Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530xdta:n madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lofjussi
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 183
    • Rovaniemi

    E61 530xdta:n madallus

    Auto on alunperin m-sport paketeilla, mutta kun nelivetoinen niin korkea kuin traktori. Takavetoisen m-sportin korkeus olisi haaveissa (pyörän kaaresta napaan 33-35cm)
    Jotain jousi sarjaahan tähän saakin, mutta hinta ujostuttaa ja toisena tuo pelko ajomukaavudeen menettämisestä. Takaveto m-sportilla ajaneena kyyti kelpasi. Takapään korkeushan näissä säädetään tietsikalla
    Kysymys kuuluukin:
    Jos ostasin takavetosen m-sportin etujouset, niin onko taka-ja nelivetosen jousijalat(tolpat) samanmoiset mitoitukseltaan, että saan autostani vastaavan korkusen kun takavetoinen?

    Ajattelin josko kl-varaosista tilaisin vieterit, mutta jos joku tietää jo muutenkin ettei nuo passaa...

    Kiitokset etukäteen!

    -Jussi-
    645 ci cabriolet m-performance 2004
  • lofjussi
    Bimmer Rookie
    • May 2009
    • 183
    • Rovaniemi

    #2
    Alkuperäiseen kysymykseen...
    Takavetoisen farkun (530d) m- sport etujouset on varaosanumeroltaan 31336769006, metsästivät numeron KL- varaosissa.

    Mites se on, jos tilaisin nämä, käykö nää nelivetoiseen vai onko jousijalan mitoitus eri?
    Kommentoikaa nyt joku jos vähänkin kuullut asian vierestä...

    Nämähän on aika sukkela kokeilla paikoillaan ja mahdollisesti pois...:think

    Pari sataahan tuo kokeilu maksaa ja vähän työtä, niin sillä kyselin jos joku tietäis...
    645 ci cabriolet m-performance 2004

    Comment

    • lofjussi
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 183
      • Rovaniemi

      #3
      Nyt ois takavetosen orkkis m-sportin etujouset tullut, pitää urakoida joku ilta paikoilleen.
      Vaihdossa ei tarvita yleimallin jousipuristimia kummempia erikoistyökaluja ilmeisesti? Kyselen vaan kun mersussahan tuo homma vaatii erikoistyökalun, jolla jousi puristetaan.
      Takapään korkeuden säätö. Joissain kiteissä myydään etujouset ja taakse nuo erinmittaiset koiranluut joilla korkeudensäädön voi tehdä ilman tietsikka hommia.
      Löytyykö Rovaniemeltä keltään tieto/taitoa perän korkeuden säätöön ohjelmallisesti?
      645 ci cabriolet m-performance 2004

      Comment

      • lofjussi
        Bimmer Rookie
        • May 2009
        • 183
        • Rovaniemi

        #4
        No nyt on tietoa, eli eihän ne takavetosen jouset passaa nelivetoseen. Nelivetoisen jousi on halkasijaltaan pienempi alapäässä. Nyt ois uudet alkuperäiset m-sport etujouset myynnissä e61 farkkuun, takapäänhän säädät tasonsäädöllä... hp. 150€
        645 ci cabriolet m-performance 2004

        Comment

        • ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 924
          • Sotkamo--Oulu

          #5
          Kävisköhän muuten nuo linkin jouset autoosi ?

          BMW E84 X1 18dXdrive -14

          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

          Comment

          • lofjussi
            Bimmer Rookie
            • May 2009
            • 183
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by ockelbo4500 View Post
            Kävisköhän muuten nuo linkin jouset autoosi ?

            http://www.gts-sport.de/Suspension-t...1::184738.html
            Terve ockelbo!
            Kyllä ne varmaan kävis, mutta en uskalla kokeilla ilman kun joku kehuisi noita mukaviksi. Edelliseen autooni MB w210 300TDT farkkuun laitoin moiset. Siitä tuli niin huono, ettei sillä kehdannut ajaa, jouduin ottaan ne pois. Mutta jos jollain kokemuksia näistä, että mukavuus säilyy, niin minähän tilaan nuo.
            -Jussi-
            645 ci cabriolet m-performance 2004

            Comment

            • ockelbo4500
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 924
              • Sotkamo--Oulu

              #7
              Eipä ole omakohtaisia kokemuksia.

              Tuli vaan mieleen ehdottaan noita kun vanhemmissa bemareissa aika monet tykänny H&R:n madallusjousista.

              Luulis että jollain olis E60/E61:ssä tollaset alla täällä foorumilla.
              BMW E84 X1 18dXdrive -14

              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
              Ex, E46 320 d Touring -01
              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                #8
                Hmm, eikö E61 xd:ssäkin ole ilmajouset takana,
                ts. kuuluuko ko. settiin kuvan mukaisesti 4 vaiko vain etupään jouset?
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • lofjussi
                  Bimmer Rookie
                  • May 2009
                  • 183
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Hmm, eikö E61 xd:ssäkin ole ilmajouset takana,
                  ts. kuuluuko ko. settiin kuvan mukaisesti 4 vaiko vain etupään jouset?
                  Tuossa setissä on mielestäni vaan etujouset koska e60 xd autoon vieterisarja on tuplasti kalliimpi ja siinähän on normi vieterit.

                  Käsittääkseni kaikissa e61 xd malleissa on ilmajouset takana...

                  Oisko kellään moisista kokemuksia, siis e61 xd:ssä?

                  Kuten aikasemmin mainitsin, niin mb W210 T:ssä nuo H&R jouset oli aivan toivottoman epämukavat, pintakovat täristäjät...
                  645 ci cabriolet m-performance 2004

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6325
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    Täällä taitaa melko monessa E60\E61 olla H&R jousisarja ja varmaan 99% on tyytäväisiä niihin.
                    Itsellä on omissa bemareissa ko jouset ja hyvät on
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • lofjussi
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 183
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by veku View Post
                      Täällä taitaa melko monessa E60\E61 olla H&R jousisarja ja varmaan 99% on tyytäväisiä niihin.
                      Itsellä on omissa bemareissa ko jouset ja hyvät on
                      No tuota, jotakin pitää saada kysyttyä...

                      Eihän ole pinta kovat, eihän? Rata-autoa kun en halua...

                      Ja eihän tuon mersu kokemuksen mukaan pidä kaikkia ko. valmistajan jousia olettaa yhtä koviksi. Ajattelin vaan, että jos H&R:n ideologiaan kuuluun myös race mallin ajotuntuma niin silloin minun pitää pidättäytyä...
                      645 ci cabriolet m-performance 2004

                      Comment

                      • lofjussi
                        Bimmer Rookie
                        • May 2009
                        • 183
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Originally posted by ockelbo4500 View Post
                        Kävisköhän muuten nuo linkin jouset autoosi ?

                        http://www.gts-sport.de/Suspension-t...1::184738.html
                        Täältä tilasin ja nyt paikoillaan. Kaaresta vanteen keskelle 36cm, takapää madaltamatta. Oisko rovaniemen alueella ohjelmoijaa?
                        Ajotuntuma käypänen pikku lenkin perusteella...
                        Kiitokset Okkelille linkistä, kotiovelle toimittivat, toimituskulut/rahti 8.80€
                        Mistä halvimmalla 25mm/kpl keskittävät spacerit?
                        -Jussi-
                        645 ci cabriolet m-performance 2004

                        Comment

                        • ockelbo4500
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 924
                          • Sotkamo--Oulu

                          #13
                          Kiva kuulla, että tilaus onnistui muitta mutkitta.

                          EDIT:

                          Spacerivalikoimaa pitäisi löytyä ainakin täältä



                          Hinnasta ei kyllä mitään tietoa.
                          Last edited by ockelbo4500; 18-06-2010, 08:52.
                          BMW E84 X1 18dXdrive -14

                          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                          Ex, E46 320 d Touring -01
                          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                          Comment

                          • VESiX
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 407
                            • Kehä 1

                            #14
                            Originally posted by lofjussi View Post
                            Mistä halvimmalla 25mm/kpl keskittävät spacerit?
                            -Jussi-
                            Etkai sinä tähän Xdriveen ole spacereitä hakemassa? Vakiovanteen ET on 43. Jos laitat 25mm spacerit tarvitset vanteet joissa ET on 68! Ei taida löytyä joka rengaslikkeestä

                            Mutta jos meinaat siirtään nelivedon orggisvanteet tavalliseen e60:een niin sitten ET on oikein.

                            Comment

                            • lofjussi
                              Bimmer Rookie
                              • May 2009
                              • 183
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Originally posted by VESiX View Post
                              Etkai sinä tähän Xdriveen ole spacereitä hakemassa? Vakiovanteen ET on 43. Jos laitat 25mm spacerit tarvitset vanteet joissa ET on 68! Ei taida löytyä joka rengaslikkeestä

                              Mutta jos meinaat siirtään nelivedon orggisvanteet tavalliseen e60:een niin sitten ET on oikein.
                              Kyllä, minulla xdrive ja siinä valssit ET43, ongelma on että pyörät ovat rumasti syvällä pyöräkoteloissa. Asentamalla 25mm spacerit ET:hän "muuttuu" vastaamaan 43-25 = ET18. Eli pyörä on yhtä ulkona kuin takavetoisen ET20:n vanne olisi...

                              Tarkoitushan minulla on, että saan nuo valssit kaaren tasolle ulos syvistä pyöräkoteloista. Vaikkakin laakereille vähän kuormaa tuloo lisää...
                              645 ci cabriolet m-performance 2004

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎