Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Takaluukun sähköongelmia (valot+luukun avauskahva)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    E61 Takaluukun sähköongelmia (valot+luukun avauskahva)

    Eli ongelmia luukun puolella sähköissä.

    -Takaluukun puolella olevista polttimoista ei toimi rekisterikilvenvalot, apukuskin puolen sumuvalo eikä peruutusvalo. Eli ainoat jotka luukun puolella pelaa on kuskinpuolen sumuvalo ja peruutusvalo, muut mykkänä. Muulta osin takavalot pelaavat ihan normaalisti, siis ne jotka ovat korin puolella. Kaikki polttimot on tarkistettu ja ovat ehjiä.

    -Takaluukun aukaisukahva ei toimi, eli jos luukun haluaa auki joutuu sen sisäpuolelta aukaisemaan manuaalisesti. Kontin lukko pelaa kiinnilaitettaessa kuitenkin ihan ok, "soft close" lukossa toimii ja vetää luukun kiinni kun sen laskee alas eli itse lukolle sähkö kuitenkin kulkee. Ikkunaosan aukaisussa ei myöskään mitään ongelmia, ikkuna aukeaa pyyhkijässä olevasta mikrokytkimestä kuten kuuluukin.

    Siis kun vika on päällä, pimeänä on osa valoista ja luukun kahva yhtäaikaa, ja kun vika ei ole päällä niin kaikki pelaa aivan normaalisti. Parin päivän verran kaikki jo välillä toimi niinkuin pitikin eikä ainuttakaan herjaa tullut.

    Vaikuttaisi siis kontaktivialta jossain, ja tästä syystä tsekkasin jo takaluukun johtosarjoja sen matkaa mitä niistä saa näkyviin luukun muoviverhoukset ja saranojen kohdalla johtoja pitävät metallipidikkeet irroittamalla. Noilla kohdin en vaurioita johdoista löytänyt.
    (Te jotka olette katkenneita johtoja E61 luukusta korjanneet, onko viat olleet missä kohti ja eli minkä verran jouduitte purkamaan?)

    Onko ideoita mitä keksisi seuraavaksi? Ohjaako luukun aukaisua ja valoja sama ohjainboksi ja jos niin missä tämä boksi sijaitsee, jos katselisi liittimet läpi... Vai odotellaanko vain kesäkelejä jos rupeis taas pelaamaan kun välillä jo kerran toimi?

    Mystistä...
    Last edited by Gonzalez; 27-01-2010, 20:28.
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    .............
    Last edited by Gonzalez; 19-02-2010, 16:50.
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      ...............
      Last edited by Gonzalez; 19-02-2010, 16:50.
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        #4
        Jos nyt oikein muistan niin oikean puoleista johtosarjaa tulee syötöt tietysti oikeanpuoleisille takavaloille ja takaluukun lasin aukausukytkimelle.
        Ja myös takaluukun aukaisukytkimelle (tästä en nyt ole 100-varma).

        Vasenta laitaa tulee sitten vasemmalle puolelle, rekisterikilven valoille ja takalasin aukausumoottorille, sekä itse luukun moottorille.

        Vika siis lienee oikeanpuoleisessa johtosarjassa jos kaikki oikean puoleiset on pimeenä.
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Jos nyt oikein muistan niin oikean puoleista johtosarjaa tulee syötöt tietysti oikeanpuoleisille takavaloille ja takaluukun lasin aukausukytkimelle.
          Ja myös takaluukun aukaisukytkimelle (tästä en nyt ole 100-varma).

          Vasenta laitaa tulee sitten vasemmalle puolelle, rekisterikilven valoille ja takalasin aukausumoottorille, sekä itse luukun moottorille.

          Vika siis lienee oikeanpuoleisessa johtosarjassa jos kaikki oikean puoleiset on pimeenä.

          Ok, näin voisi ajatella. Putsailin jo aiemmin liittimet boksien päästä hanskalokeron takaa josko siellä olisi kontaktihäiriötä mutta tuloksetta. Se on todella ihmeellistä että nuo kaikki ovat aina pois pelistä yhtäaikaa. Tuleekohan noille maadoitus samaa piuhaa pitkin?

          Jostain E39 topikista myös luin että E39:ssä rekisterikilvenvaloille virta kulkisi luukun aukaisukahvan kautta, onkohan tässä perää ja onko E61:ssä sama juttu?
          Last edited by Gonzalez; 30-01-2010, 09:50.
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by Gonzalez View Post
            Jostain E39 topikista myös luin että E39:ssä rekisterikilvenvaloille virta kulkisi luukun aukaisukahvan kautta, onkohan tässä perää ja onko E61:ssä sama juttu?
            Ei ole.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              #7
              Heh, tuli tuossa käytyä kaupassa ja piruuttani kokeilin takaluukun kahvaa tullessani niin aukes pirulainen, polttimoistakaan tullu vikailmotuksia kunnes sitten taas seuraavassa startissa kaikki palas ennalleen.
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              • Gonzalez
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 2632
                • Seinäjoki

                #8
                Olisikohan tähän kellään uusia ideoita?

                Oikean puolen johtosarjankin eilen tsekkasin (pääsee muuten käsiksi irrottamalla katosta kaiuttimen), siinä en vauriota havainnut. Samalla hoksasin että molempien saranoiden alla kulkee kupariset "liuskat" jolla luukku on ilmeisesti maadoitettu ja ajattelin että josko ne ei yhdistä ja maadoitin piuhanpätkällä luukun, ei apua.

                ---> Tosiaan aina kun vika on päällä, on pimeänä luukun kahva ja kaikki luukun puolen valot paitsi vasen sumuvalo ja vasen peruutusvalo. Ja kun ei niin kaikki pelaa normaalisti avauskahvaa myöden ja vikailmot katoaa.

                Mikä näitä kaikkia siis yhdistää?
                1.Luukun avauskahva
                2.Rekisterikilven valot
                3.Oikea takasumuvalo
                4.Oikea peruutusvalo

                Menee mystiseksi...
                Last edited by Gonzalez; 19-02-2010, 17:14.
                530d GT F07 2010
                325i E30 Cabriolet 1987

                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Tarkistas nämä:
                  Maapiste X11273 ja X13792
                  Attached Files
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Gonzalez
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2632
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Dunky View Post
                    Tarkistas nämä:
                    Maapiste X11273 ja X13792
                    Kiitoksia! Täytyy tsekata nämä seuraavaksi.
                    530d GT F07 2010
                    325i E30 Cabriolet 1987

                    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #11
                      Eiköhän se sieltä johtosarjasta se vika kuitenkin löydy. Se johtosarja pitää pahimmassa tapauksessa vetää kokonaan sinne auton puolelle jotta näkee mistä ne on poikki, yleensä ne on heti sen johtokourun päästä missä johtosarja taipuu pahimmillaan 180 astetta.
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #12
                        Originally posted by Rahu View Post
                        Eiköhän se sieltä johtosarjasta se vika kuitenkin löydy. Se johtosarja pitää pahimmassa tapauksessa vetää kokonaan sinne auton puolelle jotta näkee mistä ne on poikki, yleensä ne on heti sen johtokourun päästä missä johtosarja taipuu pahimmillaan 180 astetta.
                        Ehkä se siinä on mutta kaikki nuo jotka ei toimi tässä autossa maadottavat juuri tätä reittiä pitkin.
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • Gonzalez
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 2632
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by Dunky View Post
                          Ehkä se siinä on mutta kaikki nuo jotka ei toimi tässä autossa maadottavat juuri tätä reittiä pitkin.
                          Tätä itsekkin mietin, että jos nipussa olis johtoja poikki/melkein poikki niin ei ne kaikki yhtäaikaa olis aina yhdistämättä?

                          No kohta se selviää onko vika maadoituksissa, lähen purkamaan verhoiluja irti. Jos ei auta niin sitten kai johdotusten kimppuun seuraavaksi...
                          530d GT F07 2010
                          325i E30 Cabriolet 1987

                          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                          Comment

                          • MacBaren
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2010
                            • 96
                            • JNS

                            #14
                            mitäs nämä tämmöset sit on oikeen? http://cgi.ebay.de/BMW-E39-E60-E53-E...ht_4835wt_1220

                            edit:Joo tais tulla vika topicciin tämä
                            Last edited by MacBaren; 20-02-2010, 11:50.
                            F11 520d
                            E39 530da

                            Comment

                            • Gonzalez
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 2632
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Maadoituksissa oli vika.

                              Itse vikakohtaa en kuitenkaan löytänyt, vaan lopuksi sain kaikki (niin luukun kahvan kuin kilven valotkin!) pelaamaan maadoittamalla takasumu/peruutusvalolle tulevan maapiuhan luukun runkoon.

                              Itse luukun puolella ei minkäänlaista maadoitus/jakopistettä ollut kuvan mukaisella paikalla (tai ainakaan sitä ei verhoilua irrottamalla näe, voihan olla että se on johtosarjassa jossain syvemmällä) vaan näille kaikille tulee oma maajohto. Jossain kohtaa nämä kaikki on kuitenkin kytköksissä toisiinsa, sillä kun valkkasin maapiuhoista vahvimman ja vedin sen maihin niin muutkin pelaa. Hyvä maadoituspiste luukusta löytyi pyyhkijän rungon kiinnityspultista.

                              Kaikki toimii nyt hyvin, tämä riittää minulle!
                              530d GT F07 2010
                              325i E30 Cabriolet 1987

                              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎