Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 töötti jää huutaan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janne S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 437
    • Keminmaa

    E60 töötti jää huutaan.

    Joo, elikkäs ikävä vaiva näin lähiössä ku töötti alkaa startin jälkeen itekseen huutaan varsinkin kylmällä ilmalla, tänään viimeks, sammuu kylläkin satunnaiseksi ajaksi alkaen jonkun ajan jälkeen uudestaan huutaan, kun painaa ratin keskeltä. Luulin aluks et se johtui huonosta akusta niinkuin monet muutkin häiriöt, autoon vaihettiin uus 90 agm akku ja onnesta soikeena et nyt loppu töötin huutaminen vaan mitä sitä paskaa. Voisko se kerätä kosteutta tonne ratin sisään joka aiheuttaa oikkarin.

    Nimimerkki " Naapurit kurkkii säleverhojen välistä"
    ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Kontaktialusta/levy airbagin takana ei toimi kunnolla, uusi maksaa n. 6e (sporttirattiin).
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Janne S
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 437
      • Keminmaa

      #3
      Jes, muistan sua iltarukouksessa jos ton vaihto auttaa. En löytäny tuota kytkintä realoemista, liekö sitä siellä ollenkaan. Mites toi bägi lähtee irti tuosta ratista, muuten ko seinään ajamalla? Tarviiko ottaa akun kaapelia irti ku alkaa räpläämään bägiä/rattia?
      ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

      Comment

      • vekkuli
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1326
        • Liminka

        #4
        Originally posted by Janne S View Post
        Jes, muistan sua iltarukouksessa jos ton vaihto auttaa. En löytäny tuota kytkintä realoemista, liekö sitä siellä ollenkaan. Mites toi bägi lähtee irti tuosta ratista, muuten ko seinään ajamalla? Tarviiko ottaa akun kaapelia irti ku alkaa räpläämään bägiä/rattia?


        Osa numero 2.

        Akunkenkä tottakait irti kun rupeat bägejä räpläämään. Meisseli sinne ratinpohjassa olevaan koloon ja sieltä painamalla bägi pullahtaa ulos.
        E93 ///M3
        E60 530dA aka M5
        F11 525dA Xdrive
        Tesla model 3 LR MY22

        Comment

        • Janne S
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 437
          • Keminmaa

          #5
          Näin mie vähän epäilinki. Tänksistä.
          ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

          Comment

          • Janne S
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 437
            • Keminmaa

            #6
            Joo, turhaa tuli tilattua tuo aluslevy tuohon, vika oli airbagin takana kiertävässä kontaktijohdossa (tässä on ne pyöreät padit joihin kehikossa olevat nystyrät osuu ku töötistä painaa) joka oli hinkkautunu bägin metallikehikkoa vasten, totta se siitä otti maita kostealla kelillä ja rupes itkeen, laitoin pari teipinpalasta väliin jos se sillä korjaantuis.
            ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

            Comment

            • Janne S
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 437
              • Keminmaa

              #7
              Eipä auttanu tämäkään teippiviritys, taas alko aamulla huutaan het ku virrat kääns pääle, eiku sulake taas kerran irti. Saakohan tuohon bägin taakse tuota kontaktipiuhaa erikseen vai tuleeko se pelkästään bägin mukana?
              ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

              Comment

              • Kosta87
                Bimmer Rookie
                • Jul 2013
                • 178
                • Finland

                #8
                Laitetaas nyt tänne tää eli samaa vikaa on ilmennyt minulla. Heti kun on pakkasen puolella mittari niin aamusin virrat kytkettäessä alkaa huutamaan :/

                Mulla on ihan normi E60 ratti tossa. Syksyllä oli irti se bägiosa siitä, mutta voiskos siellä nyt sit olla jokin jäänyt huonosti? Vai onko kyseessä heikko akku vain? Kauan se ei huuda vaan lopettaa kolmannella avaimenkäännöllä..On vaan vittumainen kun naapurit herää varmasti Voiko tuo heikko akku tehdä sen? Airbagin valo palaa myös taulussa, mutta syttyi silloin kun sen avasin..

                Comment

                • mr81
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 300
                  • PK-seutu

                  #9
                  Eihän se huono akku voi ohittaa torven kytkintä joka on ratissa. Eli piuha/kytkin vika.
                  http://www.bmw-planet.com/diagrams/r...0e61/index.htm laitappas searchiin horn.
                  E65 730d '08 Monaco blue
                  Ex: E60 523iA '08

                  Comment

                  • Kosta87
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2013
                    • 178
                    • Finland

                    #10
                    Miten tuo ratin töötti oikein edes toimii??? Mitä kautta se maita sit sais muka..? Avasin sen bägin ja katselin niin ei siellä ainakaan mitään ihmeellistä näkynyt mikä vois olla pielessä.. Kuinka se nyt vain sit pakkasella tekeen tuollaista..?

                    Comment

                    • dminer
                      Newbiemmer
                      • May 2015
                      • 12
                      • Espoo

                      #11
                      tööttistä, onko tämä ratkennut joillain ja miten? yöpakkaset alkoi, kaksi aamua olen töötti pohjassa lähtenyt. Odottelen milloin naapurit tulee varovasti kysymään että onko joku syy miksi aamuisin lähdet torvi pohjassa?

                      Eka kerta soi ehkä 30 sek. Tänään jo alkoi sitten tööttäilemään kesken ajon lisää, auttoi kun paineli rattia. Normi ratti, ei m-sport.

                      Vinkkejä? Kiitos

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7524
                        • Jyväshyvä

                        #12
                        Käytä ratti irti (keskimmäisen puolan alta paina meisselillä etuviistoon, siellä on jousi jota painamalla bägi ponnahtaa irti)
                        ja venytä bägin jousia pitemmäksi...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎