Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530dA hehkujen vaihto??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jms-btcf
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 696
    • Tampere

    #16
    Originally posted by joko View Post
    Hehku kun poikkeaa kanteen niin kiire lakkaa siihen...
    Mä onnistuin saamaan viisi pois ehjänä jonka jälkeen ajatus karkasi ja innostuin naputtamaan kuudetta auki ehkä liialla voimalla. No se lähti pyörimään, mutta ei tule kuitenkaan ulos - kierteet ei ole menneet vaan tulpan runko on murtunut. Eli "avainkanta" ja siitä ulospäin pyörii, mutta tulpan osa kannasta kanteenpäin ei. Loistavaa
    Tulppa on kuitenkin yhtä "puuta" eli mitään ei ole irronnut, avainkannan ja kierreosan välissä on holkkimainen pätkä josta voisi kokeilla vääntää mokoman irti, hommaa kuitenkin helpottaisi jos tulpan yläosan saisi pois. Onko tietoa tulpan rakenteesta, eli jos revin yläosan pois niin onko todennäköistä että hehkutappi putoaa sylinteriin?

    Eli auto toimii tällä hetkellä viidellä hehkulla - kuudennen puuttumista ei huomaa kuin kylmästartissa >15C:n pakkasilla
    Last edited by jms-btcf; 17-12-2009, 08:36.
    e61 535d

    Comment

    • tonttu81
      Bimmer Rookie
      • Dec 2008
      • 37
      • Joensuu

      #17
      Löytyykö tuo hehkujen ohjausyksikkö M47N:koneesta myös sieltä imusarjan alta?

      Comment

      • huppe
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 371
        • Suomi

        #18
        Hehkut lähti irti kuin hehkulamppu katosta. Sen kun pyöräytti auki ja pisti uudet tilalle.
        Kone oli aavistuksen lämmin (eli ei kuuma), meni nimittäin hetki että sai purettua imusarjan alta pois ja pääsi hehkuihin käsiksi.

        Mittasin noi hehkut:
        1. vastus oli ääretön, eli hehku täysin rikki, tämä hehku oli myös öljyinen ja karstainen
        2. vastus oli noin 60 ohmia, eli 100x normaalin, tämä oli paras hehku
        3.-6. vastus oli luokkaa 1-3 Megaohmia, eli aika huonossa hapessa nämäkin.

        Uudet pistin Boschilta, maksoi 15e/kpl ja noiden vastukset oli muuten 0,5ohmia.
        Sopivasti kovat pakkaset, huomennahan toi selviää joko lähtis hieman paremmin käyntiin.
        ex E61 530da 2004

        Comment

        • huppe
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 371
          • Suomi

          #19
          Eipä ole enää käynnistysongelmia. Auto seisoi pari päivää 25-29 asteen pakkasessa ja juuri menin käynnistämään ilman lämmityksiä. Just ehdin avaimen kääntää loppuun kun kone kävi jo nätisti.
          "Palmun alta" lähdettiin
          ex E61 530da 2004

          Comment

          • viktor
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1272
            • ...

            #20
            Haukkaako jo hieman vioittunut hehku enemmän virtaa kuin ehjä? Vois kuvitella että kyllä, mutta kokemuksia?
            ///M5
            "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

            Comment

            • rami
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2002
              • 707
              • Raahe

              #21
              ihan vinkkinä kaikille jotka alkavat hehkuja vaihtamaan. Ostakaa sellainen pieni nestekaasutoha. Ei ole juuri pientä maaliruiskua isompi. Saa liekin säädetty todella pieneksikin. Itse en alkanut väkisin aukomaan kun tuntui olevan tod.tiukassa. Suosiolla pienellä liekillä hehkun juuri kuumaaksi ja irroitus oli helppoa. Hyvä käyttää muihinkin irroituksiin autorempoissa. Varman päälle kantsii ottaa. Kiire todellakin loppuu jos hehku katkeaa.. Sen hehkumodulin kyl saa vaihdettua ilman vesiletkujen purkua,mut hiukan ahdasta. Itse en viitsiny ottaa sitä letkua pois jottei vain tulis ilmomis vaikeuksia.
              bmw kuskit nyt vain ovat vähän parempia ihmisiä...

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7524
                • Jyväshyvä

                #22
                Originally posted by viktor View Post
                Haukkaako jo hieman vioittunut hehku enemmän virtaa kuin ehjä? Vois kuvitella että kyllä, mutta kokemuksia?
                Haukkaa. Autosähköasiantuntija sanoi joskus että ei se hehkujen
                vastuksen mittaaminen paljon kerro sen hehkun kunnosta,
                oikea tapa olisi mitata että paljonko heku ottaa virtaa.

                Lukemia en enää muista, aikaa tuosta on useampia vuosia...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #23
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Haukkaa. Autosähköasiantuntija sanoi joskus että ei se hehkujen
                  vastuksen mittaaminen paljon kerro sen hehkun kunnosta,
                  oikea tapa olisi mitata että paljonko heku ottaa virtaa.

                  Lukemia en enää muista, aikaa tuosta on useampia vuosia...
                  Eli kun tuo startissa haukkaa rajusti virtaa muttei anna koodia hehkuista, niin kannattaa ne jo vaihdella sitten kun imusarjan ronkkii irti. Eivät kuitenkaan maltaita maksa. Tullut vaan uutena tuo ilmiö että aika railakkaasti vie virtaa, ja vaikka oli pienemmätkin pakkaset.

                  Mitä sähköopista on jäänyt mieleen niin vastus kun muuttuu, muuttuu samalla myös virrankulutus. Jännite kun pysyy about vakiona tuolla. Taidanpa hakea kasan hehkuja kaupasta ja odotella sopivaa hetkeä että ilkeää repiä koneen auki.

                  Boschin tekeleitä kannattanee suosia kun ostaa uudet hehkutulpat?
                  Last edited by viktor; 27-01-2010, 14:53.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • huppe
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 371
                    • Suomi

                    #24
                    Originally posted by huppe View Post
                    Hehkut lähti irti kuin hehkulamppu katosta. Sen kun pyöräytti auki ja pisti uudet tilalle.
                    Kone oli aavistuksen lämmin (eli ei kuuma), meni nimittäin hetki että sai purettua imusarjan alta pois ja pääsi hehkuihin käsiksi.

                    Mittasin noi hehkut:
                    1. vastus oli ääretön, eli hehku täysin rikki, tämä hehku oli myös öljyinen ja karstainen
                    2. vastus oli noin 60 ohmia, eli 100x normaalin, tämä oli paras hehku
                    3.-6. vastus oli luokkaa 1-3 Megaohmia, eli aika huonossa hapessa nämäkin.

                    Uudet pistin Boschilta, maksoi 15e/kpl ja noiden vastukset oli muuten 0,5ohmia.
                    Sopivasti kovat pakkaset, huomennahan toi selviää joko lähtis hieman paremmin käyntiin.
                    Originally posted by huppe View Post
                    Eipä ole enää käynnistysongelmia. Auto seisoi pari päivää 25-29 asteen pakkasessa ja juuri menin käynnistämään ilman lämmityksiä. Just ehdin avaimen kääntää loppuun kun kone kävi jo nätisti.
                    "Palmun alta" lähdettiin
                    Hehkut paskana taas. Antaa vikakoodia ja pitää ottaa "tuplahehkut" jotta käynnistyy paremmin.

                    Eikö tosiaan kestä vuotta kauempaa?

                    Marmorilla sanoivat että vois olla vääränlaiset hehkut sisällä.
                    Last edited by huppe; 25-01-2012, 22:20.
                    ex E61 530da 2004

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #25
                      Originally posted by huppe View Post
                      Hehkut paskana taas. Antaa vikakoodia ja pitää ottaa "tuplahehkut" jotta käynnistyy paremmin.

                      Eikö tosiaan kestä vuotta kauempaa?

                      Marmorilla sanoivat että vois olla vääränlaiset hehkut sisällä.
                      Kestää mutta jos on vanha ohjainyksikkö/rele niin ei kestä.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #26
                        Originally posted by viktor View Post
                        Eli kun tuo startissa haukkaa rajusti virtaa muttei anna koodia hehkuista, niin kannattaa ne jo vaihdella sitten kun imusarjan ronkkii irti. Eivät kuitenkaan maltaita maksa. Tullut vaan uutena tuo ilmiö että aika railakkaasti vie virtaa, ja vaikka oli pienemmätkin pakkaset.

                        Mitä sähköopista on jäänyt mieleen niin vastus kun muuttuu, muuttuu samalla myös virrankulutus. Jännite kun pysyy about vakiona tuolla.
                        Näinhän tuo on!! Ellei kysessä ole PTC (hehkutulppa)
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3451
                          • Janakkala

                          #27
                          Originally posted by Rahu View Post
                          Kestää mutta jos on vanha ohjainyksikkö/rele niin ei kestä.
                          Tämä on ensiarvoisen tärkeää. Eli vaihtakaa AINA hehkuohjainlaiterele ja hehkutulpat kimpassa.
                          Viallinen hehkurele rikkoo jo ensimmäisellä starttausyrityksellä hehkutulpa(t)n mykäksi.
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • Ceeray
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1399
                            • Kuopio

                            #28
                            VAihdoin eilen ohjausyksikön ja lähti kuin palmun alta vaikken hehkuja vaihtanutkaan. 60tkm ajetut hehkut tällä hetkellä.

                            Eli näin nopeasti fiilispohjalta voisin sanoa että hehkut pelaavat eivätkä ole menneen rikkinäisestä yksiköstä rikki. Oli kuitenkin ilman mitään lämmitystä ja 13 astetta pakkasta ja ikinä ei ole näin nätisti lähtenyt käyntiin...


                            Teen kuitenkin vielä DISsillä vikakoodiluvun ja hehkutestin , jahka taas kerkeän..
                            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3451
                              • Janakkala

                              #29
                              Originally posted by Ceeray View Post
                              VAihdoin eilen ohjausyksikön ja lähti kuin palmun alta vaikken hehkuja vaihtanutkaan. 60tkm ajetut hehkut tällä hetkellä.
                              Eli näin nopeasti fiilispohjalta voisin sanoa että hehkut pelaavat eivätkä ole menneen rikkinäisestä yksiköstä rikki. Oli kuitenkin ilman mitään lämmitystä ja 13 astetta pakkasta ja ikinä ei ole näin nätisti lähtenyt käyntiin...
                              Teen kuitenkin vielä DISsillä vikakoodiluvun ja hehkutestin , jahka taas kerkeän..
                              Lukases nyt vielä koodit varmuuden vuoksi. Kyllähän noi käyntiin saa tuossa pakkasessa vaikka pari hehkua pimeänä olisikin.
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              • huppe
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2004
                                • 371
                                • Suomi

                                #30
                                Originally posted by Spetke View Post
                                Tämä on ensiarvoisen tärkeää. Eli vaihtakaa AINA hehkuohjainlaiterele ja hehkutulpat kimpassa.
                                Viallinen hehkurele rikkoo jo ensimmäisellä starttausyrityksellä hehkutulpa(t)n mykäksi.
                                Noniinpä tietty. Missäs tuollainen edes sijaitsee? Paljon kustantaa?
                                ex E61 530da 2004

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎