Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 -05 530DA Lasinpesuneste vuoti takakonttiin --> MPM paloi ! --> KORJATTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wasabi
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 89
    • Helsinki

    e61 -05 530DA Lasinpesuneste vuoti takakonttiin --> MPM paloi ! --> KORJATTU

    Sattuipa niin, että lasinpesuneste pönttö pääsi kaatumaan takakontissa sillä seurauksella että sisältö kasteli kontin. Aluksi luulin että vain verhoilu pääsi kastumaan, koska en muistanut paljonko pöntössä oli nestettä. Pari viikkoa tapahtumasta, iDrive näyttö meni pimeäksi. Seuraavana päivänä heräsi henkiin, pätki taas pari päivää ja lopulta pimeni kesken ajon ja samalla koko mittaristo vilkkui ja viisarit pyörivät edestakaisin.

    Nyt on pimeänä koko iDrive yksikkö, eli puhelinta/radiota/navia myöten mikään ei toimi. Takaluukusta alkoi tulla sähkökäryä, joten aloin purkamaan vararenkaasta eteenpäin. Lopulta löysin vararenkaan pohjalta pari desiä lasinpesunestettä ja stryroksin sisältä MPM-moduulin totaalisesti palaneena. Muuten näytti kuivalta ja ehjältä, mutta lisäksi vihreäkoteloinen rele oli kostunut/kärynnyt.

    Sulakkeista on palanut takakontista (ainakin) seuraavat:
    #52 (10amp) Stromüberwachung, Telefon
    #57 (20amp) Stromüberwachung
    #60 (7,5amp) Stromüberwachung, Telefon

    Onko vastaavia kokemuksia?
    Riittääkö, jos hakee marmorilta tuon MPM:n + mahdollisesti palaneen releen sekä vaihtaa sulakkeet?
    Pitääkö pelätä pahinta, eli onko mahdollisesti jotain muutakin kärvähtänyt lopullisesti tämän seurauksena?
    Attached Files
    Last edited by Wasabi; 18-05-2010, 17:48.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8262
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Wasabi View Post
    Sattuipa niin, että lasinpesuneste pönttö pääsi kaatumaan takakontissa sillä seurauksella että sisältö kasteli kontin. Aluksi luulin että vain verhoilu pääsi kastumaan, koska en muistanut paljonko pöntössä oli nestettä. Pari viikkoa tapahtumasta, iDrive näyttö meni pimeäksi. Seuraavana päivänä heräsi henkiin, pätki taas pari päivää ja lopulta pimeni kesken ajon ja samalla koko mittaristo vilkkui ja viisarit pyörivät edestakaisin.

    Nyt on pimeänä koko iDrive yksikkö, eli puhelinta/radiota/navia myöten mikään ei toimi. Takaluukusta alkoi tulla sähkökäryä, joten aloin purkamaan vararenkaasta eteenpäin. Lopulta löysin vararenkaan pohjalta pari desiä lasinpesunestettä ja stryroksin sisältä MPM-moduulin totaalisesti palaneena. Muuten näytti kuivalta ja ehjältä, mutta lisäksi vihreäkoteloinen rele oli kostunut/kärynnyt.

    Sulakkeista on palanut takakontista (ainakin) seuraavat:
    #52 (10amp) Stromüberwachung, Telefon
    #57 (20amp) Stromüberwachung
    #60 (7,5amp) Stromüberwachung, Telefon

    Onko vastaavia kokemuksia?
    Riittääkö, jos hakee marmorilta tuon MPM:n + mahdollisesti palaneen releen sekä vaihtaa sulakkeet?
    Pitääkö pelätä pahinta, eli onko mahdollisesti jotain muutakin kärvähtänyt lopullisesti tämän seurauksena?
    mä ainakin purkaisin nuo kaikki boksit osiin ja kattelisin että ovatko sisältä märkiä tai viottuneita jonka jälkeen uudet purkit rikkuneiden tilalle ja kokeilemaan..

    mutta täytyy kyllä todeta että varsin idioottimaiseen paikkaan ovat keksineet noita purkkeja laittaa..
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Wasabi
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 89
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      mä ainakin purkaisin nuo kaikki boksit osiin ja kattelisin että ovatko sisältä märkiä tai viottuneita jonka jälkeen uudet purkit rikkuneiden tilalle ja kokeilemaan..

      mutta täytyy kyllä todeta että varsin idioottimaiseen paikkaan ovat keksineet noita purkkeja laittaa..
      Niinpä. Jotkut ovatkin itse vetäneet tuon MPM:n suojaan sivuboksiin takalootassa. Piuha on riittävän pitkä tähän hommaan.

      Avasin kaikki boksit, olivat ihan kuivia. Noissa releissä oli jonkin verran kosteusjälkiä liittimissä, avasin nekin ja putsasin elektroniikkaspraylla. Se vihreä rele oli tosiaan sen näköinen, että on turvallisinta ehkä vaihtaa.

      Comment

      • sleepertuning
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2006
        • 662
        • Kotka

        #4
        Onni onnettomuudessa ettei mitään "suurempaa" ole palanut, lue: koko auto tai osa siitä. Tuossa saattais vaan olla potentiaalia vähän isompaankin sähköpaloon. En väitä etteikö nuokin boksit maksa jotain.

        Johdot ja liittimet näyttää kuitenkin vielä hyviltä, hyvällä tuurilla riittää kun vaihdat palaneet osat.

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #5
          Paska homma! Toivottavasti riitää pelkkien kärvähtäneiden boksien vaihtaminen ja pimenneet komponentit alkaa taas rokkaamaan. Täytyy kyllä minunkin ihmetellä noiden sijoituspaikkaa?! Melkosen kotikutoisen näköiseti on laitettu ja surkeaan paikkaan.
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • Wasabi
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 89
            • Helsinki

            #6
            Kävin tänään Tampereen Autokeskuksen marmorilta tilaamassa Micro Power Modulen. 151eur, osa tulee tiistaiksi Ruotsista. Vaihdan sitten tuon, sulakkeet ja varmuudeksi sen yhden releen. Palataan sen jälkeen astialle ja katsotaan miltä näyttää.

            Comment

            • Wasabi
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 89
              • Helsinki

              #7
              MPM tuli tänään. Vaihdoin sen, samoin kuvassa näkyvän vihreän releen sekä kolme mainitsemaani sulaketta. Kaikki toimii kuin junan vessa, mitään ei koodattu piuhan päässä. Vikakoodit pitää tosin käydä jossain välissä nollaamassa. Auton oma service ei näytä mitään häiriöitä.

              Osat maksoi:
              MPM 155eur
              Rele 12,50
              Sulakkeet 1,50

              Täällä ihan vastaavia ongelmia, joten luultavasti tulee jollekin muullekin tällä sivulla joskus vastaan:

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎