Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 530d e60 ei kierrä kunnolla!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MYM5
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1141
    • Joensuu

    BMW 530d e60 ei kierrä kunnolla!

    Eli yhtenä kauniina päivänä 530 diesel -05 manuaalista katosi, kesken kiihdytyksen tehot. Merkkiliikkeen vikakoodiksi ilmoittivat ahtopainetunnistimen ja partikkelifiltterin. Nyt tunnistin vaihdettu, mutta vika on edelleen. filtterin vaihtoon on auton mukaan matkaa 25000tkm. Ostanko merkkiliikkeestä uuden filtterin 1600e + työt vai onko muita vaihtoehtoja korjaamiseen/korvaamisen?
    Auto kiertää nyt 3200 kierrosta mittarin mukaan

    Vai voiko vika olla vielä, josakin muualla? Ahtopainetunnistimen jälkeen auto toimi hyvin 10km

    Tiedoista kiitollinen
    Last edited by MYM5; 20-11-2009, 17:38.
    Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.
  • Guest's Avatar

    #2
    Originally posted by MYM5 View Post
    Eli yhtenä kauniina päivänä 530 diesel -05 manuaalista katosi, kesken kiihdytyksen tehot. Merkkiliikkeen vikakoodiksi ilmoittivat ahtopainetunnistimen ja partikkelifiltterin. Nyt tunnistin vaihdettu, mutta vika on edelleen. filtterin vaihtoon on auton mukaan matkaa 25000tkm. Ostanko merkkiliikkeestä uuden filtterin 1600e + työt vai onko muita vaihtoehtoja korjaamiseen/korvaamisen?
    Auto kiertää nyt 3200 kierrosta mittarin mukaan

    Vai voiko vika olla vielä, josakin muualla? Ahtopainetunnistimen jälkeen auto toimi hyvin 10km
    Auno perkele soita mulle jos kiinnostaa korjaus.

    Comment

    • aapok
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 807
      • Liperi

      #3
      eikös noissa ole ollut niitä alipaineletkujen rikkoja aika lailla...? rikkinäinen alipaineletku taitaa myös aiheuttaa jotain tuon tapaisia ongelmia, älä nyt ihmeessä heti mene ostamaan noin sikahintaista filtteriä!
      -Aapo-

      520da touring Lci M-sport -07
      1600-2 -68 (kaveriprojekti)
      Chevrolet Avalanche LTZ -09
      Sea Ray 230 sundancer -94

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        #4
        Originally posted by aapok View Post
        eikös noissa ole ollut niitä alipaineletkujen rikkoja aika lailla...? rikkinäinen alipaineletku taitaa myös aiheuttaa jotain tuon tapaisia ongelmia, älä nyt ihmeessä heti mene ostamaan noin sikahintaista filtteriä!
        On ainakin 535d:ssä, letkut menee turbojen päältä ja haurastuu,
        ja kun menee poikki niin ei enää toimi oikein...

        Eli tsekkaa ne alipaineletkut, joudut irroittamaan moottorin suojamuovin...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Lallevihtinen
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 690
          • Tampere

          #5
          Eipä ole turbon säädössä 05:sessa dieselissä alipainetta vaan sähköllä ohjataan.
          sigpic
          BMW E93 335i & BMW M550Dx
          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

          Comment

          • MYM5
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1141
            • Joensuu

            #6
            Se Elää Taas!

            Vika löytynyt. Katalysaattori oli aivan tukossa. Kiitoksia anssille!
            Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #7
              Originally posted by Lallevihtinen View Post
              Eipä ole turbon säädössä 05:sessa dieselissä alipainetta vaan sähköllä ohjataan.
              No ohjaus on sähköllä mutta käyttövoimana alipaine...

              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Originally posted by MajorDrake View Post
                No ohjaus on sähköllä mutta käyttövoimana alipaine...

                http://www.realoem.com/bmw/showparts...36&hg=11&fg=45
                Kuten tuossa osaluettelossakin mainittu, tämä alipainesolenoidilla tapahtuva ohjaus alkupään E60/61, jossa EU3 päästönormit. Uudemmissa EU4 normit täytävissä johdesiipiä ohjaa suoraan sähköinen servomoottori.
                535d:ssä kyllä turboilla alipaineohjausta vaikka muille jakaa.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Kuten tuossa osaluettelossakin mainittu, tämä alipainesolenoidilla tapahtuva ohjaus alkupään E60/61, jossa EU3 päästönormit. Uudemmissa EU4 normit täytävissä johdesiipiä ohjaa suoraan sähköinen servomoottori.
                  OK, osatiedot oli haettu 07/2005 mukaan...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • DerPastor
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2005
                    • 145
                    • Tku

                    #10
                    Originally posted by MYM5 View Post
                    Vika löytynyt. Katalysaattori oli aivan tukossa. Kiitoksia anssille!
                    Siis oliko nimenomaan katalysaattori tukossa eikä partikkelisuodatin (DPF)? Vaihdettiinko uusi katti vai miten ongelma korjattiin?

                    Comment

                    • MYM5
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1141
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by DerPastor View Post
                      Siis oliko nimenomaan katalysaattori tukossa eikä partikkelisuodatin (DPF)? Vaihdettiinko uusi katti vai miten ongelma korjattiin?
                      Partikkelisuodatin oli tukossa, ei katalysaattori, kuten ensiksi luultiin.
                      Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

                      Comment

                      • Juho_P
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 313
                        • p-pohjanmaa

                        #12
                        Onnistuukohan kokeilla että onko vastaava ongelma sillä tavalla että ottaa katalysaattorilta tulevan putken irti siitä vaihteiston vierestä PDF:stä ja ajaa lenkin?

                        ei tuntuisi ainakaan silloin dpf ahdistavan kun on pakoputki poikki ennen sitä.
                        Last edited by Juho_P; 25-10-2010, 08:46.
                        pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎