Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 xenon palaa punertavana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvt
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 236
    • Satakunta

    E61 xenon palaa punertavana

    Onko polttimo rikki, kun toinen valo palaa himmeämpänä ja punaisena, vai voiko vika olla ballastissa?
    Entä jos nyt stten jotkut halvat uudet polttimot ostais, niin olisko tuo 6000k hyvän värinen vai mitä olette laittaneet? Alkuperäinen on kai 4300k suurempi lukema on aina sinisempi, mutta huonontuuko valoteho jos ostaa sinisemmät valot.
    Last edited by kvt; 10-12-2009, 12:14.
    -12 F11 530Da
  • TKGL
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 260
    • Tampere

    #2
    Tuo värin punertuminen on yleensä merkki polttimon hajoamisesta. Kannattaa siis ensimmäiseksi vaihtaa molemmat uuteen. Itse vaihdoin e39:siin Philipsin D2S+ polttimot, joissa väri 4100K (eli punasemmat kuin alkuperäset, mutta toki silti xenonmaisen sinertävät) ja valoteho 3400lm (alkuperäsissä 3200lm). Yleisesti ottaen kai voidaan sanoa, että valoteho tosiaan heikkenee kun mennään sinisempään suuntaan. Sitäpaitsi alkuperäisiä sinisemmät polttimot näyttävät minusta vähän hölmöiltä.

    EDIT: typo
    Last edited by TKGL; 10-12-2009, 15:15.

    Comment

    • Valtsude
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 739
      • Jyväskylä

      #3
      Mutta ei siinä kovin paljoa eroa ole näkyvyydessä 4300-6000k välillä, paperilla tuntuu isommalta. ~5500k on kai lähimpänä ihan valkoista valoa, tunnetuilta merkeiltä tuolla lämpötila-arvoilla olevia polttimoita jo löytyykin. Itse tosin päädyin laittamaan nyt 6000k:t ihan ulkonäkösyistä kun alkoi punertamaan toinen polttimo.
      E34

      Comment

      • kvt
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2009
        • 236
        • Satakunta

        #4
        Tuo D2S+ taitais olla kyllä hyvä hankinta, jos siinä on valoteho parempi, mutta ei kyllä keltainen sävy innostais. Onko TKGL nuo D2S+ polttimot värisävyltään silmämääräisesti samanlaiset kuin sun alkuperäiset oli, vai muuttuko paljon keltaisemmaksi? Nuo plussat näyttäis olevan lämpötila-arvoltaan alkuperäisen kaltaiset, eikä hintakaan kovin paha.
        -12 F11 530Da

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7524
          • Jyväshyvä

          #5
          Kannattaa aika äkkiä vaihtaa, jos polttimo pääsee palaaman loppuun niin on silloin riski että ballastikin hajoaa, kokemuksia on, tosin volvoista...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9156
            • Oulu

            #6
            Tai itse polttimo räjähtää tuhannen päreiksi.
            nimim. lasisiruja umpion sisältä imuroinut
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • TKGL
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 260
              • Tampere

              #7
              Originally posted by kvt View Post
              Tuo D2S+ taitais olla kyllä hyvä hankinta, jos siinä on valoteho parempi, mutta ei kyllä keltainen sävy innostais. Onko TKGL nuo D2S+ polttimot värisävyltään silmämääräisesti samanlaiset kuin sun alkuperäiset oli, vai muuttuko paljon keltaisemmaksi? Nuo plussat näyttäis olevan lämpötila-arvoltaan alkuperäisen kaltaiset, eikä hintakaan kovin paha.
              Kyllä se melko lähellä alkuperäistä on. On ainakin enkeleitä huomattavasti sinisemmät. En tosin osaa sanoa onko valotehossa tosiaan huomattavaa eroa alkuperäisiin, tai edes 6000k polttimoihin. Itse olen kyllä näistä D2S+ polttimoista pitänyt. Philips myös sanoo, että näissä värisävy pysyy tasaisena pidempään. Harmittaahan se, jos 6000k polttimot on vuoden päästä 4000k. Joillain halpispolttimoilla näin kait voi ollakin.

              Comment

              • Reiska56
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 185
                • Kerava

                #8
                Originally posted by kvt View Post
                Onko polttimo rikki, kun toinen valo palaa himmeämpänä ja punaisena, vai voiko vika olla ballastissa?
                Entä jos nyt stten jotkut halvat uudet polttimot ostais, niin olisko tuo 6000k hyvän värinen vai mitä olette laittaneet? Alkuperäinen on kai 4300k suurempi lukema on aina sinisempi, mutta huonontuuko valoteho jos ostaa sinisemmät valot.
                Itsellä oli sama tilanne. Ei voi vaihtaa ainakaan E60 525dA -05:ssa pelkkiä polttimoita. Polttimot valettu tehtaalla sytyttimeen kiinni, eli onnistuu vain originaali. 2kpl 230€ marmoritiskillä.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7524
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by Reiska56 View Post
                  Itsellä oli sama tilanne. Ei voi vaihtaa ainakaan E60 525dA -05:ssa pelkkiä polttimoita. Polttimot valettu tehtaalla sytyttimeen kiinni, eli onnistuu vain originaali. 2kpl 230€ marmoritiskillä.
                  D1S:t maksaa ebayssa n. 45 egee kipale + postit joten on ihan omaa hölmöyttä mennä hakemana niitä merkkiliikkeestä tuplahinnalla...


                  Ja meronetistä saa Suomesta 55,- kipale + postit.
                  Last edited by MajorDrake; 17-12-2009, 23:59.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Reiska56
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 185
                    • Kerava

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    D1S:t maksaa ebayssa n. 45 egee kipale + postit joten on ihan omaa hölmöyttä mennä hakemana niitä merkkiliikkeestä tuplahinnalla...


                    Ja meronetistä saa Suomesta 55,- kipale + postit.
                    Näin olisin varmaan tehnytkin, mutta oli katsastus seuraavana päivänä ja piti saada valot kuntoon.

                    Comment

                    • Kuul4
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 226
                      • Salo - Somero - UKI, akseli

                      #11
                      Oisko kellään varmaa tietoa onko 08/2005 535d E61:ssä, D1S vai D2S polttimot? Autossa on adaptiiviset ajovalot. Olisi mukava tietää ennen kuin alkaa umpiota irroittelemaan.
                      Autoton

                      EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by kuul4 View Post
                        oisko Kellään Varmaa Tietoa Onko 08/2005 535d E61:ssä, D1s Vai D2s Polttimot? Autossa On Adaptiiviset Ajovalot. Olisi Mukava Tietää Ennen Kuin Alkaa Umpiota Irroittelemaan.
                        D2s..
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • Kuul4
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 226
                          • Salo - Somero - UKI, akseli

                          #13
                          Jep, sehän lukikin siinä umpiossa itsessään.. Kiitokset kuitenkin vastauksesta.
                          Last edited by Kuul4; 30-01-2010, 13:05.
                          Autoton

                          EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

                          Comment

                          • Kuul4
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 226
                            • Salo - Somero - UKI, akseli

                            #14
                            Ja "#&%# ! D1S siellä oli. Myytävänä nyt tämän johdosta 2kpl philips D2S 35W polttimoita...
                            Autoton

                            EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎