Heippa viisaat,
Ajelin illalla -18 asteen pakkasessa parin tunnin reissun ja panin merkille että polvia paleltaa. Melko eksoottinen diagnoosi siis. Hiukan käsikopelolla tutkimalla symptooma vaikuttaisi olevan se, että kuskin jalkatilan ilmarööristä pukkaa kabiiniin aika viileää ilmaa. Ei sentään raakaa ulkoilmaa, mutta huomattavasti viileämpää kuin esim. mitä apparin puolen jalkotilaan puhaltaa. Autossa (525xiT -06) on laaja ilmastointiautomatikka.
Ajaessa oli hyvää aikaa arpoa eri parametrejä:
- asento on AUTO, molemmilla puolilla säädin 22 asteessa
- keskisuuttimen asennolla (iDriven 4 palkkia punaista vs. 4 sinistä) ei ollut merkitystä kuskin jalkotilan ilman lämpötilaan, mitä nyt otsa hiukan huurtui sinisillä palkeilla
- ilman jakoa käsin iDrivestä roplaamalla voi jalkotilaan puhaltavan ilman määrää säätää, mutta lämpötila ei muutu
- kojelaudan vasemman puolen sekä tuulilasin venttiilistä tulee lämmintä ilmaa (ja myös keskeltä riippuen em. asetuksesta)
- säätämällä kuskin puolen namiskan asteluvun jonneen 25:n asteen paremmalle puolen alkaa kuskin jalkotilaan puhaltavan ilman lämpötila pikkuhiljaa nousta
Ideoita?
kiitos etukäteen,
--
harri
Ajelin illalla -18 asteen pakkasessa parin tunnin reissun ja panin merkille että polvia paleltaa. Melko eksoottinen diagnoosi siis. Hiukan käsikopelolla tutkimalla symptooma vaikuttaisi olevan se, että kuskin jalkatilan ilmarööristä pukkaa kabiiniin aika viileää ilmaa. Ei sentään raakaa ulkoilmaa, mutta huomattavasti viileämpää kuin esim. mitä apparin puolen jalkotilaan puhaltaa. Autossa (525xiT -06) on laaja ilmastointiautomatikka.
Ajaessa oli hyvää aikaa arpoa eri parametrejä:
- asento on AUTO, molemmilla puolilla säädin 22 asteessa
- keskisuuttimen asennolla (iDriven 4 palkkia punaista vs. 4 sinistä) ei ollut merkitystä kuskin jalkotilan ilman lämpötilaan, mitä nyt otsa hiukan huurtui sinisillä palkeilla
- ilman jakoa käsin iDrivestä roplaamalla voi jalkotilaan puhaltavan ilman määrää säätää, mutta lämpötila ei muutu
- kojelaudan vasemman puolen sekä tuulilasin venttiilistä tulee lämmintä ilmaa (ja myös keskeltä riippuen em. asetuksesta)
- säätämällä kuskin puolen namiskan asteluvun jonneen 25:n asteen paremmalle puolen alkaa kuskin jalkotilaan puhaltavan ilman lämpötila pikkuhiljaa nousta
Ideoita?
kiitos etukäteen,
--
harri
Comment