memebuy23buy

E60 akun lataaminen konehuoneesta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Metalgod
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 201
    • Helsinki

    E60 akun lataaminen konehuoneesta?

    Onnistuuko lataus konehuoneen (+) apuvirtapiuhasta ja maa (-) tietenkin maihin jonnekin vai onko fiksumpaa ladata suoraan akun napoihin?

    Onko jotain virtahäviöitä tai vikapiikkiherjoja odotettavissa?

    Ei oikein kiinnostais repiä takakonttia auki...
    -530dA 600 Nm
    - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Tietysti ladata suoraan akun napoihin

    Eikä tarvitse repiä vaan avaat nätisti verhouslevyn kahdesta muoviklipseistä
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Metalgod
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 201
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by buksin-1 View Post
      Tietysti ladata suoraan akun napoihin

      Eikä tarvitse repiä vaan avaat nätisti verhouslevyn kahdesta muoviklipseistä

      Ei vittu! No kyllä vituttaa tuolla lumihanki-helvetissä ja keskellä yötä.
      Kai se on pakko taipua...
      -530dA 600 Nm
      - BENSALLA PESTÄÄN PENSSELIT, DIESELILLÄ TEHDÄÄN VOIMAA -

      Comment

      • Armas P
        Bimmer Rookie
        • Dec 2008
        • 74

        #4
        Originally posted by Metalgod View Post
        Onnistuuko lataus konehuoneen (+) apuvirtapiuhasta ja maa (-) tietenkin maihin jonnekin vai onko fiksumpaa ladata suoraan akun napoihin?

        Onko jotain virtahäviöitä tai vikapiikkiherjoja odotettavissa?

        Ei oikein kiinnostais repiä takakonttia auki...
        Paskan talviauton kanssa kummatkin metodit on ollut käytössä. Varmaan jo kymmenen kertaa yhteensä tänä talvena, ei herjaa, eikä ole räjähtänyt. Kummallakin tavalla akku on ottanut virtaa. Laulakoot osaavammat vaikka suohon, näin minä olen menetellyt.

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Kyllähän se lataus onnistuu sieltä konehuoneen puolelta samallalailla kuin akustakin.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Onko sen konehuoneen pluskaapelinpään ja akun +navan välissä mitään muuta kuin johtoa? Siis mitään mokkulaa , murkulaa tms.
            Miksi konehuoneessa paikka olisi jos ei virransyöttöä varten :think
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by petrolhead View Post
              Onko sen konehuoneen pluskaapelinpään ja akun +navan välissä mitään muuta kuin johtoa? Siis mitään mokkulaa , murkulaa tms.
              Miksi konehuoneessa paikka olisi jos ei virransyöttöä varten :think
              Esim. jos akku on niin tyhjä tai asennuksen ajan irti ja joku Kinnulan veljeksistä tulee ja paiskaa kontin kiinni, on ne plussat ainoot mistä sen virran voisi syöttää
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • Ceeray
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1400
                • Kuopio

                #8
                Ittellä Defan laturi on kiinni juurikin konehuoneen puolella, + johdossa sekä maapisteessä. Kyllähän tuo virtaa on ottanut.
                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3734
                  • Raisio

                  #9
                  Melkein "miljoona" kertaa latailtu autoja konehuoneen liittimen kautta ja laiteltu maadoitus esim iskaritolpan mutterin kautta tms ja aina ollut akku aamulla täys.

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2979
                    • Uusimaa

                    #10
                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Melkein "miljoona" kertaa latailtu autoja konehuoneen liittimen kautta ja laiteltu maadoitus esim iskaritolpan mutterin kautta tms ja aina ollut akku aamulla täys.
                    Siis, akku on nimenomaan tarkoitettu ladattavaksi tuosta konetilan + navasta. Eikä sitä maata tarvitse mihinkään iskarin tolppamutteriin laittaa, maalle on oma napa plussan vieressä
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • tanppu
                      Bimmer Rookie
                      • May 2008
                      • 169
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by jaki View Post
                      Siis, akku on nimenomaan tarkoitettu ladattavaksi tuosta konetilan + navasta. Eikä sitä maata tarvitse mihinkään iskarin tolppamutteriin laittaa, maalle on oma napa plussan vieressä
                      Joka on yleensä siinä iskarin kupeessa
                      Ex vehkeet..
                      X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

                      Comment

                      • poke
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 3128

                        #12
                        Originally posted by jaki View Post
                        Siis, akku on nimenomaan tarkoitettu ladattavaksi tuosta konetilan + navasta. Eikä sitä maata tarvitse mihinkään iskarin tolppamutteriin laittaa, maalle on oma napa plussan vieressä
                        Tätä sanottiin TIS:kin kun sieltä lueskelin tätä E60n virranhallintajärjestelmää(68 sivua). Kehotettiin lataamaan vain ja ainoastaan konehuoneen navoista, jotta IBS ym härvelit tietäisi että akkuunpäin on ladattu virtaa.

                        Itse olen kyllä lataillut sekä konehuoneen nastojen kautta että suoraan akun napoihin ja ihan kuin akun napoihin suoraan lataamalla tulisi täydemmäksi. en osaa sanoa onko vain mutua.
                        Kulkineet/projektit:

                        M2 F87
                        530iA E39
                        635 CSi E24
                        518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                        Comment

                        • Reiska56
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 185
                          • Kerava

                          #13
                          Originally posted by poke View Post
                          Tätä sanottiin TIS:kin kun sieltä lueskelin tätä E60n virranhallintajärjestelmää(68 sivua). Kehotettiin lataamaan vain ja ainoastaan konehuoneen navoista, jotta IBS ym härvelit tietäisi että akkuunpäin on ladattu virtaa.

                          Itse olen kyllä lataillut sekä konehuoneen nastojen kautta että suoraan akun napoihin ja ihan kuin akun napoihin suoraan lataamalla tulisi täydemmäksi. en osaa sanoa onko vain mutua.
                          Mutua on. Konehuoneen liittimet nimenomaan tarkoitettu ulkopuolisen akkulaturin käyttöön. Täysin turhaa mennä peräkonttiin suoraan akulle latauspiuhoja virittelemään.Tärkeämpää on, että käyttää nykyaikaisia digitaalisia akkulatureita, eikä mitään museovehkeitä, eihän autokaan ole mikään museoauto.

                          Comment

                          • humala
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 739
                            • Kemi

                            #14
                            itsekin aina antanut isompaa (käynnistys) virtaa konehuoneen puolelta Ctek nyt on akussa kiinni peräkontissa ku ei oo tullut viel sisäjohtoa vedettyä.. Tais olla juurikin liittimien mahdollisen kipinöinnin ja akun kaasuuntumisen takia nuo liittimet tuolla konehuoneessa..
                            E70 X5 3.0d -07
                            E39 530da touring -99
                            ex: E36 325i sedan -93

                            Comment

                            • Kawa_m3
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2005
                              • 143
                              • Porvoo / Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Metalgod View Post
                              Ei vittu! No kyllä vituttaa tuolla lumihanki-helvetissä ja keskellä yötä.
                              Kai se on pakko taipua...
                              Lataa vaikka tupakansytyttimestä jos sattu pyhävaatteet päälle

                              Comment

                              Working...
                              X