Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 lataushäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvt
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 236
    • Satakunta

    E61 lataushäiriö

    Tänään pakkasessa siirtelin autoa pihalla ja käynnistin sen kylmänä kolme kertaa. Kun kolmannella kerralla lähdin ajamaan alkoi tulla vikailmoituksia, että akun kenkä löysällä (keltainen akun kuva), charging failure (punainen akun kuva) ja jotain muuta. ilmoitukset häipyivät näytöltä ja ajattelin sen ollen vaan väliaikainen häiriö virran puutteen vuoksi. Mutta kun olin ajanut viitisen kilometriä alkoi tulla näyttöön kaikki mahdolliset varoitukset ja mikään ei oikein enää toiminut mukaanlukien mittaristo, mutta auton pystyin kyllä ajamaan kotiin, eli ajattelin että virta loppuu.
    Kotona sammutin ja käynnistin uudelleen, niin hyvin starttasi, mutta ilmoitti taas nuo punaisen ja keltaisen akun kuvan, eli charging failure ja akun kengän irtoamisen tai jotain sinne päin.
    Jätin auton pihalle seisomaan ja lähdin hakemaan yleismittaria, että saan mitattua lataako se sitten ollenkaan. Noin tunnin päästä laitoin auton sitten taas käyntiin mitatakseni latauksen, niin ei autossa ollut enää mitään vikaa, kaikki toimi moittetta, eikä ainoatakaan vikailmoitusta löytynnyt I-Drivestä. Latauksenkin mittasin niin 14.8 volttia ja ylikin laturi antoi, ja akun navoista kun mittasin auton ollessa sammuksissa, niin näytti reilu 12.3v.
    Tuskin liittyy vikaan mutta autossa on AGM akun tilalla suunnilleen saman kokoinen tavallinen akku ja autolle on ilmoitettu vaan että paikallan on uusi akku, mutta ei akkutyypin muutosta. Mikäköhän nyt on hajoamassa, vai voiko tuo akkuhomma tai virranpuute skoittaa auton noin.
    Last edited by kvt; 13-11-2009, 20:23.
    -12 F11 530Da
  • Safiiri
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 51
    • Leivonmäki

    #2
    Originally posted by kvt View Post
    charging failure (punainen akun kuva) ja jotain muuta. ilmoitukset häipyivät näytöltä ja ajattelin sen ollen vaan väliaikainen häiriö virran puutteen vuoksi. Mutta kun olin ajanut viitisen kilometriä alkoi tulla näyttöön kaikki mahdolliset varoitukset ja mikään ei oikein enää toiminut mukaanlukien mittaristo, mutta auton pystyin kyllä ajamaan kotiin, eli ajattelin että virta loppuu.
    Lues tämä keskustelu


    Mulla oli samantyyliset sekalaiset sähköviat. Pari päivää saattoi toimia paikallista ajoa 5km per päivä ilman ongelmia, mutta Lappiin jäi auto. Laturi hajosi 130.000km jälkeen.

    Comment

    • Lallevihtinen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 690
      • Tampere

      #3
      Eihän sitä vettä nyt vaan ole siellä takaluukussa? Micropower modulin kastuminen vois moista aiheuttaa.
      sigpic
      BMW E93 335i & BMW M550Dx
      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Originally posted by kvt View Post
        Tuskin liittyy vikaan mutta autossa on AGM akun tilalla suunnilleen saman kokoinen tavallinen akku ja autolle on ilmoitettu vaan että paikallan on uusi akku, mutta ei akkutyypin muutosta. Mikäköhän nyt on hajoamassa, vai voiko tuo akkuhomma tai virranpuute skoittaa auton noin.
        Kyllä sille autolle pitää opettaa kunnolla uusi akku eikä vain kuitata akun vaihtoa
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Hasardi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1860
          • Der Hauptstad

          #5
          Mulla oli E61 vastaavaa akunpurkuongelmaa ja viaksi paljastui Laakkosen vaihdettua ensin kaikki kuluvat osat autosta, mittariston takana ollut kosteus! Tämä aiheutti purkautumisen ja ongelma ratkesi mittariston vaihdolla.
          Stadtluft macht frei.

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3451
            • Janakkala

            #6
            Originally posted by Hasardi View Post
            viaksi paljastui mittariston takana ollut kosteus! Tämä aiheutti purkautumisen ja ongelma ratkesi mittariston vaihdolla.
            Kuulostaa melkoisen erikoiselle :think Missä siellä kosteutta olisi ja miksi vain mittaristossa? ei mene jakeluun...
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Hasardi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1860
              • Der Hauptstad

              #7
              Originally posted by Spetke View Post
              Kuulostaa melkoisen erikoiselle :think Missä siellä kosteutta olisi ja miksi vain mittaristossa? ei mene jakeluun...
              No, siellä on sellainen sadevesipoistoreikä, joka oli tukkeutunut ja siitä vesi valunut mittariston taakse ja aiheuttanut liittimien hapetusta jne. Ei sen ihmeellisempää.
              Stadtluft macht frei.

              Comment

              • TFV
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 3080
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by Hasardi View Post
                Mulla oli E61 vastaavaa akunpurkuongelmaa ja viaksi paljastui Laakkosen vaihdettua ensin kaikki kuluvat osat autosta, mittariston takana ollut kosteus! Tämä aiheutti purkautumisen ja ongelma ratkesi mittariston vaihdolla.
                Mistä se kosteus sinne mittariston taakse meni? Hirvikolariauto korjattu Sulovileenillä? Ei helkkari, onko sulla edes autoa?
                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                Comment

                • Hasardi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 1860
                  • Der Hauptstad

                  #9
                  Originally posted by TFV View Post
                  Mistä se kosteus sinne mittariston taakse meni? Hirvikolariauto korjattu Sulovileenillä? Ei helkkari, onko sulla edes autoa?
                  Mitäs mussutat? Mistä minä tiedän "MITEN" se sinne meni..miten se vesi nyt kulkeutuu...tuo oli kuitenkin syy, ja vanhassa mittaristossa oli hapettuneet liittimet, joka aiheutti akun purun.
                  Last edited by Hasardi; 19-11-2009, 09:44.
                  Stadtluft macht frei.

                  Comment

                  • kvt
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 236
                    • Satakunta

                    #10
                    Nyt olen ajellut jo satoja kilometrejä ilman mitään vikaa. Voi olla että sitten laturi vaan on menossa, mutta hyvin se ainakin latas kun sitä mittasin ton vian jälkeen. Toivotaan että oli vaan jokin väliaikainen häiriö
                    Vettä ei takaluukussa ainakaan ollut akun päällä tai akkukotelon pohjalla. Vararengasta en irroittanut, mutta vois senkin alle kyllä vielä katsoa, jos sielllä kuitenkin on vettä.
                    Tota akun vaihdon ilmoitusta kysäisin merkkihuollosta. Kuulema jos laittaa suunnilleen saman kokoisen akun kuin vaha, mutta AGM:n tilalle tavallisen, niin sillä on vaan se vaikutus, että auto lataa akkua hiukan pienemmällä jänniteellä mitä se muuten latais tavallista akkua. Eikä kuulema voi aiheuttaa tuollaisia vikoja ja kun mittasin, niin virtaa tuli tosiaan n.14.8, niin eikö sen pitäisi olla ihan tarpeeksi tavalliselle akulle.
                    Kun sais nyt INPAn tai jonkun toimimaan ja ottamaan yhteyden autoon, niin lukisin vikakoodit. Jospa sieltä paljastuis jotain.
                    -12 F11 530Da

                    Comment

                    • kvt
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 236
                      • Satakunta

                      #11
                      Nyt sain luettua vikakoodit. Kyllä siinä laturissa on tainnut olla jokin vika, mikä ei ainakaan nyt enää ole päällä. Ylijännitteestä oli ainakin ilmoitus, joissain muissakin vikamuisteissa. Otin muutaman kuvan tuohon laturivikaan liittyvistä koodeista. Osaako joku päätellä jotain erityistä noista? Hiukan pienemmätkin kuvat olis tainnut riittää, mutta en jaksanut enää alkaa säätämään niitä tuolla photobucketissa.







                      Last edited by kvt; 19-11-2009, 23:27.
                      -12 F11 530Da

                      Comment

                      • poke
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 3102

                        #12
                        Originally posted by Hasardi View Post
                        Mitäs mussutat? Mistä minä tiedän "MITEN" se sinne meni..miten se vesi nyt kulkeutuu...tuo oli kuitenkin syy, ja vanhassa mittaristossa oli hapettuneet liittimet, joka aiheutti akun purun.
                        auto lähtöisin saksan tulva alueilta? se selittäisi mittarin kastumisen :think
                        Kulkineet/projektit:

                        640D F06
                        530iA E39
                        635 CSi E24
                        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎