Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530XD säteily- ja sisä lämmittimen asennus DEFA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lofjussi
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 183
    • Rovaniemi

    E61 530XD säteily- ja sisä lämmittimen asennus DEFA


    Lämmittimet meinasin autoon laittaa, säteilylämmitin motille, sisätilan pistoke ja ehkäpä vielä akkulaturinkin kun autossa on webasto

    Onko tulipellissä jo reikä valmiina mistä pääsee sisätilan johdon kaa sisälle? Mistä se löytyis tai mihin tehdään reikä jos ei ole?

    Autossa on tehdas asenteinen webasto ja luin täältä foorumilta ettei se lämmitä mottia vaan tarvitaan vastus väliin. Oisko Rovaniemellä tuohon asentajaa jolla kokemus ko. työstä? Oikein hyvillä ohjeilla voisin yrittää itsekin…

    Toki ne imusarjan läpätkin pitäis poistaa…

    Kiitos etukäteen!

    -Jussi-
    645 ci cabriolet m-performance 2004
  • takahiki
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 203
    • home

    #2
    Oikea paikka läpivienneille on vänkärin puolella, raitisilma suodattimen alla, kotelo pois niin löytyy.

    Comment

    • lofjussi
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 183
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by takahiki View Post
      Oikea paikka läpivienneille on vänkärin puolella, raitisilma suodattimen alla, kotelo pois niin löytyy.
      Niin, onko siellä jo reikä valmiina ja siinä läpivientikumi tai vastaava?
      645 ci cabriolet m-performance 2004

      Comment

      • jania78
        Bimmer Rookie
        • Jul 2009
        • 93
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by lofjussi View Post
        Lämmittimet meinasin autoon laittaa, säteilylämmitin motille, sisätilan pistoke ja ehkäpä vielä akkulaturinkin kun autossa on webasto

        Onko tulipellissä jo reikä valmiina mistä pääsee sisätilan johdon kaa sisälle? Mistä se löytyis tai mihin tehdään reikä jos ei ole?

        Autossa on tehdas asenteinen webasto ja luin täältä foorumilta ettei se lämmitä mottia vaan tarvitaan vastus väliin. Oisko Rovaniemellä tuohon asentajaa jolla kokemus ko. työstä? Oikein hyvillä ohjeilla voisin yrittää itsekin…

        Toki ne imusarjan läpätkin pitäis poistaa…

        Kiitos etukäteen!

        -Jussi-
        Kysyppä tuolta tekevätkö tuommosia asennus hommia
        Ex: e61 530xd Touring
        Ex: e39 520i Touring
        Ex: e46 330d Touring
        Ex: e46 320d Touring
        Ex: e39 525 tds Touring
        Ex: e39 530dA Touring
        Ex: e36 323i Touring

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by lofjussi View Post
          Niin, onko siellä jo reikä valmiina ja siinä läpivientikumi tai vastaava?
          On.

          Moottorinohjainyksikkö on tuossa muovikotelossa raitisilma suodattimen alla, se on kiinni muovitelineessä josta joutuu ottamaan ruuvit irti ja kääntämään vähän sivuun (piuhoja tms. ei tartte irrottaa), tämän jälkeen saa pujotettua kaapelin kotelon pohjalla olevasta läpiviennistä hanskalokeron alle. Suhteellisen simppeli homma...
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • aragon
            Bimmer Rookie
            • Feb 2008
            • 54
            • Lohja

            #6
            kun weba kerran on..

            mä kyllä tekisin weban muutoksen et lämmittäis pataa ja kabiinia sekä kunnollinen akkulaturi (defan ja riittävän tehokas). enkä mitään muuta. ainakin lämpöä riittää. muitakin lämmittimiä toki saa laittaa jos tykkää, en vaan näe niitten tarpeellisuutta. säteilylämmittimellähän saa hehkuttaa tuntitolkulla jotta saa saman lämpötehon kun weballa kymmenessä minuutissa:think
            ARAGON
            E61 530d M
            E39 523i

            Comment

            • lofjussi
              Bimmer Rookie
              • May 2009
              • 183
              • Rovaniemi

              #7
              Kiitokset neuvoistanne!
              Sain jo tuon säteilylämmittimen, asentajaa vaan odottaa...
              130 euroa jäi lämmittimelle hinnaksi, johdot ja pistokkeet sitten erikseen.
              Tuo akkulaturi on varmasti asiaa. Minkälaisia olette laittaneet, onko normi ylläpito ceetekki liian köykänen? Onko kokemuksia defa latureista? Akkuahan voi ladata konehuoneen "virta paikasta"... Tarkoitan, että laturin paikkahan on konehuoneessa eikä akun luona.
              Kyllä, tuo webasto muutos pitää tehdä...mutta lyhyttä työ matkaa kun ajelen niin akun päällehän tuo käy ilman laturia.
              645 ci cabriolet m-performance 2004

              Comment

              • aragon
                Bimmer Rookie
                • Feb 2008
                • 54
                • Lohja

                #8
                laturista...

                suosittelisin laittamaan defan 10A laturin jos webastoa meinaa käyttää säännöllisesti. sen saa samaan johtohaaroitukseen ton säteilijän kans. eli kun johto on kiinni olis säteilijä päällä ja akku latauksessa. ctekin normaali pistoke liitostahan ei saa moottoritilaan tehdä laillisesti...
                jos sulla on auto tolpassa säteiljä päällä, akku latauksessa ja weba ajastettuna niin ei varmaan tarvii päällitakki päällä autoon mennä.
                sisätilalämppärin kans odottelisin ja kokeilisin miten edellämainittu toimii. laturin yhteensopivuudesta IBS kans en tiedä herjaako jotain mut ainakin E60/61 on kettumaisia pelejä jos ei akun lataustila ole kohdillaan


                niinjuu: laitathan ilmastoinnin manuaalille ja suht pienelle teholle jos weban käyttöön innostut. automaatilla puhisee täysillä ja vie moninkertaisesti webastoa enemmän virtaa..
                Last edited by aragon; 30-01-2010, 20:36.
                ARAGON
                E61 530d M
                E39 523i

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7524
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Yksi tapa tehdä asennus on asentaa vain autoon johonkin puskuriin piiloon sopiva liitin ja vetää siitä karvat akulle tai edessä olevaan + kiskoon ja maahan.

                  Sitten lataa autoa ulkoisella laturilla, esim. C-tekin laturilla....

                  Kirjoittelin joskus ajatuksesta kilpailevaan foorumiin:
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    #10
                    Kannattaa sen cetekin valinnassa muistaa, että se akku ei kylmänä kuitenkaan ota sitä laturin "tarjoamaa" maksimi virtamäärää vastaan. Katsokaa salavalikosta, että moottorilämpö saavuttaa oikeesti sen ~90c ajossa, silloin ei lämmityksen lisävastus syö IBS:n tarjoamaa muutenkin alhaista latausvirtaa...
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • viktor
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1272
                      • ...

                      #11
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Yksi tapa tehdä asennus on asentaa vain autoon johonkin puskuriin piiloon sopiva liitin ja vetää siitä karvat akulle tai edessä olevaan + kiskoon ja maahan.

                      Sitten lataa autoa ulkoisella laturilla, esim. C-tekin laturilla....

                      Kirjoittelin joskus ajatuksesta kilpailevaan foorumiin:
                      http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=9569.0
                      Ei tuokaan huono idea ole.

                      Itse mietin jos laittaisi c-tekin takaboksiin, jolloin defan yms johtojen käyttö on ihan luvallista. Sen pään kätkeminen vaan on oma hommansa, ei taida taipua siihen hinauslenkin luukun alle, muutenhan se olisi aika mainio paikka. Muutoin on aika urpon näköistä olla lämmitystökkeli perässä, ainakin kesäajaksi ois kiva saada pois siis. Tai sitten vetää vaan pitkällä vedolla konehuoneesta sen sähkön taakse, kai se mahtuu lattiamaton alla kulkemaan jossain kourussa.

                      Tuo majorin idea voisi onnistuakin tehdä vaikkapa hinauslenkin luukun taakse.

                      Saako c-tekin adapteripäitä tarvikkeena lisää? Jos hipostelisi ja tekis ihan näteillä vesieristetyillä liittimillä kytkennän? Tai mikähän liitin siinä c-tekissä on, josko samanlaisen hommaa autonpäähän.
                      Mitään irrallisia karvoja sinne ei kannata laittaa killumaan tai on ihan varmasti ongelmia tiedossa.
                      Täytyypä katsoa töistä mitä liittimiä on tarjolla, muistaakseni kumisia tupakansytkiä ainakin oli.. Tosin kaipaamaasi luukkua niissä ei ole vaan pitää se tutti muistaa tökätä reikään.
                      Last edited by viktor; 31-01-2010, 12:03.
                      ///M5
                      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                      Comment

                      • lofjussi
                        Bimmer Rookie
                        • May 2009
                        • 183
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Jottei heti joutuis asennus hommiin, niin tilasin tuon defan 10A laturin…

                        Mikä se tuon pistokkeen kaikkein paras paikka on M-sport puskurissa? Vaakakupissa painaa tieten ulkonäkö ja käyttömukavuus… Apukuskin puoli kuiten se "oikea" puoli pistokkeelle.
                        645 ci cabriolet m-performance 2004

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7524
                          • Jyväshyvä

                          #13
                          Originally posted by lofjussi View Post
                          Mikä se tuon pistokkeen kaikkein paras paikka on M-sport puskurissa? Vaakakupissa painaa tieten ulkonäkö ja käyttömukavuus… Apukuskin puoli kuiten se "oikea" puoli pistokkeelle.
                          Johonkin keulaan, ei ainakaan kulmaan. Nimittän kun se joskus kuitenkin unohtuu paikalleen niin ei hajoita mitään jos pistoke osoittaa suoraan eteenpäin...
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • lofjussi
                            Bimmer Rookie
                            • May 2009
                            • 183
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Defan akkulaturia asennettaeessa. Onko kytkentäpaikka tuo apuvirrananto,-otto piste konehuoneessa(se punainen suojattu kotelo)? Ja siellä se M8 ruuvin alle?
                            Vai löytyykö sille parempikin paikka?
                            Akullehan kaapelit ei yllä kun ovat vain 1.5m pitkät
                            645 ci cabriolet m-performance 2004

                            Comment

                            • _chris_
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 442
                              • Nokia

                              #15
                              Originally posted by lofjussi View Post
                              Defan akkulaturia asennettaeessa. Onko kytkentäpaikka tuo apuvirrananto,-otto piste konehuoneessa(se punainen suojattu kotelo)? Ja siellä se M8 ruuvin alle?
                              Vai löytyykö sille parempikin paikka?
                              Akullehan kaapelit ei yllä kun ovat vain 1.5m pitkät
                              Tätä ainakin käytin omassa asennuksessa (X5). Maalle löytyi kytkentäpiste lähistöltä lokasuojasta.
                              BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                              Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎