkö siis painaa jarrupoljin vai kaasipoljin pohjaan? Jossain täällä keskusteluissa on puhuttu kaasupolkimen pohjaan painamisesta puoleksi minuutiksi...

          Kommentteja?
          Kahdella ensimmäisellä auttaa jarrupoljin selvästi, viimeisellä kaasu. Onneksi automaatissa ei ole kytkinpoljinta
          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

          Comment

          • JSLA
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 64
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Esal View Post
            Kahdella ensimmäisellä auttaa jarrupoljin selvästi, viimeisellä kaasu. Onneksi automaatissa ei ole kytkinpoljinta
            Jep, tämä variaatio tuon auttamisen kanssa valitettavasti syö koko homman uskottavuutta
            F11 530 x-Drive -11
            Ex. E61 530 xd -06

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2177
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Esal View Post
              Kahdella ensimmäisellä auttaa jarrupoljin selvästi, viimeisellä kaasu. Onneksi automaatissa ei ole kytkinpoljinta
              Mutta tullaanhan automaatissa siihen ongelmaan, että tarkoitetaanko kaasun pohjaan painamisella "täyttä kaasua" (kickdown tuntumaan) vai kaasupolkimen pohjaan painamista eli kickdownia...
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • JSLA
                Bimmer Rookie
                • Dec 2009
                • 64
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Veeksi View Post
                Mutta tullaanhan automaatissa siihen ongelmaan, että tarkoitetaanko kaasun pohjaan painamisella "täyttä kaasua" (kickdown tuntumaan) vai kaasupolkimen pohjaan painamista eli kickdownia...
                Niin ja vielä se, että pitääkö tuon puolen minuutin jälkeen sammuttaa virrat vai käynnistää auto:think
                F11 530 x-Drive -11
                Ex. E61 530 xd -06

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #9
                  Kaasupoljin kokonaan pohjaan. Jarrua pohjassa pitämällä pysyy auto mukavasti paikallaan kyllä. Muistaakseni virrat piti käyttää pois tuon painalluksen jälkeen.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • VESiX
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 407
                    • Kehä 1

                    #10
                    Originally posted by VESiX View Post
                    Juu, muutaman kerran olen tehnyt tempun. Jotkut eivät usko ollenkaan että tämä "kotikonsti" resetointi toimisi ollenkaan, mutta olen kyllä huomannut selvän vaikutuksen.

                    Vaihteisto omaksuu ajotyylin eli kun ajelee rauhallisesti niin se rupeaa vaihtamaan pehmeämmin/hitaammin. Ehkäpä tässä selitys "nuhaisuudelle"
                    Vanha oma vastaus osui sattumalta silmiin. Eipä tullut vastatessa huomattua että kysymys oli jarrupolkimesta. Kyllä nollaus tehdään kaasupolkimella. Taas tuli resetointi tehtyä pitkästä aikaa ja eron huomasi.

                    Comment

                    • XV70D
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2013
                      • 195
                      • Oulu

                      #11
                      Toimiiko tuo kaasupoljin nollaus myös LCI:ssä, siinä kun ei voi laittaa "virtoja päälle" avaimesta?
                      EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                      Comment

                      • jusv
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2010
                        • 145
                        • Turenki

                        #12
                        Kyllä itse ainakin huomasin selvän eron...laatikko oli hyvin agressiivinen ja vaihtoi hanakasti pienemmälle tuossa meidän mäessäkin vaikka en olisi halunnut.

                        Nollauksen jälkeen pelaa kun unelma ja niin kun minä haluan. En ole mikään agressiivisin kuski ja tykkään, että laatikko vaihtaa ajoissa että saan ajella pintakaasulla


                        Jussi

                        Comment

                        • Jarppa63
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 759
                          • Kerava

                          #13
                          Originally posted by XV70D View Post
                          Toimiiko tuo kaasupoljin nollaus myös LCI:ssä, siinä kun ei voi laittaa "virtoja päälle" avaimesta?
                          Virrat menee päälle nappia painamalla. (ja toki avain on paikallaan) Äla paina jarrua samaan aikaan, lähtee käyntiin
                          Jarppa
                          BMW i4M50 individual -23
                          exiä: BMW 545e -21
                          BMW F33 435xd -15
                          M550xd-12
                          e93 330da -08
                          Dodge Stealth RT/TT -91
                          Ford Thunderbird SC -91
                          Olds Supreme avo -71
                          Chevy Chevelle 2d HT -72

                          Comment

                          • dädi
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 348
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Tätäkään kikkaa ei uskonu ennen kun itse kokeili.Auto pääasiassa emännän ajossa joten laatikko tottunut aivan toisenlaiseen menoon.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Konu
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 140
                              • HELSINKI

                              #15
                              Kokeilin tätä myös, eli avain koloon, kaasu yli kick down pykälän, ja napista virrat päälle. Pidin ainakin 30 s, jonka jälkeen avain pois.
                              Selkee ero liikkeelle lähdöissä. Vaihtaa huomattavasti pehmeämmin, kun aikaisemmin kakkoselle vaihto oli yleensä aika rykäisy.
                              Älä oo tommonen

                              e61 525iA
                              e36 320iA
                              e39 540iA
                              e34 518i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎