Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60, Eberspächer ja lämmityslaitteen ohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pete95zhn
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 208
    • Boostby

    E60, Eberspächer ja lämmityslaitteen ohjaus

    Tuli asennettua tuollainen faijan autoon, eli Eberspächer Eberspächer Hydronic D5W S & minikello & Fanmaster 200R. Rekkula toimii, siis lämmittää vettä, mutta lämmityslaitteen puhallin ei käynnisty. Tuon Fanmasterin pitäisi ohittaa CAN-väyläinen lämppärin puhaltimen ohjaus ja syöttää virtaa suoraan moottorille ( PWM-pohjainen, laatikon päässä on nopeussäätö ), mutta kun ei. Kaiken järjen ja muutaman tarkastuksen perusteella sähköt on kytketty oikein.

    Haun perusteelle näitä asennuksia on tehty ( ilmeisen onnistuneesti ), saisiko apuja tai ainakin hyviä neuvoja?

    EDIT: 520dT '06 ( E61 ), entry level-lämmitys/ilmastointilaite
    Last edited by pete95zhn; 09-12-2009, 09:25.
    Pete

    Menneet:
    E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
    Nyt:
    F11 530 dTA '11 M-Sport
    0,33x E46 M3 '01
    G31 530eX TA '21 M-sport
    996 turbo

    fortistuning.fi

    ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Kai teit sen Fanmasterin kytkennän sinne siilin ja moottorin välille etkä ennen siiliä siihen puhallinkotelon ulkopuolelle?
    Kyllähän noita on onnistuneesti tehty.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • pete95zhn
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 208
      • Boostby

      #3
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Kai teit sen Fanmasterin kytkennän sinne siilin ja moottorin välille etkä ennen siiliä siihen puhallinkotelon ulkopuolelle?
      Kyllähän noita on onnistuneesti tehty.
      Ai prkl, just' tuohonhan sen tein...siis "Kojetaulu pura ja kokoa" toisen kerran?

      Varmistukseksi, pitääkö koko puhallin irroittaa ja puhallinkotelo purkaa ja Fanmasterin piuhat yhdistää jokseenkin suoraan moottorin napoihin? Sinänsä tämä kyllä kuullostaa ihan järkeenkäyvältä, niinhän pääsee varmasti bittien ohi... Onko puhaltimen irroitukseen jotain kikkoja?
      Pete

      Menneet:
      E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
      Nyt:
      F11 530 dTA '11 M-Sport
      0,33x E46 M3 '01
      G31 530eX TA '21 M-sport
      996 turbo

      fortistuning.fi

      ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        #4
        Originally posted by pete95zhn View Post
        Ai prkl, just' tuohonhan sen tein...siis "Kojetaulu pura ja kokoa" toisen kerran?

        Varmistukseksi, pitääkö koko puhallin irroittaa ja puhallinkotelo purkaa ja Fanmasterin piuhat yhdistää jokseenkin suoraan moottorin napoihin? Sinänsä tämä kyllä kuullostaa ihan järkeenkäyvältä, niinhän pääsee varmasti bittien ohi... Onko puhaltimen irroitukseen jotain kikkoja?
        Riittää toki että siirrät liitoksen olemaan siilin jälkeen, ei ennen.
        Eli puhaltimen ja siilin välisiin karvoihin.

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Originally posted by pete95zhn View Post
          Ai prkl, just' tuohonhan sen tein...siis "Kojetaulu pura ja kokoa" toisen kerran?

          Varmistukseksi, pitääkö koko puhallin irroittaa ja puhallinkotelo purkaa ja Fanmasterin piuhat yhdistää jokseenkin suoraan moottorin napoihin? Sinänsä tämä kyllä kuullostaa ihan järkeenkäyvältä, niinhän pääsee varmasti bittien ohi... Onko puhaltimen irroitukseen jotain kikkoja?
          Juurikin niin...

          Keskikonsoli irti ja hukka taaksepäin
          Poikittainen paneeli kojelaudasta pois
          Radio ja ilmatoinnin paneelit irti siitä kojelaudasta
          Ilmakanaalit kuskin jalkatilaan ja taaksepäin irti
          Puhallinkotelon kansi irti ja senjälkeen näkyykin se moottori
          Moottori irti ja pujotellen sieltä paikaltaan pois

          ...jotenkin noin se menee :think


          Originally posted by Risto113 View Post
          Riittää toki että siirrät liitoksen olemaan siilin jälkeen, ei ennen.
          Eli puhaltimen ja siilin välisiin karvoihin.
          Mutta kun se siili on siellä lämppärin kotelon sisäpuolella kiinnitettynä siihen puhallinmoottoriin.
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • pete95zhn
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 208
            • Boostby

            #6
            Kiitos, kerron myöhemmin kuinka tässä sitten kävi.
            Pete

            Menneet:
            E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
            Nyt:
            F11 530 dTA '11 M-Sport
            0,33x E46 M3 '01
            G31 530eX TA '21 M-sport
            996 turbo

            fortistuning.fi

            ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

            Comment

            • pete95zhn
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 208
              • Boostby

              #7
              Joo, vähän myöhemmin... Anyway, oli aikaa tehdä tuo operaatio vasta uudenvuoden jälkeen. Piuhat on nyt kytketty suoraan moottorille ja vekotin toimii kuten sen pitääkin toimia.

              Kiitos avustaneille neuvoista!!

              PS. Faija sitten samalla päivitti akun hieman suuremmaksi, eli vanha akku löytyy myydään-palstalta.
              Pete

              Menneet:
              E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
              Nyt:
              F11 530 dTA '11 M-Sport
              0,33x E46 M3 '01
              G31 530eX TA '21 M-sport
              996 turbo

              fortistuning.fi

              ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #8
                Muistathan että autolle pitää myös kertoa että siihen on asennettu suurempi akku...
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • pete95zhn
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 208
                  • Boostby

                  #9
                  Originally posted by Jürgen_ View Post
                  Muistathan että autolle pitää myös kertoa että siihen on asennettu suurempi akku...

                  OK, välitän tiedon eteenpäin.
                  Pete

                  Menneet:
                  E36 320iT '97 E46 320dT '03 E91 320iT '06 E61 525dTA '08 M-sport
                  Nyt:
                  F11 530 dTA '11 M-Sport
                  0,33x E46 M3 '01
                  G31 530eX TA '21 M-sport
                  996 turbo

                  fortistuning.fi

                  ERIKOISMOOTTORI.fi:n ohjelmaviritysten virallinen jälleenmyyjä

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎