Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 kaarreajovalot lakkasi rokkaamasta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andy74
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 52
    • Espoo

E60 kaarreajovalot lakkasi rokkaamasta

eli näppärästi vaihdoin tossa aamusta oikeanpuoleiseen xenon -umpioon angel eye -parkkipolttimon....valot skulaa nyt muuten hyvin mutta valokatkaisijan ollessa "a" asennossa se vihreä ledi rupee vilkkumaan kun lähtee liikkeelle.....Manuaalin mukaan kyseessä on "häiriö kaarreajovaloissa".
    Otin umpion irti ja asensin kätevästi takaisin mutta ei tunnu toimivan.Mikähän olisi voinut tämän aiheuttaa?????
    F10 530 dA xdrive m-sport
  • JNIJNI
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1485

Tuliko i-Driveen myös hälytys kaarrevaloista? Oletko kokeillut, että valot ei käänny ratin mukana?

Tuntuu ihmeelliseltä, että pelkkä ledi indikoisi tuota vikaa
    G21 LCI 330e xDrive 2022
    E93 M3

Comment

• andy74
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 52
      • Espoo

Joo valot ei käänny

Originally posted by JNIJNI View Post
      Tuliko i-Driveen myös hälytys kaarrevaloista? Oletko kokeillut, että valot ei käänny ratin mukana?

Tuntuu ihmeelliseltä, että pelkkä ledi indikoisi tuota vikaa
      Tosiaan vaihdoin ns. vakiolampun tilalle.Eli epäilen että jotain ois menny päin v..tua asennuksen yhteydessä....
      F10 530 dA xdrive m-sport

Comment

• Das_Bimmer
        Bimmer Rookie
        • Sep 2009
        • 142
        • Espoo

Originally posted by andy74 View Post
        Tosiaan vaihdoin ns. vakiolampun tilalle.Eli epäilen että jotain ois menny päin v..tua asennuksen yhteydessä....

Joo totun oloinen ongelma, mulla oli sama homma edellisessä autossa. Valo vilkutti ja valot ei kääntyneet enään. Ongelman aiheutti vasen xenon jonka motoriikka oli jumissa. Kun auton käynnistää tekee ns. valotestin eli liikutaa valoja ylös alas. Jos ei homma skulaa niin antaa vikailmoituksen joka on tuo ledin vilkkuminen.
        Lieneekö sulla umpion irroitus jotenkin edesauttanu tuota...? Kuulemma oli ongelmaa alkusarajan autoissa, meni kosteutta umpioon ja ajanmittaan aiheuttaa ongelmaa...

Mulla oli onneks saksan takuu autossa sillä lysti taisi maksaa 1500-2000 Eur. Meni vaihtoon umpio, xenon yksikkö yms. Eivät korjaa mitään vaan vaihtaa suoraan osat. Toki tuota voisi itse koittaa herkistellä josko siitä vielä tokenisi...

Voinee toki olla muutakin esim ledi valo aiheutta vikakoodin tms mutta mulla oli oireet samat ja fyysistä vikaa.

Comment

• MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

Mulla olis tuossa yksi muistaakseni vasen pre-lci umpio varaosiksi edukkaasti jos kiinnostaa, on AHL, runko halki...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• jake2710
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 828

Täällä myös vihreä led vilkkuu, eikä toimi valon korkeussäätö. (Bi-xenon AHL)

Uusi valo vaihdettu (vuosi sitten) merkkiliikkeessä ja nyt pitäisi selvittää onko SMC koodattu vastaamaan valon tyyppiä.

Löytyykö satakunnasta joltain laitteet millä saisi tämän selville?

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎