Eli E61 10/04 530D kyseessä ja pitäis saada pelkääjän paikan airbagi poiskytkettyä lastenistuimen takia. Onko tietoa tai kokemuksia hinnasta ja onko iso operaatio? Jostain kuullut et turvavyökin pitäis uusia...
E61 Airbagin poiskytkeminen
Collapse
X
-
BMW ei anna enää koodia, joilla viralliset huoltoliikkeet saisi poiskytkettyä pelkääjän etubagin.
Ainut vaihtoehto on asentaa retrofittinä deaktivointikytkin, mutta tämä onnistuu vain 9/05 (eli nappistartilla varustettuihin) eteenpäin valmistettuihin autoihin.BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe
.. plus sitten kaikkea muuta romua.
-
Ei tarkalleen, mutta kun asiaa joskus tiedustelin niin nopealla summauksella päättelin että tonnilla pitäisi selvitä. (sisältäen siis kaikki tarvittavat operaatiot)Originally posted by MakeH View PostOnko tietoa mitä tuommoinen deaktivointikytkimen jälkiasennus kustantaa?BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe
.. plus sitten kaikkea muuta romua.
Comment
-
Tonnin luokkaa mullekin sanottiin kun soitin huoltoon... turvavyökin uusiksi ja katsastus... Eipä taida kannattaa. Jos ei sitten ota bagin piuhaa irti mutta jos siitä sit seuraa armoton pliing pliiing pliing ja varoitus valojen vilkunta en tiedä:think Varmaan paras vaihtaa pois koko rotiskoOriginally posted by MakeH View PostOnko tietoa mitä tuommoinen deaktivointikytkimen jälkiasennus kustantaa?
Comment
-
Eivät suosittele istuinta vaikka onkin se kytkin, ei ole 100% varma sekään. Pitäis kokonaan eliminoida bagin toiminta. Mutta taitaa auto kuitenkin vaihtua johonkin tilavampaan,vai onko muilla kokemuksia E61 jossa takapenkillä selkä menosuuntaan istuin ja etupenkillä turvakaukalo? Nyt kun on pelkästään takana se selkä menosuuntaan asetettu istuin niin etupenkki on aikalailla niin edessä kuin on mahdollista.Originally posted by MakeH View PostOn kiven alla nuo missä on pelkääjän bagille kytkin. Itsellä on tuollainen e91:ssä ja edessä on vielä isofixitkin. Mukula viihtyy paremmin edessä, joten jos vaihtaa e61:een niin tuo kytkin olisi oltava.
Comment
-
-
Niin, Suomessa on vallalla joku suositus että mukuloiden tulisi istua selkä menosuuntaan kolmevuotiaaksi. Muualla tenavat käännetään nokka eteenpäin jo kun turvakaukalosta pääsevät.Originally posted by EXVOLVO View PostVauvalehtiä ja istuintestejä lukenut. Teidä sitten... :think Ja samanlaimnen kytkin se kait on oli sitten tehtaalla tai huollossa asennettu.
Meidän poitsukin(15kk) saa kohta jo kääntyä nokka eteenpäin. e46:sen etupenkillä ei istu hyvin kääpiökään kun penkki on edessä. e61:ssä tilanne ei siis ilmeisesti ole paljoa ruusuisempie61 530i touring M-sport LCI -08
Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
Ex:e46 330i -01 Sedan
Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
Comment
-
Juu ei etupenkillä kukaan siinä asennossa halua istua,istuin melkein hansikaslokerossa ja selkänoja etukenossa.. vaikka kyllähän sitä näkee paljon mummoja jotka siinä asennossa ajavatkin
Ei oikeen mihinkään "tilaihmeeseenkän" huvittais vaihtaa
kuinkas X5 on sisätiloiltaan tai sieiska sarjan uudemmat? Mut sit taas kärsii takakontti...
Comment
-
Pitää paikkansa, mutta mikä on hätävarjelua ja mikä hätävarjelunliioittelua. Sen päättää jokainen tahollaan.Originally posted by MakeH View PostOnhan se pennun pää pirun painava suhteessa muuhun kroppaan, joten oma matkustaa selkä menosuuntaan niin pitkään kuin mahdollista.
Voisi kuvitella että esim. Autoliiton suositukset olisivat linjassa ADAC:n suosituksien kanssa, tässä asiassa näin ei muistaakseni ole.
En aio potea syyllisyyden tuntoja kun käännän turvaistuimen, ja aina tietysti toivotaan ettei mitään sattuisi ja pyritään toimimaan sen mukaisesti.
Itse ja varmaan monet muutkin 70 ja 80-lukujen silloiset räkänokat SEISTIIN etupenkkien välissä siinä takana heti kun vaan pystyssä pysyttiin.
Turvaistuimet oli melko tuntematon käsite
e61 530i touring M-sport LCI -08
Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
Ex:e46 330i -01 Sedan
Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
Comment
-
Saksassa ajetaan enemmän moottoriteillä, joilla ei ole riskiä suoraan "vastapalloon" - nokkakolariin, joten siitä johtuu suositukset lasten aikaisempaan matkustussuunnan muutokseen.
Suomessa liikenne on pääsääntöisesti "vastapalloon" - tyylistä, joten sen takia täällä suositellaan lapsen kääntämistä kasvot menosuuntaan myöhemmin.
Meidän poika on 9kk ja ainakin me tulemme pitämään poikaa selkä menosuuntaan mahdollisimman pitkään.
Comment
Comment