Itsellä samanlaisia ongelmia (530dA E61 '04), vaihdettu jo EGR ja päätermari mutta vielä keikkuu lämmöt siellä 74-78 C korvilla. Taitaa sitten mennä seuraavaksi tuo lämmönvaihdin vaihtoon.
E61 530 D lämpötila !?
Collapse
X
-
Lämpöilyä
Moro.
Oliko webastollinen versio?
Originally posted by Whistler View PostItsellä samanlaisia ongelmia (530dA E61 '04), vaihdettu jo EGR ja päätermari mutta vielä keikkuu lämmöt siellä 74-78 C korvilla. Taitaa sitten mennä seuraavaksi tuo lämmönvaihdin vaihtoon.E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Vaihdoin molemmat termarit n.2tkm sitten ja hyvin nousivat lämmöt aluksi ainakin penemmillä pakkasilla. Nyt satun katsomaan -17 pakkasillan, niin muistaakseni jossain 75:ssä oli lämmöt nopeasti, mutta otti ainakin 20 tai jopa 30km ennen kuin lämmöt 83-84 ja vähän kun ohittelin niin lämmöt kävi jossain 87:ssa. Nyt -3 pakkasella otti varmaan 15km kunnes oli 88 mittarissa ja kävin kaupassa ja takaisin ajellessa nousi aika pian jo 91 asteeseenkin. Onko pakko vaihtaa vielä tuo lämmönvaihdinkin, vai onko nuo lämmöt ollenkaan normaaleissa rajoissa?-12 F11 530Da
Comment
-
-
EGR termari vaihdettu ja lämmöt n. 30km lenkillä ja -6 pakkasessa nyt noin 77-84 astetta ja vaihtelua siinä välillä. Enimmäkseen 80 asteen paremmalla puolella. Edistystä edelliseen on kun lämmöt oli ennen 45 asteen pinnassa. "Korttelirallikulutus" tipahti aikalailla samalla kulutusmittarin mukaan. Ennen oli 25L pinnassa, nyt sellaista 8L.
Vielä pitäisi kuitenkin saada lämpöjä hieman ylös...ex E61 530da 2004
Comment
-
-
Originally posted by WarHead View PostMoro.
Oliko webastollinen versio?
Taisin olla hieman hätäinen. Tänään kun pääsin ensimmäistä kertaa päätermarin vaihdon jälkeen pidemmän matkan ajamaan, niin nyt lämmöt nousivat jo kai normaaleille lukemille. Noin 20 km jälkeen (pakkasta -5) lämmöt olivat jo liki 90, auto aamulla letkun päässä tunnin (säteilylämmitin). Parhaimmillaan 94C, taisi olla DPF-poltto käynnissä, koska vähän tämän jälkeen lämmöt putosivat 88-89C tasolle. 250 km reissulla lämmöt vaihtelivat 84-94C ja polton aikana 90-94C, keskinopeus jotakin 80 km/h kantturoilla ja kiekat siellä 1500 rpm korvilla (loota D-asennossa).
Nyt on siis vaihdettu molemmat termarit, tosin EGR-vaihto ei näyttänyt asiaa auttavan koska lämmöt nousivat vasta päätermarin vaihdon jälkeen.
Tarkkailllaan tilannetta ja pidetään peukkuja jotta ongelma ratkesi.____________
E61 530DA '04
Comment
-
-
Ja paskat toimi vieläkään...
Eilen tuli sama 250 km lenkki heitettyä toiseen suuntaan. Pakkasta pari astetta enemmin, muutoin samanlaiset olosuhteet/ajotapa. Nyt lämmöt nousivat ensimmäisellä 100 km enintään 78C (lämmöt vaihteli 74-78C välillä). Jossakin puolen matkan tietämissä lämmöt käväisivät 84C lukemissa mutta palasi sitten tasolle 78-81C.
Ainoa ero (tuon pari astetta kylmemmän ilman lisäksi) oli että nyt ei matkan aikana mielestäni tapahtunut DPF-polttoa, en ainakaan vastaavanlaista pörinää/murinaa kuullut kun edellisenä päivänä lämmön noustua yli 90C.
Ei kai tuo 2-3 astetta kylmempi ilma kuitenkaan pitäisi moottorilämpöihin kymmentä astetta vaikuttaa?
Kai se sitten lämmönvaihdinta pukkaa vaihtoon...
No odotellaan paikallisen huollon toimenpide-ehdotusta.
...niin ja nyt humppasi kierrokset alkumatkasta (lämmöt oli silloin jo yli 70C), vastaavaa en edellisenä päivänä huomannut. Tuo kierrosmittarin viisari heilui jopa parisataa kiekkaa edestakaisin (sen kyllä kuuli/tunsi persuuksissa). Harmi etten tajunnut eilen vaihtaaa sitä tarkaa kiekkanäyttöä kun oli jo lämpötilan seurantakin valmiiksi ruudussa.____________
E61 530DA '04
Comment
-
-
Viime syksynä vaihdoin uuden egr termarin, sen jälkeen rullattu n. 30tkm. Lämmöt pysytteli ihan hyvin tuolla 80-90 asteen välillä. Nyt huomasin paripäivää sitten että kiekkamittarin punaraja ei noussut kun 4500rpm saakka ja myös kulutus on ollut turhan suuri verrattuna viimetalveen. Nyt menee 9.4l keskimäärin, viimetalvena meni 8.4l. Päätermaria ei ole minun aikana vaihdettu. Auto lämpeää aika nopeasti kuiteskin n.60 asteen paikkeille ja siitä kipuaa vielä kohtuullisesti aina 70 asteeseen saakka, sen jälkeen ei lämmmöt meinaa näillä pakkasilla nousta. Pariviikkoa sitten tuota ongelmaa ei ollut.
Eli vaihdetaanko nyt taas egr termari, vai päätermostaatti vaiko tuo lämmönvaihdin?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Mulla lämpenee myös hemmetin huonosti. Kiekat näyttää jotain 4300 - 4500, eikä kuumaa riitä sisälle, noh tulee sieltä nyt juuri ja juuri kättä lämpimämpää. Piilkovalikosta en ole vielä lämpöjä katsonut, mutta tuskinpa kovinkaan korkealla ovat.
Auto menee huoltoon perjantaina ja ajattelin jos aloittaisi nyt tämän jumpan vastakarvaan ja vaihdattaisi ensimmäiseksi tuon lämmönvaihtimen. Raportoin tänne miten kävi.Autoton
EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.
Comment
-
-
Onko jollain muuten tietoa mikä on tuon lämmönvaihtimen osanumero, siltä varalta etteivät merkkihuollossa tiedä mitä tarkoitan? Onkohan 535d:ssä sama kuin 530d:ssä??
Edit. Löyty ihan ilman numeroita. Ehdottivat kyllä ensin EGR- ja päätermarin vaihtoa, mutta pidin pääni. Vaihdellaan sitten termareita, ellei ala lämmöt nousta.Autoton
EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.
Comment
-
-
Originally posted by Kuul4 View PostOnko jollain muuten tietoa mikä on tuon lämmönvaihtimen osanumero, siltä varalta etteivät merkkihuollossa tiedä mitä tarkoitan? Onkohan 535d:ssä sama kuin 530d:ssä??
Edit. Löyty ihan ilman numeroita. Ehdottivat kyllä ensin EGR- ja päätermarin vaihtoa, mutta pidin pääni. Vaihdellaan sitten termareita, ellei ala lämmöt nousta.
Comment
-
-
Miten kävi tämän kanssa? Vaihdettiinko pelkkä automaatin lämmönvaihdin ja auttoiko?Autoton
EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.
Comment
-
-
Originally posted by Kuul4 View PostPelkkä vaihdin vaihdettiin. Muutaman asteen nousi lämmöt, Nyt vaihtelee välillä 70 - 77, ennen ei noussut yli 70 asteen. Seuraavaksi menee molemmat termarit vaihtoon.e61 530D M Sport -05
ex e46 330xi -02
ex e28 520i -82 (talviauto)
Comment
-
-
Originally posted by Beemer330xi View PostJokos molemmat termarit on vaihdettu?Autoton
EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.
Comment
-
-
Originally posted by Kuul4 View PostEi oo vielä ehtiny. Voishan sitä vielä tutkia, josko selviäis vain toisen vaihdolla, mutta ei ne toisaalta kauheesti maksa. Sittenpähän on ainakin uutta palikkaa koko trio.e61 530D M Sport -05
ex e46 330xi -02
ex e28 520i -82 (talviauto)
Comment
-
-
Lämmöt
Originally posted by Beemer330xi View PostMinulla vaihdettiin ensin EGR termari ja lämmöt nousi tuolta 74-74 asteesta 77-78 hujakoille. Tänään vaihdettiin "päätermari" ja kas lämmöt 92-94 astetta, että suosittelen. Vaihtimeen ei ole koskettu.
En ole päässyt vielä yli 83 asteen salavalikosta katsottuna.
Kestää aikalailla saavuttaa edes tämä lämpö, ainakin 20km seka-ajoa vaikka edes pakkasia ei edes ole ollut. Mitään lisälämppäriä ei vielä ole.
...pitkillä moottoritie vedoilla en ole vielä kokeillut.
Päätermari vaihtoon(ko) aluksi?
Auto siis E61 530d A -04.
Comment
-
Comment