Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60/e61 LED-valo muutokset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

    e60/e61 LED-valo muutokset

    Tulipa tuossa onnistuneen angel-eye-led modauksesta innostuneena mieleen, että lediähän on saatava muuallekin. Vakionahan ne on tosiaan jo peilien alla sekä ripsissä.

    Jos yritettäisi tähän triidiin laittaa ohjeita/linkkejä näiden ja muidenkin valojen LED-muutosten tekoon.

    Angel-eyet/parkit onnistunee noilla neuvoilla ja noitahan jo saakin joka nurkasta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=179171

    Rekisterikilven valot: Myynnissä esim. http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi...lot-p-846.html ja asennusohjeetkin taitaa löytyä ohjekirjasta? Toki vinkkejä/kokemuksia noistakin otetaan mielellään vastaan.

    Entäs sisävalot? Niitähän on ovien alapuolella, jalkatilassa sekä katossa. http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi...lot-p-847.html <-- nuo kai käy ovien alareunaan ja/vai jalkatilaan ja peräkonttiin? Vai onko jalkatiloihin ja peräkonttiin sekä oviin olemassa omat mallinsa? Millaiset polttimot sitten menee tausta peilin ja takaosaston kattovaloihin? Tarvitseeko erikoismodauksia, vai meneekö tietyn malliset polttimot suoraan ja miten noihin kaikkiin polttimoihin pääsee käsiksi?

    Mitenkäs peruutusvalot? http://forums.5series.net/topic/7699...hts-no-errors/ <-- tuolla on mallia, mutta nuo taitaa olla Ameriikan veljen omatekemiä muunnossarjoja?
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05
  • docjones
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 127

    #2
    Originally posted by Veeksi View Post
    Rekisterikilven valot: Myynnissä esim. http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi...lot-p-846.html ja asennusohjeetkin taitaa löytyä ohjekirjasta? Toki vinkkejä/kokemuksia noistakin otetaan mielellään vastaan.
    Nuo kilpivalot ovat melko toimivat, joskin normi made in china laatu tietenkin näkyy.
    Asennus on täysin plug'n'play. Kirkkautta riittää vähän liiaksikin, mutta sitähän on helppo säätää vähemmälle jos siltä tuntuu.

    Tosin tuo että eivät aiheuttaisi ilmoitusta tietokoneelle ei pidä paikkansa. Taiwanissa eivät pojat osaa tietenkään ajatella mitä tapahtuu oikeissa pakkasissa josta aiheutuu se että ovat käyttäneet liian suurta vastusta.
    Käytännössä kylmänä siis resistanssi kasvaa liian suureksi -> atk luulee että lamppu rikki -> plingplong! Varsinaista suurempaa ongelmaa tästä ei ole koska heti kun valot syttyvät alkaa myös vastus lämmetä jolloin homma toimii normisti ja häly kuittautuu pois. Ei kovin suuri juttu, mutta pieni kauneusvirhe.

    -
    JN

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by docjones View Post
      Nuo kilpivalot ovat melko toimivat, joskin normi made in china laatu tietenkin näkyy.
      Asennus on täysin plug'n'play. Kirkkautta riittää vähän liiaksikin, mutta sitähän on helppo säätää vähemmälle jos siltä tuntuu.

      Tosin tuo että eivät aiheuttaisi ilmoitusta tietokoneelle ei pidä paikkansa. Taiwanissa eivät pojat osaa tietenkään ajatella mitä tapahtuu oikeissa pakkasissa josta aiheutuu se että ovat käyttäneet liian suurta vastusta.
      Käytännössä kylmänä siis resistanssi kasvaa liian suureksi -> atk luulee että lamppu rikki -> plingplong! Varsinaista suurempaa ongelmaa tästä ei ole koska heti kun valot syttyvät alkaa myös vastus lämmetä jolloin homma toimii normisti ja häly kuittautuu pois. Ei kovin suuri juttu, mutta pieni kauneusvirhe.

      -
      JN
      Ahaa. Vähän harmillista tosiaan. Vähän sama siis kuin noiden led-enkelien ja antennivahvistimen(?) häiriö. Ei kaada maailmaa, mutta...ketuttaa kyllä.

      Kuinka nuo rekisterikilven valot saa irti ehjänä? Ei näköjään ollutkaan ohjekirjassa ohjeita...

      Sisävalot sainkin jo purettua ja tässäpä on vähän listaa mitä tuommosessa pre-facelift e60:ssä on.

      Takakontissa 2 isoa sisävaloa, joihin uppoaa 37mm ja 41mm SV8.5-kantaiset ledit (1kpl + 1kpl).

      Kuskin ja vänkärin jalkatilassa 1 iso sisävalo per puoli, joihin uppoaa kans ilmeisesti 37mm SV8.5-kantaiset ledit.

      Hanskalokerossa on 1 iso sisävalo (37mm SV8.5).

      Meikkipeileissä 2 ("erittäin") isoa sisävaloa (41mm SV8.5)

      Ovien alla on pienemmät sisävalot jotka on syöneet 5W5-kantaiset polttimot. Eli niitä on yhteensä 4 kappaletta.

      Katto"valot" on myös syöneet 5W5-kantaisia polttimoita. Niitä on sekä lukuvalot (2 edessä, 2 takana) että varsinainen sisävalo (1 edessä ja 1 takana).

      Isot ja pienet sisävalot irtoaa helposti esim. pienehköllä lattapääruuvarilla. Työntää pitkittäispäädyistä pään valonreunan alle ja työntää samalla päätä valon sisäänpäin, niin saa samalla longistettua holkkeja poispäin. Johdot irtoaa vetämällä.

      Kattoyksiköt lähtee satunnaisista kohdista longistelemalla samaan tapaan. Ne on vähän hankalammat. En löytänyt mitään erikoisen tehokasta kohtaa mistä niitä kannattaa alkaa irrottelemaan. Kun yksikkö on irti, saa johdon vetäistyä irti kun painaa sivulla olevia holkkeja. Tämän jälkeen polttimoiden pitimet näkyy mustina tuppeina kääntöpuolella. Ne irtoaa 90 astetta pyöräyttämällä.

      Polttimoiden irroittaminen ei ainakaan aiheuta ajotietokoneeseen virheilmoituksia, joten sisävaloiksi voinee laittaa normaalimallin ledit (ei canbussia).

      Tässä vielä vähän kuvia.
      Attached Files
      Last edited by Veeksi; 13-02-2010, 16:33. Reason: Asiavirheen korjaus kantamallin suhteen. Lisäystä tarvittaviin polttimoihin.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        #4
        Sellainen juolahti vielä mieleen, että oliskohan etusumareita mahdollista vaihtaa LED-polttimoille? Xenoneitahan noihin on ainakin jenkkilässä laitettu, mutta ne varmaankin sokeuttaa vastaantulijat tehokkaasti. http://www.js-tuning.com/led.htm:stä löytyis H-kannoille sopivia led-polttimoita, mutta bemari varmaan haistelee myös sumarien toimivuutta (jolloin tulee taas virheilmoituksia)? Ja onko noi sumarit HB4 (9006?) vai H8 kantaisia vai mitä?

        Onko tietoa mikä kanta noissa pakkivalon polttimoissa on ja tuleeko niistäkin valitusta ilman canbus-versiota? 921:stä kertoo Osramin Euroopan sivut (jenkkien versio tais ehdottaa jotain aivan muuta). Onkohan noin ja montako niitä tarvii valoonsa?
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • EPDM
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2005
          • 4623
          • Lahti.

          #5
          Originally posted by docjones View Post
          Nuo kilpivalot ovat melko toimivat, joskin normi made in china laatu tietenkin näkyy.
          Asennus on täysin plug'n'play. Kirkkautta riittää vähän liiaksikin, mutta sitähän on helppo säätää vähemmälle jos siltä tuntuu.

          Tosin tuo että eivät aiheuttaisi ilmoitusta tietokoneelle ei pidä paikkansa. Taiwanissa eivät pojat osaa tietenkään ajatella mitä tapahtuu oikeissa pakkasissa josta aiheutuu se että ovat käyttäneet liian suurta vastusta.
          Käytännössä kylmänä siis resistanssi kasvaa liian suureksi -> atk luulee että lamppu rikki -> plingplong! Varsinaista suurempaa ongelmaa tästä ei ole koska heti kun valot syttyvät alkaa myös vastus lämmetä jolloin homma toimii normisti ja häly kuittautuu pois. Ei kovin suuri juttu, mutta pieni kauneusvirhe.

          -
          JN
          Kokeilin tätä mun e39 ja e46 ja ei niissä ainakaan normi canbus eikä bmw tarkoitettu kokonaiset leddi valot antanut edes -20c pling plong vika valot.

          Aika kirkaita ne custom ledit ovat rekkarissa, melkein kyllä laittaisin itse 4-tai 6smd ledin canbusväylä ledit sinne. Voisin niistäkin otta kuvia kun ehdin. Vaikka pimeassä.





          Viviendo en Lahiti
          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
          Vw Corrado vr6

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4623
            • Lahti.

            #6
            Originally posted by Veeksi View Post
            Sellainen juolahti vielä mieleen, että oliskohan etusumareita mahdollista vaihtaa LED-polttimoille? Xenoneitahan noihin on ainakin jenkkilässä laitettu, mutta ne varmaankin sokeuttaa vastaantulijat tehokkaasti. http://www.js-tuning.com/led.htm:stä löytyis H-kannoille sopivia led-polttimoita, mutta bemari varmaan haistelee myös sumarien toimivuutta (jolloin tulee taas virheilmoituksia)? Ja onko noi sumarit HB4 (9006?) vai H8 kantaisia vai mitä?

            Onko tietoa mikä kanta noissa pakkivalon polttimoissa on ja tuleeko niistäkin valitusta ilman canbus-versiota? 921:stä kertoo Osramin Euroopan sivut (jenkkien versio tais ehdottaa jotain aivan muuta). Onkohan noin ja montako niitä tarvii valoonsa?
            Etusumareihin on toki olemassa ne ledit, mutta ei canbus väyla/vastuksia toistaiseksi ainakaan vielä. Joten sinne pitäisi laittaa vastuksia.
            Saahan niita canbus xenonmallisena kyllä Rahu just asensi häneen x5 sellaiset. Ei vaadi silloin koodausta enään.
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2177
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by EPDM View Post
              Etusumareihin on toki olemassa ne ledit, mutta ei canbus väyla/vastuksia toistaiseksi ainakaan vielä. Joten sinne pitäisi laittaa vastuksia.
              Saahan niita canbus xenonmallisena kyllä Rahu just asensi häneen x5 sellaiset. Ei vaadi silloin koodausta enään.
              Joo. Niin minä tuota asiaa sainkin selviteltyä. En jaksa mitään sähkötuholiitoksia (sokeripala tms.) alkaa omilla taidoillani väkertää, niin saa nyt vielä tuo HB4-ledi odotella. Xenoni kuulostaa kyllä sellaselta, että se saattaa "vähän" ärsyttää vastaantulijoita, kun normaalit halogeenitkin on vähän turhan häikäiseviä. Ostin jotkut Osramin 4000k väriset erikoispolttimot. Ne oli kalliit ja varmasti lyhytikäiset, mutta on värisävyltään bemarin Xenoneihin ja led-enkeleihin sopivat. Harvemminpa noita sumareita tosin tulee edes käytettyä...
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • masiaro
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 406

                #8
                Originally posted by docjones View Post
                Nuo kilpivalot ovat melko toimivat, joskin normi made in china laatu tietenkin näkyy.
                Asennus on täysin plug'n'play. Kirkkautta riittää vähän liiaksikin, mutta sitähän on helppo säätää vähemmälle jos siltä tuntuu.

                Tosin tuo että eivät aiheuttaisi ilmoitusta tietokoneelle ei pidä paikkansa. Taiwanissa eivät pojat osaa tietenkään ajatella mitä tapahtuu oikeissa pakkasissa josta aiheutuu se että ovat käyttäneet liian suurta vastusta.
                Käytännössä kylmänä siis resistanssi kasvaa liian suureksi -> atk luulee että lamppu rikki -> plingplong! Varsinaista suurempaa ongelmaa tästä ei ole koska heti kun valot syttyvät alkaa myös vastus lämmetä jolloin homma toimii normisti ja häly kuittautuu pois. Ei kovin suuri juttu, mutta pieni kauneusvirhe.

                -
                JN
                Miten ne voi säätää pienemmälle teholle? Se OEM-reksterikilven lampputeho on mielestäni kohtuullista enkä halua mitään ylivoimakaista kiina-lamppua perälle ja huutaa muille autoille että rekkarini on semmoinen ;D

                Comment

                • docjones
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 127

                  #9
                  Originally posted by masiaro View Post
                  Miten ne voi säätää pienemmälle teholle? Se OEM-reksterikilven lampputeho on mielestäni kohtuullista enkä halua mitään ylivoimakaista kiina-lamppua perälle ja huutaa muille autoille että rekkarini on semmoinen ;D
                  Pala teippiä eteen tai muulla tavoin heikentää "linssin" valonläpäisyä. Kludge kludge, mutta mikäli non-OEM ratkaisuun on lähdetty niin virhe tapahtui aikaisemmin. =)

                  -
                  JN

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    #10
                    Jooh. Mitenkähän tämän nyt vitutuksessa muotoilis. Olisin kyllä arvostanut suuresti, jos joku olisi jaksanut vaivautua kertomaan yhdellä tai kahdella lauseella sen miten nuo rekkarivalot irtoaa. Tällöin olisi säästynyt (ainakin minulta) paljon vaivaa enkä olisi vaihtaessa saanut aikaiseksi tuhoa. "Kiitos".

                    Mutta itse itselleni vastaten ja muita neuvoen. Kuten sisävaloja, rekisterikilven valoja EI MISSÄÄN NIMESSÄ kannata lähteä millään esineellä longistelemaan sivuista. Näin ei saa aikaan muuta kuin vahinkoa. Kilpivalo lähtee erittäin helposti kun laittaa esimerkiksi talttapääruuvimeisselin terän kilpivalon toisesta lyhyemmästä reunasta löytyvään ohueen koloon ja työntää valoa toiseen suuntaan (alkuperäisissä valoissa BMW-merkin suuntaan). Näin valoa voi painaa jousta vasten ja kolonpäässä oleva nystyrä vapautuu ja valon saa vedettyä ulos kolosta. Johto lähtee irti voimakkaasti vetämällä. Jos ei halua noita kirkkaita ledejä, niin sinne voi tosiaan laittaa myös SV8.5 kantaisen ~37mm pitkän led-polttimon. Omasta mielestäni tuollainen kirkaskin on aika komea.

                    Tosin tämän näköisiä http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi...smdledsbig.jpg polttimoita en suosittele noihin rekkarivaloihin enkä sisävaloihinkaan, koska tuo kanta on litteä (ja valot vain toisella puolella levyä) ja siten se pyörii paikallaan holtittomasti (sisällä saattaa jopa saada aikaan resonanssi helinää). http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi...festoonsmd.jpg <-- tuollaiset pysyy huomattavasti paremmin paikallaan, mutta ei mikään varsinaisesti noitakaan estä pyörimästä (istuu kuitenkin paljon jämäkämmin).

                    http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi...vis-p-827.html <-- nämä toimii jalkatilan ja peräkontin valoissa aika mukavasti. Kirkkaus vastaa suurinpiirtein alkuperäistä polttimoa. Todennäköisesti myös http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi...6mm-p-811.html kävisi, mutta sitä en päässyt ainakaan vielä kokeilemaan (en siis lupaa, mutta näyttäisi kuvien perusteella, että mahtuu nippanappa). Todennäköisesti tuollaiset kuitenkin pitänee vielä hankkia.

                    Ovien alla oleviin valoihin kannattaa ottaa vähintään tällaiset -> http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi...dia-p-775.html (nämä vastaa nippanappa kirkkaudellaan alkuperäisiä tai ovat hieman himmeämmät). Suosittelisin ottamaan vielä 1 tai 2 kokoa isomman polttimon (esim. -> http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi...lux-p-776.html ovat paremmat ja pidemmätkin mahtuis). Sellaiset led-polttimot jossa ledit on vain polttimon kärjessä ei käy ovien alle OLLENKAAN. Ne ei valaise _mitään_. Paras ja tyylikkäin ratkaisu ovien alle on takuulla http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi...lot-p-847.html . Nuo varmasti jo valaisee auton ympäristöä.

                    Kattoyksiköt ovatkin sitten erittäin veemäiset. Niihin ei mene mikään polttimo mikä on vähääkään halkaisijaltaan suurempi kuin alkuperäinen halogeenipolttimo. Lukuvaloihin nyt saa periaatteessa "ulkokautta" työnnettyä tällaisen http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi...nen-p-807.html . "Ulkokautta asennus" kannattaa tehdä niin, että irroittaa kattoyksikön. Kiertää lukulampun kantaosan irti (90 asteen pyöräytys) ja nyppäsee entisen polttimon pois. Tämän jälkeen työntää led-polttimon heijastinpuolelta, niin että ledin kanta tulee näkyviin kattoyksikön takapuolelta. Nyt voi helposti painaa kattoyksikön kantaosan ledin kantaan kiinni ja pyöräyttää lampun takaisin paikalleen. (sama hoito toiselle lukulampulle ja kattoyksikkö takaisin kattoon). Mutta sitä en tiedä minkä polttimon ja miten saisi siihen varsinaisen katon sisävaloon (keskimmäinen valo), koska "takakautta" ei led-polttimoiden kannat tahdo mahtua ja ulkokautta on esteenä suojamuovi. Tiedä sitten saako tuon muovin jotenkin ehjänä irroteltua...ei oikein huvittanu ottaa riskiä, että sekin hajoaa. EDIT: lasikantainen 6-ledinen menee keskellekin, kun vuolee puukolla led-polttimon kaulurin pois (paksu kohta kannassa). Toki näin voi tehdä lukuvaloillekin, niin ne saa helposti asennettua "kattoyksikköön" ...tosin oma vaivansa tuossa vuolemisessakin (ja vaarana polttimon rikkoutuminen).

                    Tässäpä olis lista mitä voi esim. EDP-motorsportilta tilailla (http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi/) jotta saa uudistettua (pre-facelift) e60:n ilmettä.
                    -Kattovaloihin (lukuvalot 4kpl, sisävalo 2kpl) 6 x w5w t10 lasikaintainen 6-ledinen (HUOM! 2 kappaleesta kuorittava kannasta "kauluri" pois)
                    -Hanskalokero, jalkatilat, peräkontti 4 x SV8.5 36mm (ei tarvitse olla can-bus). Etenkin jalkatilaan ja peräkonttiin kannattaa ottaa joku 4/6-ledinen, hanskalokeroon riittää 2-ledinen.
                    -Meikkipeilit, peräkontti 3 x SV8.5 41mm (ei tarvitse olla can-bus)
                    -Ovivalot 4 x w5w t10 8+1 lasikaintainen -ledin superflux / BMW sisäled-valot
                    -Rekkari: 2 x SV8.5 36mm can-bus (canbus väylä festoon 36/37mm ledi 6-smd) / BMW rekisterikilpi led-valot (can-bus-poltin vaatii vähän lampun kannan työstöä tai muuta askartelua, että pysyy jämäkästi paikallaan)

                    Laittelen kuvia kunhan olen saanut kaikki valot paikalleen ja auton puhtaaksi. Mutta nyt voin jo sanoa, että muutos on _suuri_. Kuulostaa fruitilta, mutta auton sisusta vaan tuntuu nyt 10 vuotta tuoreemmalta (siis hämärässä/pimeässä jolloin valoilla on merkitystä). Vanhat valot näyttää nyt erittäin väsyneelle (niitä on vielä pari paikallaan)...muutos on vastaava kuin normaalissa halogeeniajovalopolttimossa verrattuna 6000k-xenoneihin. Nyt vaan nuo peilien ledit(?) näyttää keltaiselta sisävaloihin verrattuna...eilen ne näytti vielä todella valkeilta keltaisiin sisävaloihin verrattuna...
                    Last edited by Veeksi; 13-02-2010, 17:50. Reason: Lisätty lista
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • Vetomies
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2011
                      • 30
                      • Vantaa

                      #11
                      Kuvia?
                      E61 525D 2005

                      Comment

                      • Vetomies
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2011
                        • 30
                        • Vantaa

                        #12
                        Rekisterikilpien lediasennukseen kosteuseristettä

                        Täytyy muuten vinkata muita kun itsellä kävi ikävästi.

                        Kun laitatte näitä rekisterikilpien ledivaloja, niin tiivisteisiin kannattaa lisätä vaseliinia tai muuta kosteuseristettä. Mulla meni toinen ledeistä kokonaan rikki kosteuden takia. Jos alkaa erroria huutamaan, on lähellä mennä rikki. Jopa se ruuvarin kolo kannattaa tukkia vaseliinilla – antaa kyllä periksi sitten aikanaan, eikä näy juuri mihinkään, jos sen tekee sisäpuolelta.
                        E61 525D 2005

                        Comment

                        • Lasikuutio
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2010
                          • 100
                          • Suomi, Kokemäki/Tampere

                          #13
                          Eli vaihdoin tuonne rekisterikilven valoihin tälläiset ledit:

                          Mutta ajotietokone valittaa niistä.

                          Eli pitääkö tosiaan maksaa tuon 50-60 euroa näistä:

                          Ja edellisellä sivulla lukikin, että nämäkin valittavat kylmillä keleillä, joten ei mielellään maksaisi tuota hintaa.

                          Vai onko esim. näillä jotain sellaista eroa, millä tuo ajotietokone ei noista valittaisi?
                          Last edited by Lasikuutio; 29-10-2011, 21:36.
                          Ajossa:
                          E60 520i (tulossa showroomiin..)
                          Exät:
                          E39 525i
                          - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                          Bemmin kuvat nettiin helposti ja vaivattomasti? Hanki Dropbox!
                          http://tinyurl.com/hanki-dropbox

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5418
                            • S:t Karins

                            #14
                            Originally posted by Lasikuutio View Post
                            Eli pitääkö tosiaan maksaa tuon 50-60 euroa näistä:

                            Ja edellisellä sivulla lukikin, että nämäkin valittavat kylmillä keleillä, joten ei mielellään maksaisi tuota hintaa.
                            Minulla kyllä toimi nuo valot viime talvena moitteetta. Nyt toinen talvi edessä, katsellaan kuis käy.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • Lasikuutio
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 100
                              • Suomi, Kokemäki/Tampere

                              #15
                              Originally posted by kt0510 View Post
                              Minulla kyllä toimi nuo valot viime talvena moitteetta. Nyt toinen talvi edessä, katsellaan kuis käy.
                              Entä osaatko kertoa, että onko muita (lue halvempia ) vaihtoehtoja, mitkä eivät aiheuta vikailmoituksia ajotietokoneessa?

                              ...mutta mikäli ei, niin pitänee ostaa nuo.

                              EDIT:
                              Nyt kun asiaa tarkemmin tutkein, niin eikös tällä homman pitäis onnistua:

                              ...kun tuossa on tuo canbus-väylä. Miten mahtaa käydä?

                              Entäs nuo angel eyesit... itsellä on siis 520i 2004 (E60), ei xenoneita. Niin sopineeko nämä:

                              tuonne tilalle?
                              Last edited by Lasikuutio; 29-10-2011, 23:10.
                              Ajossa:
                              E60 520i (tulossa showroomiin..)
                              Exät:
                              E39 525i
                              - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                              Bemmin kuvat nettiin helposti ja vaivattomasti? Hanki Dropbox!
                              http://tinyurl.com/hanki-dropbox

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎