Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 turvavyö rispaantunut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jartsa84
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 25
    • Finland

E61 turvavyö rispaantunut

Terve,

Olen pohtimassa tuontiauton ostoa (vm 2007 525dA, ajettu alle 100t), mutta kuskin turvavyö on rispaantunut pahasti. Voiko turvavyö mennä huonoon kuntoon näin nopeasti? Yleinen ongelma Bemareissa? Maksaako vaihto paljon?

terveisin
    Mahdollisesti uusi BMW:n onnellinen? omistaja...
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

Originally posted by jartsa84 View Post
    Terve,

Olen pohtimassa tuontiauton ostoa (vm 2007 525dA, ajettu alle 100t), mutta kuskin turvavyö on rispaantunut pahasti. Voiko turvavyö mennä huonoon kuntoon näin nopeasti? Yleinen ongelma Bemareissa? Maksaako vaihto paljon?
    Mistä kohti se vyö on rispaantunut?
    Ei ole mikään tyypillinen ongelma, omissa ~170 tkm ajetuissa vyöt on kyllä olleet kunnossa, tosin vyö raapii sitten kuskin penkkiä ja siihen tulee kulumaa...

Hankala sanoa että johtuuko rispaantuminen esim. kuskin vaatetuksesta vai mistä mutta ei pitäisi 100 tkm ajetussa olla vielä normaali tapauksessa rispaantumista. Kertonee ainakin sen että autolla on ajettu lyhyttä ajoa?
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• 535SD
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1068
      • Lahti

No ei sen vyön luulis ainakaan kilometrien takia kuluneen jos alle 100tkm ajettu.
      Olleita ja menneitä
      1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

Comment

• Beemer330xi
        Newbiemmer
        • Dec 2007
        • 27

Originally posted by Pekka84 View Post
        No ei sen vyön luulis ainakaan kilometrien takia kuluneen jos alle 100tkm ajettu.
        Mä oon miettinyt vähän samoja juttuja, kun mun 75tkm ajetussa ei kuskin puolen vyö oikein suosiolla rullaa sisään niin miten voi olla jo väsähtänyt.

Oisko sitten mahdollista, että se vyö on pidetty kokoajan kiinni ja sitä kautta rispaantunut, kun sen päällä on istuttu. Ajattelin vaan, että jotkut ei vyötä halua käyttää...
        e61 530D M Sport -05
        ex e46 330xi -02
        ex e28 520i -82 (talviauto)

Comment

• TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

Originally posted by Beemer330xi View Post
          Mä oon miettinyt vähän samoja juttuja, kun mun 75tkm ajetussa ei kuskin puolen vyö oikein suosiolla rullaa sisään niin miten voi olla jo väsähtänyt.
          Vyö voi olla likainen, vyön puhdistus ja käsittely silikoni-spraylla voi ehkä auttaa. Ei siis kuitenkaan mitään koko auto ja vyö silikonilla märäksi käsittelyä, vaan vyön sisälle rullaantuvan osan pyyhkiminen silikonilla sumutetulla rätillä.
          E39 528iA

Comment

• jartsa84
            Newbiemmer
            • Mar 2010
            • 25
            • Finland

Originally posted by MajorDrake View Post
            Mistä kohti se vyö on rispaantunut?
            Rispaantunut kuskin rinnan kohdalta n. 30cm matkalta.

Samaan autoon liittyen...onko mitään keinoa saada tietää, onko mittarin näyttämät kilometrit oikein vai onko joku vihulainen "rullannut" pienemmäksi?

Comment

• Lanakt
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 147
              • Helsinki / Orimattila

Oon ajanut taksia missä oli 70tkm mittarissa ja kuskin vyö kulunut uskomattoman paljon pätkästä mikä kulkee vatsan yli. Syy tähän että vyötä pidetty koko aika selän takana/perseen alla ettei auton tietokone valita avoinaisesta vyöstä. Noh, kyseessä oli meisseli :think

Comment

• MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7531
                • Jyväshyvä

Originally posted by jartsa84 View Post
                Rispaantunut kuskin rinnan kohdalta n. 30cm matkalta.

Samaan autoon liittyen...onko mitään keinoa saada tietää, onko mittarin näyttämät kilometrit oikein vai onko joku vihulainen "rullannut" pienemmäksi?
                Ei sitä takuuvarmasti tiedä mistään.
                Kai autossa on aukoton huoltokirja?
                Onhan se painettu aiemmin kuin käyttöönottopäivä?

Osta multa tuo sigun auto niin ei tarvitse epäillä kilometrejä ;-)
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• jartsa84
                  Newbiemmer
                  • Mar 2010
                  • 25
                  • Finland

Originally posted by MajorDrake View Post
                  Ei sitä takuuvarmasti tiedä mistään.
                  Kai autossa on aukoton huoltokirja?
                  Onhan se painettu aiemmin kuin käyttöönottopäivä?

Osta multa tuo sigun auto niin ei tarvitse epäillä kilometrejä ;-)
                  Muistaakseni huoltokirjassa oli päivämäärä vuodelta 2006 eli ennen auton käyttöönottoa.

Huollot on tehty huoltokirjan mukaan hyvin aina vuoden 2008 lopulle. Tämän jälkeen ei ole tehty huoltoja, ja kilometrejä tullut vain 10000. Tuo vähän ihmetyttää...

Hyvän näköinen auto sulla, mutta menee yli budjetin.

Comment

• Mokoma
                    BTCF Member
                    • Jun 2009
                    • 767
                    • 013 - Koskenkorva

Originally posted by Beemer330xi View Post
                    Luultavasti jo tuo aiemmin mainittu likaisuus on tähän syynä. Olen kerran huoltanut Saab 93:sta jossa oli tämä sama vika, ja ensimmäiseksi lähdin vikaa etsimään tietysti turvavyön rullasta. Verhoilut irrotettuani totesin rullan olevan kunnossa ja huomasin että turvavyön B-pilarin kiinnikkeessä oli kahden millin kerros nukkaa pakkautuneena ERITTÄIN tiiviisti turvavyön ja kiinnikkeen väliin Nukan kun putsasi pois ja kevyesti tuolla silikoniöljyllä pyyhki vyön niin taas pelasi kuin uusi.

Ja tuosta turvavyön rispaantumisesta. Eihän vain olisi mahdollista että autolla on joskus ajettu kolari?:think Saatettu ihan hyvin korjauksen yhteydessä ottaa kilometrejäkin pois mittarista... Vai jääköhän esim. joidenkin turvalaitteiden (turvavyönkiristin!) laukeamisesta auton muistiin tieto. Kunhan vain mutuilen
                    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

Originally posted by kaol
                    Ongelma: Kolmekutonen.

Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎