Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530DA käynti vaeltaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sinerpe
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 12

    E60 530DA käynti vaeltaa

    Osaisiko joku kertoa, mistä johtuu moottorin käynnin mystinen vaeltaminen ajaessa noin 1500 kierroksilla (=vauhtia 75-80km/t). Käynti vaeltaa (vaihtelu noin 300-400 kierrosta), vauhti nykii erityisesti kun kone ei ole täysin lämmin. Kun kierroksia nostaa tai laskee ongelmaa ei esiinny. Vikaa on yritetty korjata kolmesti Laakkosella (Herttoniemi). On vaihdettu termostaattia, mm. kaikki hehkut, hekun ohjaukset, softat jne, mutta mikään ei tunnu auttavan. Vikakorjaukset ovat tulleet maksamaan jo yhteensä lähes parituhatta euroa ja Laakkoselta en saa muita vastauksia, kun että sähkömiehen pitää asiaa tutkia.

    Voisiko vika olla yksinkertaisesti ilmamäärämittarissa?
    Onko muilla vastaavia kokemuksia ja oletteko saaneet vian jossain korjattua?
    Vai pitääkö tottua tähän "ominaisuuteen"?
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    #2
    Tyhmä kysymys mutta eikö ne siellä merkkikorjaamolla ole tuota piuhaan laittanut ja tutkineet missä heittää. Silloin ainakin tuon ilmamassamittarinkin olis voinu tutkia ja muut.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Muuli
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 115

      #3
      Turbiini viallinen,lukko menee kiinni ja auki kokoajan.

      Comment

      • Sinerpe
        Newbiemmer
        • Sep 2008
        • 12

        #4
        Kumpa ongelma olisikin noin yksinkertainen. Itsekin luulin, että tekniikka on niin kehittynyt, että koneet kertoo, mikä on pielessä, mutta näin ei asia kuitenkaan ole. Vikakoodit kertovat hehkujen vioista, mutta näiden vaihdot eivät ole euttaneet, joten vika on jossain muualla.

        Comment

        • Sinerpe
          Newbiemmer
          • Sep 2008
          • 12

          #5
          Turbiini viallinen,lukko menee kiinni ja auki kokoajan.


          Miten selität, että kierroksia nostaessa tai laskiessa vikaa ei ilmene?

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Lukaisepa tuo, niin ehkäpä alkaa homma hahmottua. KLIK
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Muuli
              Bimmer Rookie
              • Mar 2007
              • 115

              #7
              Originally posted by Sinerpe View Post
              Turbiini viallinen,lukko menee kiinni ja auki kokoajan.


              Miten selität, että kierroksia nostaessa tai laskiessa vikaa ei ilmene?
              No,tuo 80km/h vauhti ja juurikin tuo 1500-2000 kierrosalue on se missä tämä turbiininlukko kenkkuilee.
              Se on jotenkin sellainen nopeuskohta ettei lukko osaa "toimia" siinä.

              Kierroksien laskiessa se ei edes yritä laittaa lukkoa päälle ja nopeuden/kierrosten noustessa lukko pysyy päällä.

              En osaa sitä järkevämmin selittää.

              Tuohon voisi kokeilla vaihteistoöljyn vaihtoa jos häiriö esiintyy enimmäkseen kylmänä.Onko vaihtaminen muuten normaalia kylmänä?Voisi viitata öljyn vähyyteen,jos kuumana toimii.

              Comment

              • Sinerpe
                Newbiemmer
                • Sep 2008
                • 12

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Lukaisepa tuo, niin ehkäpä alkaa homma hahmottua. KLIK

                Kiitos linkistä
                Näyttäisi siltä, että tästähän homma varmaankin kanittaa. Kumma juttu, etteivät Laakkosella tiedä tästä mitään:think

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Lukaisepa tuo, niin ehkäpä alkaa homma hahmottua. KLIK
                  Tämän Clavurion linkittämän ja tätä ongelmaa käsittelevän topikin otsikko varmaan kannattaisi Poken muuttaa, noin tulevaisuutta ajatellen kun tuota nykimisongelmaa search:illa ihmiset etsiskelee.
                  Muutoin tästä samasta aukeaa kymmeniä uusia topikkeja.

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1400
                    • Kuopio

                    #10
                    Melkein stickyn arvoinen E60 threadi toi lootajuttu. Samalla voisi kyllä laittaa joku uskalias ne PUMA case numerot tohon niin jos ne merkkiliikkeissä tajuis lukee tätä palstaa ja ei tartteis ihmisten enää tapella näin ilmiselvän asian kanssa.
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎