Veikkaan että laakerit selvät. Ota imuputki pois ja koita klapuuttaa ja pyöritellä että ottaako siivet seinään. Myös akselin venyminen on mahdollinen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530d turbo hajalla
Collapse
X
-
Ei se hirveitä saa heilua.. akselin päästä mitattuna max kympin verran (0,1mm). Saisitko otettua siitä kompurasiivestä hyvän kuvan? Siitä jo silmällä näkee että miten kaukana ollaan seinästä. Josei siellä päittäisvälystä tunnu niin ei siellä sitten ainakaan päätyhela ole hajalla eli tuurilla voi selvitä laakeroinnilla+painotuksella.No life, no friends, just motorsport!
-Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
-jokunen e30.
-e28
Comment
-
-
Tänään tuli sitten otettua turbo irti. Turbon ja pakosarjan välisessä laipassa näkyi selvä nokinen kohta mistä on vuotanut ja siitä ympäristöstäkin oli paikat nokisena. Pidetään sormet ristissä, että syy on vain tuo ettei tarvis sitä uutta turboa ostaa.
Turbon akselin välys onkin kyllä niin pieni, että kun vertasin kaverin käyttämättömän kunnostetun turbon välykseen, niin en huomannut juurikaan eroa.
Haen alkuviikolla uudet tiivisteet ja laitan auton kasaan, niin sitte nähdään häipyykö ääni. Sopis kyllä hyvin ääniin tuo tiiviste vika, kun nopeasti kasuutettaessakin kuuluu se vinkahdus, mutta taustalla mielestäni kuuluu tasainen normaali turbon vihellys.-12 F11 530Da
Comment
-
-
Originally posted by kvt View PostTänään tuli sitten otettua turbo irti. Turbon ja pakosarjan välisessä laipassa näkyi selvä nokinen kohta mistä on vuotanut ja siitä ympäristöstäkin oli paikat nokisena. Pidetään sormet ristissä, että syy on vain tuo ettei tarvis sitä uutta turboa ostaa.
Turbon akselin välys onkin kyllä niin pieni, että kun vertasin kaverin käyttämättömän kunnostetun turbon välykseen, niin en huomannut juurikaan eroa.
Haen alkuviikolla uudet tiivisteet ja laitan auton kasaan, niin sitte nähdään häipyykö ääni. Sopis kyllä hyvin ääniin tuo tiiviste vika, kun nopeasti kasuutettaessakin kuuluu se vinkahdus, mutta taustalla mielestäni kuuluu tasainen normaali turbon vihellys.
Öljynpaineella tasapainotetaan se turbon akseli, siksi siinä on klappia kun on kone sammuksissa. Ei sitä paljon saa olla, mutta kunhan ei siivet ota reunoihin kiinni niin on yleensä ok. Päittäin ei saa olla sormin tuntuvaa yhtään, mutta sehän olikin kunnossa.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Originally posted by MrBubbles View PostEi se hirveitä saa heilua.. akselin päästä mitattuna max kympin verran (0,1mm). Saisitko otettua siitä kompurasiivestä hyvän kuvan? Siitä jo silmällä näkee että miten kaukana ollaan seinästä. Josei siellä päittäisvälystä tunnu niin ei siellä sitten ainakaan päätyhela ole hajalla eli tuurilla voi selvitä laakeroinnilla+painotuksella.
kunhan siivet ei ota runkoon kiinni. Poikittausväläystä ei auton käynnissä ollessa ole silloinkun turbolle tulee öljy paineella. Ts. laakeri pyörii "öljypatjalla".M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Joo ei siinä kyllä turbossa ole mitenkään lähellekään sellaista poikittaisvälystä, että siivet ottaisivat runkoon kiinni ja pitkittäisvälystä ei tunnu yhtään. Täytyy vielä ennen kasausta pyyhkiä hyvin noet pakosarjan sisäpuolelta näkyvistä osista, että näkee onko murtuman alkuja. Se laippa varmaan myös kannattaa tarkistaa, ettei ole vääntynyt ja alkanut sen takia vuotamaan. Yks autokorjaaja ainakin lupasi tarkastaa laipan mun kanssa, kun sillä on jokin väline millä se onnistuu.
Oliskohan tuosta multa sitten tuo pakosarja jo vaihdettu, meinaan kun se vaikuttaa aivan ehjältä ja eikös tällaisissa 150tkm ajetuissa se jo ole yleensä valmis, tai ainakin foorumin jutuista on tullut sellainen käsitys.-12 F11 530Da
Comment
-
-
Nyt on taas auto kasassa ja ääni poistui uudella tiivisteellä ainakin toistaiseksi. Toivotaan että myös pysyy poissa, ettei ala laippa vuotamaa uudelleen. Pakosarjakin oli onneksi ihan ehjä, että jos ei sitä ole vaihdettu, niin tässä yksilössä näyttäis kestävän yllättävän pitkään.-12 F11 530Da
Comment
-
-
Tuossa toisessa topicissa vastasinkin sulle, että tuo mun ääni oli aivan samanlainen, eikä tullut konehuoneen puolelle tai kajuuttaan pakokaasun käryä, mitä ilmeisesti haljeneen pakosarjan kanssa yleensä tuleee. Kyselin myös että onko jäänyt muistiin vikakoodeja pakolämmön noususta niin kuin minulla. Noista vikakoodeista kyselin siksi, että mulla alkoi tuo tiiviste vuotamaan melkein heti uudelleen, kun tuota vikakoodia kovissa kiihdytyksissä auto jätti edelleen, vaikka tyhjensin DPF:kin, enkä tuota näköjään enää tähän topiciin kirjoittanutkaan.
Menin sitten penkkiin tutkimaan autoani, että tuleeko pakolämpö vikoodi vakiosoftalla myös, koska tultiin siihen tulokseen että jokin nostaa pakopaineet ja lämmöt mikä taas rikkoo tuon tiivisteen ja ajattelin että jospa vika on viriohjelmassa. Vikakoodi tuli kuitenkin molemmilla softilla, mutta vakiosoftalla vaati vain vähän pidemmän vedon. Viimeisessä vedossa sitten turbo kajahtikin kokonaan, mutta onneksi ei mennyt osia koneeseen vaan lähti ainoastaa pakopuolen siivet irti akselista. Turbo irroitettiin ja purettiin, minkä jälkeen oli helppo todeta, etteivät johdinsiivet olleet enää liikkuneet kunnolla, mikä oli vienyt turbon ylikierroksille ja nostanut pakopaineet liian koviksi.
Nyt on uusi tubo ollut paikallaan syksystä asti, kaikki on toiminut moitteettomasti ja vikakoodit pysyneet poissa. Lisäksi auto vastaa kaasuun huomattavsti nopeammin ja vääntää heti alhaalta paljon paremmin, että ei se turbon vaihdon hintakaan harmittanut niin paljon, kun tuli sentään autoon samalla lisää potkua.
edit: Tekstin korjailua, kun tuli vähän kirjoitettua aluksi kiireessä.Last edited by kvt; 31-01-2011, 07:39.-12 F11 530Da
Comment
-
Comment