Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530 D lämpötila !?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarkk0
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 26

    E61 530 D lämpötila !?

    Auto siis -05 M-Sport malliltaan. Vaihdettu egr-termostaatti ja päätermostaatti. Lämmöt pyörii siellä 60-73 asteen välimaastossa. Onko kokemuksia samanlaisesta. Wetterillä olivat sitä mieltä, että ilman lisälämmitintä tuo on ominaisuus....
    Käytännössä -20 asteen pakkasessa otan pihasta mieluummin Fiat Punton...
  • tuomkiti81
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1162
    • Seinäjoki

    #2
    Ei tarvi ku lukee toi seuraavaa topic "E61 pakkasongelmia" ja sieltä jms1601:ltä suora lainaus...

    "Itsellänikin pirssi lämpeni alkutalven melko hitaasti ja kun aloin seuraan lämpöjä niin keikkui siinä 74-78 asteen tietämissä. Vaihdettiin pää termari (egr:n vaihdoin viime talvena) ei juurikaan vaikutusta lämpeämis nopeuteen ja lämmöt pyöri samassa 74-78C. Seuraavana vaihtoon automaattilootan lämmönvaihdin ja kas -12 asteen pakkasella oli n. 5km ajon jälkeen lämmöt eberin kanssa 88-90C. Eli jos lämpö ongelmia eikä termarien vaihdot auta niin vaihdin vaihtoon"
    Mercedes Benz Cls 350cdi W218
    Opel Insignia 2.0 Cdti
    Scania R560 8x4

    Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
    Ex. E60 530dA -05
    Ex. E39 530dA -01
    Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
    Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
    Ex. Opel Vectra 1.6i -99

    Comment

    • jarkk0
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 26

      #3
      Mutta kun olen laittanut kuristimen lämmönvaihtimen letkuun... Ja tuossa autossahan on eberi. Toki se kuristin voi päästää hieman läpi.

      Originally posted by tuomkiti81 View Post
      Ei tarvi ku lukee toi seuraavaa topic "E61 pakkasongelmia" ja sieltä jms1601:ltä suora lainaus...

      "Itsellänikin pirssi lämpeni alkutalven melko hitaasti ja kun aloin seuraan lämpöjä niin keikkui siinä 74-78 asteen tietämissä. Vaihdettiin pää termari (egr:n vaihdoin viime talvena) ei juurikaan vaikutusta lämpeämis nopeuteen ja lämmöt pyöri samassa 74-78C. Seuraavana vaihtoon automaattilootan lämmönvaihdin ja kas -12 asteen pakkasella oli n. 5km ajon jälkeen lämmöt eberin kanssa 88-90C. Eli jos lämpö ongelmia eikä termarien vaihdot auta niin vaihdin vaihtoon"

      Comment

      • jms1601
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 338
        • P-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by jarkk0 View Post
        Mutta kun olen laittanut kuristimen lämmönvaihtimen letkuun... Ja tuossa autossahan on eberi. Toki se kuristin voi päästää hieman läpi.
        Tarkoitin eberillä sitä että saa vielä nopeammin nouseen lämmöt tappiin, eli 88-92C. Ilman eberiä matka-ajossa -10C pakkasessa lämmöt pysyy kuin tatti 90-92C. Että ei muutakuin lämmönvaihdin vaihtoon Mulle kustansi vaihtoineen 332€.
        530e G30 M-Sport -21
        ***********************
        Ex Audi A6 allroad -17
        Ex X5 xd30 M-Sport -14
        Ex 530dA F11 M-Sport -11
        Ex E61 530xD M-Sport -08
        Ex 530DAT E61
        Ex E39 M-Sport

        Comment

        • jarkk0
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 26

          #5
          tänks ! täytyy kai seuraavaksi koeilla tuota.

          Originally posted by jms1601 View Post
          Tarkoitin eberillä sitä että saa vielä nopeammin nouseen lämmöt tappiin, eli 88-92C. Ilman eberiä matka-ajossa -10C pakkasessa lämmöt pysyy kuin tatti 90-92C. Että ei muutakuin lämmönvaihdin vaihtoon Mulle kustansi vaihtoineen 332€.

          Comment

          • Lallevihtinen
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 690
            • Tampere

            #6
            Vaihdinta vaihtoon, itelläkin oli siinä jotain häikkää.

            Sanottakoon että pakkasellakin koneen lämmön kuuluu olla 88-92. -15 astetta pihalla ja motarilla lämmöt 88 astetta mulla vaihdon jälkeen.

            Tästä tulikin mieleen että kun näitä lämpövikasia on alkanu ilmaantuun päivittäin niin oisko suuressa osassa termareitten sijaan vika tässä laatikon lämmön vaihtimessa... kalleimpana se vaihdetaan aina viimesenä, kuitenki siitä on olemassa teknistä tiedotetta ja uusi korvaava osanumero..
            sigpic
            BMW E93 335i & BMW M550Dx
            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Tätä keissiä värkänneenä hieman kuitenkin ihmetyttää, kun lämmöt ei nouse, vaikka sen lämmönvaihtimen linja on ainakin osittain tukittu puristimella. Joka tapauksessa jäljet taitaa kuitenkin sinne suunnalle viedä. Sekin tässä sylettää, että eivät erikseen myy lämmönvaihtimen muovipohjaa, jossa termaritkin on. Varmasti kalliimpi alumiininen lämmönvaihdinosa menee täysin haaskuuseen.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Lallevihtinen
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 690
                • Tampere

                #8
                Puristin kans vaihtimen toisen letkun lyttyyn mutta en saanu lämpöjä selvästi nouseen... Vaihtoon vaan! Täytyski avata toi vanha jossain kohtaa ja ihmetellä...
                sigpic
                BMW E93 335i & BMW M550Dx
                EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Lallevihtinen View Post
                  Puristin kans vaihtimen toisen letkun lyttyyn mutta en saanu lämpöjä selvästi nouseen... Vaihtoon vaan! Täytyski avata toi vanha jossain kohtaa ja ihmetellä...
                  Ei kai se auta. Purun suhteen ollaan jo eellä. Yksi tuollainen purettuna. Siellä on 2 termaria, ilmeisesti aukeaa kahdessa vaiheessa. Termarien reagoivat osat ovat öljypuolella. 20 C lämpötilassa venttiililautaset olivat kyllä kiinni, mutta jostain syystä siltikin falskasi.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    #10
                    Kuuluukos tuon lämmetä kunnolla ihan kaupunkipyörittelyssä kovemmilla pakkasilla (pakkasta enemmän kuin -15)? Termarit on vaihdettu ja maantiellä tai motarilla nousee "heti" lämmöt tappiin, mutta jos ajelee vaan taajamassa, niin lämpeneminen on hidasta, eikä koskaan lämpene kuin reiluun 70 asteeseen.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • TROCK
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 435
                      • Tampere

                      #11
                      Vaihdoin kans e61 530d:hen egr-termarin ennen joulureissuja, koska lämmöt olivat tosi alhaalla. Välillä ei saanut 60 astetta rikki. Se muutos tuolla oli, että nyt lämmöt nousevat paljon nopeammin niin, että ne kiekkamittarin kehältä katsoen näyttävät olevan ihan ok. Tosiassa lämmöt ovat kuitenkin vieläkin liian alhaalla... ainakin, jos forumin juttuja on uskominen. 400km siirtymällä lämmöt olivat koko ajan 70-75 astetta lukuun ottamatta partikkelifiltterin polttovaihetta, jolloin lämmmöt nousivat aika tarkasti 10 astetta. Polton jälkeen palattiin taas takaisin tuonne seitsemän kympin päälle.

                      Eli päätermarin vaihtoon, vai pitäisikö vaihtaa suoraan se lämmönvaihdin vai mikä sen nyt oli? Onko sen itse vaihtamisessa mitään kummallisia haasteita? Pääseekö hyvin käsiksi? Tuleeko kaikki litkut pihalle?
                      - - - - - - -
                      F10 520dA
                      ex E61 530dA, ex E39 530dA

                      Comment

                      • huppe
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 371
                        • Suomi

                        #12
                        Originally posted by TROCK View Post
                        Vaihdoin kans e61 530d:hen egr-termarin ennen joulureissuja, koska lämmöt olivat tosi alhaalla. Välillä ei saanut 60 astetta rikki. Se muutos tuolla oli, että nyt lämmöt nousevat paljon nopeammin niin, että ne kiekkamittarin kehältä katsoen näyttävät olevan ihan ok. Tosiassa lämmöt ovat kuitenkin vieläkin liian alhaalla... ainakin, jos forumin juttuja on uskominen. 400km siirtymällä lämmöt olivat koko ajan 70-75 astetta lukuun ottamatta partikkelifiltterin polttovaihetta, jolloin lämmmöt nousivat aika tarkasti 10 astetta. Polton jälkeen palattiin taas takaisin tuonne seitsemän kympin päälle.

                        Eli päätermarin vaihtoon, vai pitäisikö vaihtaa suoraan se lämmönvaihdin vai mikä sen nyt oli? Onko sen itse vaihtamisessa mitään kummallisia haasteita? Pääseekö hyvin käsiksi? Tuleeko kaikki litkut pihalle?
                        Samaa ongelmaa itsellä. 27 oli pakkasta ja rukkaset + karvahattu päässä joutui ikkunat sisäpuolelta jäässä ajelemaan. Kierrosmittari näytti lämmöiksi 4400 kierrosta, mitä se nyt sitten onkaan, kai jotain 50 astetta? Ajoa oli sen 160km, joten kyllä olisi pitänyt lämmetä.

                        Käynnistysmiongelmia myöskin, tuntuu että käynnistyy vajaapyttyisenä alussa eikä oikein käynnisty muutenkaan.

                        Pitäisi siis varmaan vaihtaa:
                        1. hehkut / ohjausyksikkö
                        2. Termari
                        3. Egr
                        4. automaatin lämmönvaihdin

                        Osaako joku heittää kustannusarvioita moiselle rempalle eriteltynä 1-4? En pysty tekemään itse kun on vain pakkasen puolella oleva halli käytössä.
                        Last edited by huppe; 28-12-2009, 09:29.
                        ex E61 530da 2004

                        Comment

                        • Tonukka
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 52
                          • Lappeenranta

                          #13
                          Piilovalikko

                          Noniin jatketaas tätä tyhmien kysymysten sarjaa, eli voiskos joku kertoo miten -04 530Dat E61 -mallissa pääsee tonne piilovalikkoon? Olen yrittänyt ettiä mut kaikki linkit on kuolleet ja sanallisia ohjeita ei ole näkynyt... Kiitti jo etukäteen!

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7527
                            • Jyväshyvä

                            #14
                            Originally posted by Tonukka View Post
                            Noniin jatketaas tätä tyhmien kysymysten sarjaa, eli voiskos joku kertoo miten -04 530Dat E61 -mallissa pääsee tonne piilovalikkoon? Olen yrittänyt ettiä mut kaikki linkit on kuolleet ja sanallisia ohjeita ei ole näkynyt... Kiitti jo etukäteen!
                            Laske "koodi" valmistusnumeron 5 viimeisestä merkistä (x+x+x+x+x)
                            Pidät trippiä pohjassa kun virrat on päällä niin kauan kunnes tulee
                            menu 01.

                            Heti kun tulee menu 01 niin paina uudestaan kunnes olet 19 -menussa jossa lukee tyyliin lock on. Odota kunnes alas tulee 00 -numero,
                            ja sen jälkeen taas naputtelet edellä laskemasi "koodin" sinne,
                            ja kun olet sen syöttänyt oikein, siirryt takaisin 01 -menuun
                            jonka jälkeen pääset liikkumaan lukituissakin menuissa.
                            Jos koodi oli väärin tai syötät sen liian hitaasti (tai liian nopeasti) niin poistut koko piilomenusta.

                            Jos joudut heti alussa esim. 01 -alavalikkoon, sieltä pääset takaisin "juureen" pitämällä trippiä hetken pohjassa...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • huppe
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 371
                              • Suomi

                              #15
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Laske "koodi" valmistusnumeron 5 viimeisestä merkistä (x+x+x+x+x)
                              Pidät trippiä pohjassa kun virrat on päällä niin kauan kunnes tulee
                              menu 01.

                              Heti kun tulee menu 01 niin paina uudestaan kunnes olet 19 -menussa jossa lukee tyyliin lock on. Odota kunnes alas tulee 00 -numero,
                              ja sen jälkeen taas naputtelet edellä laskemasi "koodin" sinne,
                              ja kun olet sen syöttänyt oikein, siirryt takaisin 01 -menuun
                              jonka jälkeen pääset liikkumaan lukituissakin menuissa.
                              Jos koodi oli väärin tai syötät sen liian hitaasti (tai liian nopeasti) niin poistut koko piilomenusta.

                              Jos joudut heti alussa esim. 01 -alavalikkoon, sieltä pääset takaisin "juureen" pitämällä trippiä hetken pohjassa...
                              Ei toiminut omassa ainakaan, kokeilin kun moottori oli käynnissä. Pidin trippiä pohjassa arviolta 30sek. Eikä iDriven salavalikostakaan näe oikein yhtään mitään (se kuitenkin toimii).
                              ex E61 530da 2004

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎