Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Airbagin poiskytkeminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EXVOLVO
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 45
    • Pohjanmaa

    E61 Airbagin poiskytkeminen

    Eli E61 10/04 530D kyseessä ja pitäis saada pelkääjän paikan airbagi poiskytkettyä lastenistuimen takia. Onko tietoa tai kokemuksia hinnasta ja onko iso operaatio? Jostain kuullut et turvavyökin pitäis uusia...
  • bemanderi
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 191
    • Capital West

    #2
    BMW ei anna enää koodia, joilla viralliset huoltoliikkeet saisi poiskytkettyä pelkääjän etubagin.

    Ainut vaihtoehto on asentaa retrofittinä deaktivointikytkin, mutta tämä onnistuu vain 9/05 (eli nappistartilla varustettuihin) eteenpäin valmistettuihin autoihin.
    BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
    Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

    .. plus sitten kaikkea muuta romua.

    Comment

    • MakeH
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1170
      • Vantaa

      #3
      Onko tietoa mitä tuommoinen deaktivointikytkimen jälkiasennus kustantaa?

      Comment

      • bemanderi
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 191
        • Capital West

        #4
        Originally posted by MakeH View Post
        Onko tietoa mitä tuommoinen deaktivointikytkimen jälkiasennus kustantaa?
        Ei tarkalleen, mutta kun asiaa joskus tiedustelin niin nopealla summauksella päättelin että tonnilla pitäisi selvitä. (sisältäen siis kaikki tarvittavat operaatiot)
        BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
        Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

        .. plus sitten kaikkea muuta romua.

        Comment

        • EXVOLVO
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 45
          • Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by MakeH View Post
          Onko tietoa mitä tuommoinen deaktivointikytkimen jälkiasennus kustantaa?
          Tonnin luokkaa mullekin sanottiin kun soitin huoltoon... turvavyökin uusiksi ja katsastus... Eipä taida kannattaa. Jos ei sitten ota bagin piuhaa irti mutta jos siitä sit seuraa armoton pliing pliiing pliing ja varoitus valojen vilkunta en tiedä:think Varmaan paras vaihtaa pois koko rotisko

          Comment

          • MakeH
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1170
            • Vantaa

            #6
            On kiven alla nuo missä on pelkääjän bagille kytkin. Itsellä on tuollainen e91:ssä ja edessä on vielä isofixitkin. Mukula viihtyy paremmin edessä, joten jos vaihtaa e61:een niin tuo kytkin olisi oltava.

            Comment

            • EXVOLVO
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 45
              • Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by MakeH View Post
              On kiven alla nuo missä on pelkääjän bagille kytkin. Itsellä on tuollainen e91:ssä ja edessä on vielä isofixitkin. Mukula viihtyy paremmin edessä, joten jos vaihtaa e61:een niin tuo kytkin olisi oltava.
              Eivät suosittele istuinta vaikka onkin se kytkin, ei ole 100% varma sekään. Pitäis kokonaan eliminoida bagin toiminta. Mutta taitaa auto kuitenkin vaihtua johonkin tilavampaan,vai onko muilla kokemuksia E61 jossa takapenkillä selkä menosuuntaan istuin ja etupenkillä turvakaukalo? Nyt kun on pelkästään takana se selkä menosuuntaan asetettu istuin niin etupenkki on aikalailla niin edessä kuin on mahdollista.

              Comment

              • MakeH
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1170
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by EXVOLVO View Post
                Eivät suosittele istuinta vaikka onkin se kytkin, ei ole 100% varma sekään.
                Kuka ei suosittele? Ja tarkoitatko tehdasasennettua kytkintä vai jälkiasennettua?
                Last edited by MakeH; 05-01-2010, 12:08.

                Comment

                • EXVOLVO
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 45
                  • Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by MakeH View Post
                  Kuka ei suosittele? Ja tarkoitatko tehdasasennettua kytkintä vai jälkiasennettua?
                  Vauvalehtiä ja istuintestejä lukenut. Teidä sitten... :think Ja samanlaimnen kytkin se kait on oli sitten tehtaalla tai huollossa asennettu.

                  Comment

                  • Murska
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2004
                    • 382
                    • Savo

                    #10
                    Originally posted by EXVOLVO View Post
                    Vauvalehtiä ja istuintestejä lukenut. Teidä sitten... :think Ja samanlaimnen kytkin se kait on oli sitten tehtaalla tai huollossa asennettu.
                    Niin, Suomessa on vallalla joku suositus että mukuloiden tulisi istua selkä menosuuntaan kolmevuotiaaksi. Muualla tenavat käännetään nokka eteenpäin jo kun turvakaukalosta pääsevät.

                    Meidän poitsukin(15kk) saa kohta jo kääntyä nokka eteenpäin. e46:sen etupenkillä ei istu hyvin kääpiökään kun penkki on edessä. e61:ssä tilanne ei siis ilmeisesti ole paljoa ruusuisempi
                    e61 530i touring M-sport LCI -08
                    Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                    Ex:e46 330i -01 Sedan
                    Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                    Comment

                    • MakeH
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1170
                      • Vantaa

                      #11
                      Onhan se pennun pää pirun painava suhteessa muuhun kroppaan, joten oma matkustaa selkä menosuuntaan niin pitkään kuin mahdollista.

                      Comment

                      • EXVOLVO
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2008
                        • 45
                        • Pohjanmaa

                        #12
                        Juu ei etupenkillä kukaan siinä asennossa halua istua,istuin melkein hansikaslokerossa ja selkänoja etukenossa.. vaikka kyllähän sitä näkee paljon mummoja jotka siinä asennossa ajavatkin
                        Ei oikeen mihinkään "tilaihmeeseenkän" huvittais vaihtaa kuinkas X5 on sisätiloiltaan tai sieiska sarjan uudemmat? Mut sit taas kärsii takakontti...

                        Comment

                        • Murska
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2004
                          • 382
                          • Savo

                          #13
                          Originally posted by MakeH View Post
                          Onhan se pennun pää pirun painava suhteessa muuhun kroppaan, joten oma matkustaa selkä menosuuntaan niin pitkään kuin mahdollista.
                          Pitää paikkansa, mutta mikä on hätävarjelua ja mikä hätävarjelunliioittelua. Sen päättää jokainen tahollaan.
                          Voisi kuvitella että esim. Autoliiton suositukset olisivat linjassa ADAC:n suosituksien kanssa, tässä asiassa näin ei muistaakseni ole.

                          En aio potea syyllisyyden tuntoja kun käännän turvaistuimen, ja aina tietysti toivotaan ettei mitään sattuisi ja pyritään toimimaan sen mukaisesti.

                          Itse ja varmaan monet muutkin 70 ja 80-lukujen silloiset räkänokat SEISTIIN etupenkkien välissä siinä takana heti kun vaan pystyssä pysyttiin. Turvaistuimet oli melko tuntematon käsite
                          e61 530i touring M-sport LCI -08
                          Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                          Ex:e46 330i -01 Sedan
                          Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                          Comment

                          • EXVOLVO
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2008
                            • 45
                            • Pohjanmaa

                            #14
                            Olette molemmat MakeH ja Murska aivan oikeassa. Kuikin ite päätäköön, ja ensisijaisestihan se on kuskinpenkin ja ratin välissä se suurin tekijä joka vaikuttaa turvallisuuteen! Ei pelkästään lapsien vaan koko perheen.

                            Comment

                            • Susi
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 473
                              • Kuopio, Suomi

                              #15
                              Saksassa ajetaan enemmän moottoriteillä, joilla ei ole riskiä suoraan "vastapalloon" - nokkakolariin, joten siitä johtuu suositukset lasten aikaisempaan matkustussuunnan muutokseen.

                              Suomessa liikenne on pääsääntöisesti "vastapalloon" - tyylistä, joten sen takia täällä suositellaan lapsen kääntämistä kasvot menosuuntaan myöhemmin.

                              Meidän poika on 9kk ja ainakin me tulemme pitämään poikaa selkä menosuuntaan mahdollisimman pitkään.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎